Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Ben-Her

Publicerad 2008-09-12 17:17:03 i Naglar i blågrönt&turkos,


Turkos som inget annat lack gnistrar Misas Ben-Her från mina naglar. Turkos med en liten grönton och massor av guld. Galet skimrande och fångandes varje glimt av solljus!

Det här lacket syns. Det är en av de gladaste och mest extroverta färger jag någonsin mött. Påfrestande i längden men vilket litet lyckopiller för en dag! Det är som alla Misalack lätt att lacka med och det räcker med två lager även om jag var lite tveksam. Här ser ni just två lager av det och så överlack. Skimret är förhållandevis stort, som ytte-pytte microglitter ungefär, och det gör att lacket sitter som berget. Tre pads med remover mot mitt vanliga enda gick åt. Och det trots att jag lät removern verka på nageln en halv minut innan jag skulle gnussa av lacket. Ovanligt svårt att ta bort alltså. Men det är inte som t.ex Blue Sparrow från ChG som släpper ifrån sig färgen men lämnar en miljard silvriga glitter som fastetsade i nageln.

Att jag är förtjust kommer väl inte som någon överraskning. En sådan här färg är ju oemotståndlig! Att den dessutom är lättmålad gör ju inte saken sämre. Men det är en färg man får nog av väldigt snabbt. Den är rolig och uppiggande men sedan tröttnar jag och längtar efter krämlack. Att ha Ben-Her i samlingen är dock inte dumt! Dessutom har den den kvalitet som får naglarna att se längre ut. Vad är det för magisk kvalitet vissa lack besitter? Verkar inte ha med färgens djup att göra. Med vissa färger får man bara wow-naglar utan att man kan förstå varför. Här är ett sådant!

Kommentarer

Postat av: Ika
Publicerad 2008-09-12 17:29:23

Wow! Habegär! Även om borttagningen lät förskräcklig, så är lacket ändå helt oemotståndligt. Superläckert lack!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-12 17:30:18

GAH! I sanning oemotståndligt! Jag har kikat på Ben-Her många gånger men inga bilder är så fina som dina! Nu måste jag ha den här...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-12 17:32:55

Förresten, det är fem lack som är på väg till dig! Jag tror du fått ett paket som inte var från mig! :) (För om det hänt något i posthanteringen, då grrar jag!)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-12 17:36:53

Ika! Du måste ha det! Måste!!!



RQ! Va? men vem är det då ifrån? Jag blir ju helt vilse i pannkakan nu...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-12 17:37:56

Mysterium! Hum... från Sanna, kanske ett lack som fattades i förra? Eller bara en hemlig beundrare? :O Fast hur vet de då din adress... Mitt var i ett rosa paket, med bubbelplast!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-12 17:38:24

Och min adress står bakpå det jag skickade!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-12 17:53:55

Otroligt läckert! Ett riktigt påfågellack.. jag behöver väl inte säga att det gör mig mer nyfiken på misa?:)

Postat av: Jackie_Daniels
Publicerad 2008-09-12 17:57:58

Vilken härlig färg. Misa är ett märke som jag inte testat än. Jag gillar verkligen den lite mer rundade formen som du har på pek- och långfingernageln

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-12 18:02:58

RQ! Ja, det kommer väl fram någon gång vem det var... Sanna-lacken har inte kommit än och är en hel liten svärm. Väntar med längtan! Hemlig beundrare lät trevligt, men som sagt, adresen? Hm...



Emma! Åh, du skulle älska Misa!!



J_D! Det är så att jag aldrig orkar fila och forma. Bara lacka. Så de blir som de blir. Slitage helt enkelt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-12 18:19:50

Det tror jag också... Det verkar som om de flesta älskar Misa:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-12 18:45:22

Emma! Ja, Misas kvalitet är ofta hög. bra lack, definitivt!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-12 19:52:59

Alltså.. hjälp. Ser så SNYGGT ut! Måste måste måste ha.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-12 20:04:42

Chaosophia! Ja, det är snyggt! Det är fantastiskt!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-12 21:21:14

Åh me love it!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-12 21:54:32

Linda! Gillar man turkos måste det här lacken vara en dröm!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-09-12 22:02:02

Men åååhhhh, habegär!! Jag kan aldrig motstå turkos lack... och inte lila heller. Dösnyggt!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-09-12 22:35:27

Gosh, vilken fruktansvärt habegär jag drabbades av nu! Vilket urtjusigt in-your-face-lack :D Gorgeous!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-09-12 23:10:11

Damn vad snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-13 09:35:18

Marina! Turkos är härligt! Som en liten bit sommmar har fastnat i färgen!



Sofia! Ja, in-your-face är en bra beskrivning! :D



Aila! Eller hur!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela