Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club After Hours

Publicerad 2008-09-11 20:59:07 i Naglar i svart, grått, silver,


After hours är ett snyggt mörkgrått lack med massa skimmer i som ingår i Color Clubs höstkollektion Dance to the Musique. Det är dessutom det lack jag fick tre av i senaste 8ty8-beställningen. Tre av detta men inget Velvet Rope och inget Black Cherry Chutney... Ja, jag har inte klagat på Tom för det, det ger ju anledning att lägga en order till. ;D

Dagsljuset är ju i princip obefintligt denna regniga septemberdag som jag skriver detta. Det innebär usla bilder, tyvärr. Egentligen förtjänar det mer än så här... 

Lacket är mörkgrått med silverskimmer som ger djup och liv åt det. Det är inte väldigt olikt t.ex Misas gråsvarta Dying Love eller CND's Hyde in the Dark om man inte är en stor konessör av just gråsvarta lack. Jämför man med Dying Love ser man dock att After hours är ljusare, silvrigare och har mer blåton. Det är ett habilt och bra lack med goda egenskaper. Det får alltså ett närmast blåaktigt sken över sig och täcker efter två lager. Det är något sämre konsistens än på t.x Slow Jam eller Feel the Beat men det är fortfarande ett väldigt bra lack. Jag rekomenderar det varmt!
 

Kommentarer

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-09-11 21:12:25

Det ser otroligt likt ut ett Viva la Diva-lack som jag bytte till mig på Pret-ty häromveckan. Hade sett det på en expedit på Åhlens i våras och det är jättesnyggt. Har inte testat själv ännu dock (det ligger i kö bland mina andra nya lack).

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-11 21:17:37

Jättefint! jag skulle inte ha något emot att byta till mig ett av dessa... Det var det du ville byta bort antar jag. Ska kolla om jag har några potentiella byteslack...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-11 21:22:50

Ninni! Ja, det är inte superunikt. Men snyggt! Och dessa bilder gör det inte rättvisa...



Emma! Hade jag vetat hade du fått det. Nu har jag gett ett till Rouaa och har ett på bytesplatsen. Och eventuellt bortbytt dessutom...Om det inte är bortbytt, för Mimmi har inte valt än, så är det ditt. ;D

Postat av: BeautyRoxx
Publicerad 2008-09-11 21:27:28

Det där är så himla snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-11 22:00:36

Beauty Roxx! Ja! Det är det verkligen!

Postat av: MiNi
Publicerad 2008-09-11 22:06:05

Jag har inte hängt med på sistone och kikade in nu och har massa att ta igen, kul! Ser att du börjat med Konadstämplar också. Jättehäftigt ju =)



Till något annat, det är dags för en beställning från Head2toe igen och jag har två frågor. Jag undrar om du vet något vitt lack som verkligen är vitt och inte lutar åt någon annan färg (lite rosa tex gör inget men jag vill att det ska se så vitt ut som möjligt)? Och vilken thinner som är bäst, enligt dig och av dina erfarenheter?



Tack på förhand =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-11 22:17:01

MiNi! Vita lack är jag inget vidare på. Hade ett vitt som hette peace baby, men det blev så strimigt att jag inte rekomnderar det... Misa kanske har något? Jag har använt Poshes thinner. Den gillar jag. Men det går nog på ett ut.

Lycka till med jakten på ett vitt. hittar du något bra, säg till!!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-11 23:00:35

himlans snyggt! men jag känner mig rätt nöjd med att ha chg black diamond så jag får inga "vill ha känslor". Men det betyder inte att det inte är hett för det:)

Postat av: sara
Publicerad 2008-09-11 23:41:11

Hejsan!! shit vad du är duktig å sminka.. har du nå tips te en klantfia.. är inte alls bra på att skugga.. rädd för att gå ovanför ögongloben lr vad tusan man kallar det =) Alla tips mottages varmt =) =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-12 00:05:06

Det löste sig ju, toppenbra! Jag har ännu inget lack i denna färg, så det kommer passa fint i samlingen...

Postat av: Henrik Lindmark
Publicerad 2008-09-12 00:13:59

tuffa naglar :O

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-12 06:50:49

Sanna! Där har vi ett projekt att ta tag i. Swatcha på nagel, Black Diamond, After hours, Dying Love och kanske Hyde in the Dark. Ska försöka i helgen!



Sara! det finns några tutoials under den kategorin. Du hittar kategorierna i rullisten till höger.



Emma! Hurra!



Henrik! Tack.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-12 07:41:56

Sååå snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-12 17:26:11

Sminkjante! Jaaa!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela