Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Slow Jam

Publicerad 2008-09-10 18:38:30 i Naglar, vampy,


En ganska snygg bunröd med mycket skimmer i guld är Color Clubs Slow Jam.

I försvinnande lite dagsljus har jag försökt fotografera flera av Color Clubs höstlack. Inte mycket jag kan göra åt det, ni får hålla till godo... Här ser ni i alla fall Slow Jam i fönstret med ett stadigt septemberregn utanför rutan. Lacket blir rödare i solsken och elektriskt ljus. Då ser man all dess skimrande härlighet.

Sen är ju frågan om man behöver det? Har man Branding Iron från China Glaze räcker nog det. Men, Color Club har en fördel! Det är det mer lättlackat än Branding Iron. Color Club har faktiskt oväntat bra konsistens och pensel. Jag gillar att lacka med dem! Inget kladd eller spill och snygg finish direkt på nageln. Här ser ni två lager lack plus överlack. Ja, och en liten Konad-stämpel då...


Gillar man brunrött är det ett lack att trivas med. Jag anser att dess kvaliteter faktiskt får det att vara snäppet bättre som köp än Branding Iron. Ni som inte beställt hem hela Rodeo Diva kan alltså kasta ett öga på detta lacket som alternativ.

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-10 18:55:13

Åh, så underbart snyggt. Kanske blir den istället för BI...men bara kanske! Jämfört med RRR då?



Nfu-Oh är på väg till dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-10 19:10:48

RQ! Skulle jag tvingas välja idag tog jag Slow Jam... JO, RRR är min favorit. Men den och BI är ju identiska.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-10 19:47:30

Ja du, den verkar vara mkt lik BI. Till BIs fördel vill jag dock säga att hållbarheten är mkt bra! Jag har haft det i tre dagar nu och det har inte flagat alls. Men ikväll åker det, ska testa det lila jag fick av dig, om jag orkar, jag är ju en snuvis...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-10 20:26:35

Emma! Ja, ChG brukar ha ba kvalitet, tycker jag. OCh ta det lugnt med lackandet och bli frisk! Vila ordentligt.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-10 21:08:11

Ganska likt kanske...kan tyvärr inte sluta stirra på din fina stämpel.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-10 21:24:26

ja då, jag vilar massa. Sov till halv ett idag... fast jag var ju uppe en stund i natt och läste bloggar:)Får se om det bli ngt lack ikväll. Jag återkommer med rapport.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-10 21:38:11

C-N! Stämplen är söt! Nu har jag gräsliga glittertippar jag nog inte hinner göra om...

BI är mörkare än SJ, men annars är de ganska lika.



Emma! Bra! Vila på! Mycket bra sätt att bli frisk på!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela