Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Och lite badspecial!

Publicerad 2008-09-21 18:07:39 i Hud och hand,


Tänkte att jag skulle återuppliva hud- och handkategorin med lite duschkrämer. Jag rusade ju runt och shoppade för mina sista slantar igår och var då förbi Yves Rocherbutiken. Jag handlar nästan aldrig på YR men vågade mig in och högg två duschkrämer. Nej, inte den från Pool, den är från Lidl, de två andra så klart!

Jardins de Monde. En gång fanns en med doft av Mimosa... Saknar den... Men nu har jag alltså två nya dofter. Det var förstås köp två betala för en, om ni undrar.

Brazilian Coffee Beans låter väl hur underbart som helst!
Mjaaa, i duschen blir det mer doft av sådant där färdigkaffe med kardemumma man kan köpa i kyldisken bland mejeriprodukterna. Ni vet, någon sorts iskaffe/latte variant i plastförpackning. Jag svär att den här duschkrämen luktar exakt som den kaffedrycken med kardemumman smakar. Exakt! Alltså är det en sisådärdoft. Den löddrar glatt och den känns krämig, men återfuktar inte, om man nu förväntar sig det av en duschkräm. Det är ytterst tveksamt om jag kommer köpa den igen, men kanske. Den är inte otäck på något vis, bara lite menlös.

African Cocoa Bean har inget som helst existensberättigande i min dusch. Den doftar inget speciellt. Lite artificellt bara. Den har samma krämiga lödder som kaffebönan men som sagt, ingen rolig doft alls. Båda är vansinnigt odryga så man behöver inte vara orolig för att de ska räcka för många duschar. Det innebär att de blir förhållandevis dyra också. Det är inga jätteförpackningar direkt och i alla fall jag häller på rätt mycket för jag vill ha just krämigt lödder. Tar man mindre av duschkrämen händer just ingenting och då är det fiasko, tycker jag. Så, en odryg produkt med sisådärdofter. Inget toppbetyg för dessa båda. Pool slår dem lätt med sina duschkrämer till lägre pris. Tycker jag i alla fall.
Dessvärre gör Lidl mitt liv svårt genom att aldrig ta in favoritdofterna kaffe och choklad. Tro mig, de doftar så in i bängen gott att man blir salig! Men, Lidl precis som alla andra företag, undanhåller konsumenterna de riktiga godbitarna. Varför? Varför? För att jag ska handla andra- eller tredjehandsalternativ hos YR? Lidl! Ge mig min choklad- och min kaffeduschkräm tillbaka!

Kommentarer

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-21 20:49:21

Nån gång måste jag ta mig förbi Lidl och inhandla dusch krämer. Men först måste jag göra slut på mitt lager här hemma.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-21 21:38:34

C-N! Ja, Lidl är en lien guldgruva!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-09-21 23:45:49

African Cocoa Bean är en trotjänare i mitt badrum! :) Inte pga doften utan för att den är perfekt att använda när man rakar benen! Det blir ju ett så fint och behagligt lödder av den, tycker jag iaf. Den ger mej inga (eller iaf inte lika många) irriterande röda prickar efter rakning som jag får av andra duschkrämer.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-22 06:09:20

Ika! Trevligt, krämigt lödder, absolut. Men man får ju hälla massor på svampen... Du ser på kaffe-varianten hur mycket som gick åt för en dusch! Jag tycker det är odrygt. Men det är klart, man häller ju på själv...:D

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-22 06:51:39

Huvva! De där gör min hy så uttorkad!

Postat av: Lina-Elvira
Publicerad 2008-09-22 11:03:13

Vi borde göra lobbying så att Yves Rocher börjar sälja den gamla mimosa duschgelen igen :( Dom gjorde någon re-vamp med den för ett par år sen men den luktar inte lika gott :( Bring it back dårå!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-22 17:29:53

RQ! Jag föredrar Pool framför YR just av den anledningen... Och doften då!



Lina-Elvira! Ja, mimosadoften var härlig! Men jag vet inte... Den var också uttorkande och odryg. Men som bodylotion kanske? Eller deo?

Postat av: Ika
Publicerad 2008-09-22 19:11:52

Jösses, du häller nog på ordentligt med duschkräm på svampen då! Men det är ju förstås mycket skönare när det löddrar ordentligt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela