Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Larvigt lika lack, del 2

Publicerad 2008-09-13 09:41:15 i Nagellack - jämförelser,

Här kommer del två i mn nystartade serie om lack som är larvigt lika. Och de här är  kanske de allra larvigaste...

De utlovade grå... Här snackar vi finlir när de ska skiljas från varandra.
Tummen: Moonless Night från HM. Lite svartare och med mindre tydligt men grövre skimmer. Hur nu det går till?
Pekfinger: Misa Dying Love. Svartare bas än de tre följande. Mer silverskimmer än Moonless Night.
Långfinger: Color Club After hours. Gråare bas och mer blåton. Känns betydligt ljusare än Misa och HM-lacken. I princip samma nyans som både CND och ChG.
Ringfinger: CND Hyde in the Dark. Samma som CC men med större skimmerkorn.
Lillfinger: China Glaze Black Diamond. Identiskt med After hours. Och jag menar då identisk...

Ännu en bild:

Och så några att klicka upp om man vill vara helt säker på att ha förstått exakt hur lika dessa lack är.

Sminkan rekomenderar Misa Dying Love eller Color Club After hours beroende på om man vill ha det som drar mer åt svat eller mer åt grått. CC After hours slår både CND Hyde in the Dark (minus för torktid) och ChG Black Diamond (kräver fler lager för att bli täckande) och är dessutom billigast av de tre!

Kommentarer

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-09-13 14:58:05

Dessa jämförelser gillar jag.

Postat av: Leonie
Publicerad 2008-09-13 16:39:13

Tusen tack för dessa jämförande inlägg.För mig som inte samlar på nagellack men alltid blir köpsugen när jag ser bilder på tilltalande färger (och det är många) och överväger att köpa ett lack eller några liknande färger är dessa inlägg superbra guider.Hjul i all ära men att se färgerna på naglarna ger bättre vägledning även om jag förstår att det är mer tidsödande för dig, så återigen - tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-13 16:54:01

ja du, de här var verkligen lika... fast otroligt snygga:)Tror att jag klarar mig utmärkt utan Dying love när jag får lägga vantarna på After hours... Det här köpstoppet går ju bra:D

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-13 17:33:16

Haha, jag sa ju att jag nöjer mig med mitt black diamond:) (psst, i alla fall tills vidare)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-13 18:52:13

Kajsa! Bra att jag är till nytta!



Leonie! Ja, jag tycker också färgen kommer fram på ett annat sätt på nageln. Men visst tar det tid, och sliter rätt mycket på nagelbanden... Bra att det uppskattas, då är det värt det! :D



Emma! Ja, vilken tur va, att Tom packade fel! ;D



Sanna! Ja, i ärlighetens namn räcker det med ett...

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-13 19:12:36

Du är väldigt mycket till nytta, gillar verkligen dina jämförelser. Själv har jag HM lacket och jag förstår precis vad du menar med grövre skimmer.

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-09-13 19:47:19

Haha, det här är så underbart och komiskt på en och samma gång! (Sambon stod just och "roll eyes" när han kom och kikade vad jag pysslade med) men jag diggar iallafall din nya bloggkategori stenhårt! så nördigt hardcore eller så perfekt avvägt. Färganalys på mikronivå! Som den metalbrud jag är i själen vill jag nog ha alla! hehe.



Slutligen TACK för att du alltid tar dig tid att svara, på frågor likväl som små kommentarer. Tack för tipsen om kajalpennor, ditt ord är min lag ;)



Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-13 21:33:22

C-N! Ja, vad bra! Och HM-lacken med dkimmer har överlag grövre skimmer, eller hur?



Ifrith! Åh, vad roligt! Jag känner mig lite larvig själv när jag går igenom min samling så jag gör din sambo sällskap i ögonrullandet. Men inte hjälper det när jag sen lägger nästa order på H2T...

Tack själv för alla kommentarer och så. Utan dem skulle jag inte ha lika kul med min lilla blogg. Det är roligt att "prata" med er!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela