Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Liten test av Makeupcosmetics eyedust

Publicerad 2008-09-15 17:26:43 i ,


Så här såg jag ut i morse. Den blå skuggan heter Sea och kommer från ett märke som jag nyss börjat prova, Makeupcosmetics, som är ett svenskt mineralmakeupmärke. Jag fick i veckan som var hem en foundation, den ljusaste, ett rouge samt tre ögonskuggor/eyedust. Allt mycket prisvärt, tycker jag, men foundation och rouge passade mig inte ultimat i färgton. Lite för gult tyckte jag som är rosa som en ångkokt räka. För att vi ska få veta om de är lika bra som ögonskuggona så lade jag dem igår på lådan för transport hem till min vackra medbloggeska, Emma, som lovat prova och komma med ett utlåtande. Fram till dess är det alltså ögonskuggorna jag kan berätta om. Jag har ju intensivkört dem både fredagkväll, lördag och söndag samt idag. Alla tre har varit välpigmenterade och lättjobbade. Väldigt roliga att ha att göra med alltså. Och priset tycker jag är riktigt bra också! 59 kronor för en fullsize att jämföra med de 120 t.ex Make Up Store tar för sina eyedust. Nu blev jag så frälst att jag beställde en till fullsize ögonskugga samt tester på ytterligare 10 färger. Förhoppningsvis blir det inte så att jag måste ha alla... Risken finns dock för det.
Så här ser det nämligen ut efter en ganska tuff dag på jobbet.

Bilden är tagen för tio minuter sedan efter att jag haft skuggan på sedan halv sex i morse. Det syns knappt alls att det gått tolv timmar. Färgen har knappast mattats och ingenting har glidit eller lagt sig i veck. I ärlighetens namn gäller ju det även lila Vampyre fån MUS, men jag har aldrig sagt att de skulle vara dåliga, absolut inte, bara jäkligt dyra.
Makeupcosmetics ögonskuggor imponerar alltså på mig, till skillnad från de NYX-pigment jag harvade med förra veckan. Även om jag tillslut fick dem att sitta kvar så föll det damm från dem som fastnade i ögonfransarna och satte sig på glasögonens linser, Färgen bleknade också betänkligt i vissa fall. Sen är ju de också trevliga skuggor att blenda och ger fin glans. Makeupcosmetics tycker jag dock att är bättre!
Makeupcosmetics får 5/5 i detta test. De har inte gjort mig besviken än. Sminkan rekomenderar!!

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-15 17:55:38

Superbt! Kul med en sådan fullträff, helt klart. :D Stryker nog NYX-pigmenten för tillfället och sätter upp några skuggor från detta märke istället på min lilla inköpslista.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-15 18:24:53

Det här låter riktigt lovande! Skuggan var också ursnygg:)

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-09-15 18:26:11

Jag har redan skrivit en lång önskelista på sådant jag måste ha från dem. Väntar bara in studiemedlet, sedan ska här beställas! Tyvärr kunde inte alla nyanser fås som prover så den jag är mest sugen på får jag avstå... om jag inte ska slå till på en full size direkt, ditt omdöme talar ju för att det skulle vara värt det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-15 18:52:16

Chaosophia! Låter som en bra plan! :D



C-N! Ja, det känns lovande!



Mimmi! Kör på fullsize! Jag skulle göra det med alla om jag hade råd!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-15 19:35:57

tänk om den kunde vara den 1 november snart.... Jag sitter redan och längtar och tittar på hemsidan.

Roligt att de är så bra.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-15 19:39:57

Sminkjante! de är är guld!!

Postat av: Katta
Publicerad 2008-09-15 20:26:30

Mimmi: De nyanser som inte finns att välja som prover är sånna nyanser som tyvärr kommer att utgå ur sortimentet helt och hållet, vissa nyanser finns det endast enstaka i lager kvar av och kommer ej åter

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-15 20:43:16

Vad kul att de håller så bra! Jag har spanat runt en massa på sidan och kan garanterat plocka ihop en tio stycken skuggor som jag vill ha... Blackstar red är min nya vill ha... Synd att det inte finns en blackstar plum. och synd att inte alla går att få som prov, men jag räknar med att det ska ha hunnit ändra sig till november då mitt köpstopp hävs...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-15 20:44:40

Äh, jag läste ovanstående, typiskt... Fast det är ingen av mina favoriter ändå, tur...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-15 20:52:33

Hmm, är makeupcosmetics testade på djur? Har en kompis jag eventuellt ska tipsa, men hon är halvvegan, så hon vill inte ha ngt djurtestat... Tänkte ifall du vet...

Postat av: Therése
Publicerad 2008-09-15 20:52:56

otroligt!! Dessa måste jag testa... när sminkköpstoppet är slut... :P Skrutt också varför skulle jag lägga ett sånt på mig??!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2008-09-15 21:18:48

var det inte make up cosmetics som hade ett utbud som var väldigt likt coastal scent?

Postat av: Katta
Publicerad 2008-09-15 22:05:51

Makeupcosmetics smink är inte testat på djur

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-09-15 22:07:11

Mayaline: nej bara en borste eller två

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-15 23:41:17

Katta: Tack, tack toppenbra!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-16 06:21:52

Här klarar ni er bra utan mig! :D



Tack Katta för infon!!

Postat av: skosoet
Publicerad 2008-09-16 07:51:24

Oj, det har ju verkligen klarat sig hur bra som helst.. lika fint som i morse, häftigt!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-09-16 10:16:16

Dom verkar riktigt bra!! kul! maken är ursnygg...älskar det turkosa!

Postat av: skosoet
Publicerad 2008-10-05 14:23:51

Jag väntar ivrigt på en recension av foundation och rouge.. :) Vore kul att få höra lite hur dom funkar! Lite sugen på att beställa därifrån.. :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela