Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Snap! Crackle! Pop!

Publicerad 2008-09-06 18:37:08 i ,


Jag bytte till mig tre Crackle-lack från J_D på PRET-tys bytesplats och här är de nu. Nej, inte Snap, Crackle och Pop utan Ghost, Blue Moon och Boo Hoo! Tre av de Crackle-lack som Cover Girl gjorde för mer än tio år sedan.

När jag testade dem på varsin nagel upptäckte jag att de alla var i tjockaste laget. Åren hade fått dem att bi lite sega och klumpiga. Det innebar att de dels inte ville lägga sig i en tunn, jämn hinna över nageln och dels att de inte ville torka trots trettio minuters väntan. Lite crackle-effekt fick jag dock se. Så här växer det fram sprickor i lacken:

Ni ser att de alla är på tok för tjocka.

Crackle!
Jag valde att förtunna allihop med Poshe Polish Reviver. Då fick jag en betydligt tunnare konsistens som, på det vita lacket jag testade efter förtunningen, då inte är täckande, men vad gör det?

Ni ser hur mycket bättre det "cracklar" nu! Bilderna är tagna med kanske fem minuters mellanrum. Man kan inte ha snabbtorkande överlack på utan man får ha tålamod, helt enkelt.
Efter 45 minuter ser det ut så här:

Då har alltså de tre första naglarna torkat i 45 minuter och den sista nageln med förtunnat lack i kanske 15.
De naglar som lackades med det oförtunnade Crackl-lacket har inte "cracklat" speciellt mycket men det jag förtunnade har blivit jättefint! Hurra! Det här är ju apkul!
Jag testade mina Crackle-lack över Color Club Wild Child, om någon undrar.

Kommentarer

Postat av: Ina
Publicerad 2008-09-06 19:09:22

Coolt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-06 20:09:38

Läckert! jag hade ett sånt här lack från max factor för många år sen. Det krackelerade fint, men däremot var hållbarheten skit, det höll inte ens en dag:( Ska bli spännande att få höra hur dessa håller!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-06 20:12:40

Ina! Ja, något vansinnigt!



Emma! Hur ska jag kolla det? Menar du att jag ska ha samma lack mer än 24 timmar? tar mig för pannan i dramatisk gest.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-06 20:15:30

Haha, ja men du får väl offra dig för dina läsare fattar du väl! tar mig för pannan med dramatisk gest:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-06 20:49:47

Emma! Hm kanske det. Ska överväga saken... ;D

Postat av: Sara
Publicerad 2008-09-06 22:29:35

är förundrad

Postat av: Caroline
Publicerad 2008-09-06 23:32:42

Det där måste ju vara något av det häftigaste jag sett! Men, dessa helt otroliga lack finns alltså inte att köpa längre?

Postat av: Natalie
Publicerad 2008-09-07 00:00:30

Gud vad coolt lack! Går det fortfarande att hitta det någonstans, eller liknande? Eller måste man gå till Ebay för att hitta?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-07 07:43:09

Sara! Ja, man blir det! Det är otroligt spännande!



Caroline! Nix nej, finns inte att köpa. Jo, på Ebay kan de dyka upp då och då. Tråkigt, tycker jag, att de inte tillverkas längre.



Natalie! Ebay är nog bästa stället att leta. De finns inte i produktion längre.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-07 11:58:59

AAAAAAAAAArhhhh, jag är så avundsjuk! Apballt ju!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-07 12:07:11

Jädrans vad läckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-07 13:17:56

Chaosophia! Så kände jag när jag såg dem hos the Polish addict. :D



sminkjante! Ja! Galet!

Postat av: Patricia
Publicerad 2008-09-08 21:32:48

hot! sån nagellack hade jag när jag var liten, minns inte om det var samma märke. Men vart får man tag i det? kram


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela