Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Man of la Mancha över ChG Unplugged

Publicerad 2008-09-16 19:45:44 i Naglar - duokromatiska,


Jag fortsätter min höstlövslika exposé över nagellack som förför och förändras! Kopparskimmer och duochome är kul! Här är det OPI MAn of la Mancha som fått krydda lite tamare China Glaze Unplugged. Ett lager av vardera lacket.

ChG Unplugged ensam på bild 1, sedan med ett lager Man of la Mancha ovanpå.

Färgen blir ett rikt skimrande höstlövsspektra i grönt, guld, koppar och rött.

Verkligen en vacker kombination, eller hur? Jag blev kär i Man of la Mancha på P'ssion. Emelie hade lagt det över Zoya freja och jag var bara tvungen att skaffa ett jag med!

Lacket fanns att beställa på Tradera vilket jag också gjorde. 10 dagar senare hade inget paket dykt upp och jag mailade säljaren, en jättetrevlig tjej som skickade ett nytt lack utan kostnad. Det är det enda paket som försvunnit från mig i posthanteringen, men inte det enda postten slarvat bort. brev, räkningar och annat har också försvunnit. Vart mitt första Man of la Mancha är kan man ju fråga sig. Min brevbärare är en blond liten kille på 20 och känns inte som en trolig fösnillare av koppargnistande OPI-lack. Men vem vet?

Olika ljus och vinklar ger helt olika färgintryck så Man of la Mancha är rikitgt spännande hela tiden!

Bildspam, jag vet, men hur ska jag annars förmedla dess föränderlighet? Hur som helst, hittar ni Man of la Mancha, hugg honom direkt! Ni blir inte besvikna!

Kommentarer

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-09-16 19:51:17

Första ordet som kommer upp är: höstlöv, precis som du skrev! Verkligen urtjusigt! :)

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-16 19:52:21

Mysigt värre!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-16 20:17:42

Åh så tjusigt! Verkligen höst, mycket snyggt...

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-09-16 20:17:52

Åh vad fint och höstlikt!



Fick hem 5 thebalm produkter idag och alla verkar så lovande att jag inte kan sluta le! Smink är då för skoj! ;)

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-09-16 20:18:28

Pst. Det var jag som var "anonym"

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-16 20:29:05

Ah, vilken underbar färg.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-09-16 20:31:53

perfekt halloweenlack! salamandrar, krydda, löv, paprika, underbart! Det var det här lacket som posten tappade bort! Man förstår nog om postiljonen blivit en OPIatmissbrukare om han sett denna, även om det vore höjden av fräckhet.

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-09-16 20:53:40

Det är så himla snyggt! Är fortfarande väldigt förtjust i färgen, och det gör sig bra på egen hand också. Även fast det krävs tre lager.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-16 21:12:21

Hänförande!

Jag har också blivit av med räkningar. Vid ett byte på Pret-ty försvann det paketet som jag skicka. Det mår jag inte bra över.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-16 22:06:09

Helt underbart! Vilken perfekt höstmanikyr.

Och jag kan bara instämma, vart tar alla bortslarvade paket/brev vägen?

Postat av: Ia
Publicerad 2008-09-16 22:22:59

enastående.

helt mållös.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-16 22:33:28

AAAAAAAAAH jag döööööööööööööööööööööör. Varför har inte jag det här lacket?!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-09-16 23:02:07

Är inget fan av duochrome men det där var riktigt fint.



En helt annan sak: du har ju högerklicksskydd på din sida, och jag förstår varför, men kan du ställa in så att länkar då öppnas i ett nytt fönster? Jag brukar högerklicka och välja "öppna i ny flik" när jag vill stanna kvar på den ursprungliga sidan men det går liksom inte här... :/

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-16 23:53:53

Den är ju jätteläcker... riktigt höstig! Synd att jag passar så dåligt i såna varma färger, mina fingrar blir alldeles grisskära! Har ni förresten sett China Glaze Bahama Blues Collection på H2toe?? Vill ha alla!!

Postat av: rory
Publicerad 2008-09-17 01:35:39

Loves it!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-17 06:17:28

Johanna! Visst är det tjusigt!



Kajsa! Ja! Verkligen!



Emma! Det är tokvackert!



Ifrith! Åh, vad kul! Jag är också sugen på the Balm



Sminkjante! Ja! Det är det!



Badis! Ja, OPIat missbrukare finns ju i de mest skilda läger. ;D



Emelie! Har inte testat det ensamt. Men det är ju perfekt så här! Älskar!



C-N! Visst är det hemskt när posten slarvar bort grejer för en... Det känns aldrig bra.



Sanna! JA, perfekt för en solig septemberdag! om det skulle dyka upp någon sådan...



Ia! Ja, man blir nästan det!



Chaosophia! Jag vet inte... Kanske för att du inte vissta att det fanns? eller inte hittat det någonstans? Det blir väl ändring på det, antar jag. ;D



Mimmi! Jag ska fråga Rouaa som är chef över Sminkans mer tekniska bitar. ;D



Marina! Samma med mina. De blir också grisskära. Men jag tar det ibland när färgen är fantastisk...

Jag har beställt men bara tre eller fyra. Visst är de läckra!!



Rory! :D



Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-17 06:41:52

Åååååh! Det ser precis ut som mitt underbara Slly Hansen Nail Prisms! Det här måste ju bara vara det ultimata höstlacket!



Och var paket tar vägen är det ingen som vet...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-17 08:51:35

Förresten, jag vill önska lite, om jag får se mer av den där fina lampan du har i reflektionerna på lacket vore det helt underbart! Tror du gjorde det med något ryskt lack om jag inte minns fel... Vet du vad jag menar?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-17 17:32:07

RQ! Visst är det ett enastående lack!

Ja, jag vet vilken lampa du menar, min hallampa. Den syntes med Royal Rajah Ruby. Ska försöka tillgodose din önskan!



Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-09-18 09:18:32

Åh, som jag har spanat på Man of la Mancha! Habegäret blir ju inte direkt mindre nu ;) Ett så oerhört mångfacetterat lack!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-02-14 16:49:57

Nu har jag ännu en gång varit och kikat i ditt arkiv och jag flera gånger tänkt om jag ska fråga eller inte men nu gör jag det! Jag har kollat efter detta lack på H2T och 8ty8 och där finns det garanterat inte. Jag är inte redo att göra köp på Ebay så jag tänkte kolla med dig om du vet något lack som är likt detta? Just med skiftningarna och så. Dem är ju så härliga!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela