Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Suzi says Da!

Publicerad 2008-09-17 17:24:37 i Naglar i brunt,greige,beige,

Jaha, här kommer ett inlägg från april 2008. Det är dags att beta av lite ur arkivet tycker jag. Vill inte bara slänga gamla inlägg som fått "mogna" eller kanske mögla? Hur som helst, det finns femtio notd som bara väntar på sin dag. Den här var äldst... Dessutom har den, som jag skrver i texten, varit med förr på bloggen. Alltså lacket, men så här till hösten är det ett lack att påminna om. Bland de snyggaste i brunt tycker jag! Passa också på att kolla naglarna! Här hade de ändå blivit längre än de var från början. Jag hade använt Natural Nail Strengthener som underlack i över en månad när bildena togs. Nu har jag använt det i mer än ett halvår!
image4511
Suzi says Da! Har varit med på bloggen förr, det vet jag, men hon är så fin! Suzi kommer från OPI Russian collection, den kanske bästa av alla OPI-kolektionerna och hon har den där underbara, kaffebruna färgen som jag verkligen gillar! En ganska mörk brun färg med lite röd toner i. Med två lager lack blir färgen närmast svartbrun. På bilderna ser ni ett lager färg och överlack. Överlacket råkade ha blivit smittat av ett guldglitterlack och förde med sig glitterkorn i penseln. De finns inget glitter i sig, inget skimmer heller. Hon är en rikt pigmenterad krämlacksflicka. Okej, hon kanske är mer av ett höstlack med sin djupa färg, men för mig är hon gångbar året om.

Suzi says Da! Är ett nagellack som i alla fall jag säger ja till! Hon är sofistikerad och sexig, självsäker och stark! En färg som andas av självförtroende likväl som självkänsla. Och ja, det är skillnad på de två sakerna.
Att Suzi says Da! dessutom är ett väldigt pigmenterat lack, ett lager räcker för att få färgen på bilderna, och dessutom hållbart och snyggt gör henne till en klassiker i min samling. Hon är ett av de lack jag använt mest från the Russian Collection.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-17 19:50:04

När jag får jämna fina naglar utan sprickor ska jag frossa i krämlack. Just nu blir det inte så fint på mina naglar.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-17 20:52:09

Jag säger också Da till Suzi! SÅ snyggt!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-17 20:58:24

Sminkjante! Du har något att se fram emot! Krämlack kan vara så läckert! Kul att växla mellan olika slags finish!



RQ! Ja! Vem kan säga nej?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela