Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Drinking My Blues Away

Publicerad 2008-09-19 18:52:58 i Naglar i blått,


Aaaaaaah! Perfekt blått glitterlack! Helt perfekt! Perfektare än perfekt! Så otroligt helt enastående perfekt att inga ord räcker till! Men då snackar vi bara om färgen!

Det här blå lacket har den vackraste blå färgen, de mest förföriska skimmer och det är dessutom en fyra-lagers variant... Det sista är inte bra.

Dessvärre är det så transparent att det kräver fyra lager. Men den här över ett annat blått kan nog vara ultimat. Annars kan jag leva med fyra lager bara för att få bära den här färgen! Ser ni? Den är ju underbar!

Gnister i blått, tukos och rosa. Mmmmm! Kan inte bli vackrare eller bättre!


Jag erkänner, jag är helt hals över huvud och med hull och hår förälskad i denna blå! Och namnet sen! Vem har inte någon gång frestats att göra det? Alltså Drinking my blues away... ;D
De här killarna visste i alla fall vad det handlade om, en gång i tiden.
Att lacka fyra lager funkar dessutom då lackets konsistens är bra. Riktigt bra! så bra som ChG en gång var.

Och en sista!

Och en på min katt! :D

Och en på min andra katt!

Ser ni hur fint hon matchar varningstejpen!

Kommentarer

Postat av: Katta
Publicerad 2008-09-19 18:58:54

Underbara katter!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-09-19 19:13:59

Perfekt postning. Det mest underbara blåa lacket och katter. Jag är mållös här.

Postat av: aja beautyblogger
Publicerad 2008-09-19 19:14:08

Men gulle! Tungan ute lite på översta bilden hehe:D

Postat av: Mayaline
Publicerad 2008-09-19 19:16:06

alltid lika roligt med kattbilder :)

är de släkt?

Postat av: MLY
Publicerad 2008-09-19 19:27:05

vilken underbar blå nyans, det är ju faktiskt så man kan stå ut med fyra lager bara för att det är så snyggt!



Och vilka underbara katter du har, det är kattdamer båda två va?

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-19 19:34:43

Åh underbar blå!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-19 19:37:32

Katta! Ja, jag tycker ju det. De är ju mina små ungar! :D



Badis! Hihi! Ja, katterna är väl för söta!!



Aja! Ja, visst är hon söt! Och den andra matchade så perfekt mot varningtejpen så jag var tvungen att ha med henne också.



Mayaline! Vad bra att du tycker det. De är ju lite OT... :D

Nej, de är inte släkt. Den äldsta är en hittekatt och den yngsta född av en ladugårdskatt som övergav sin kull när de var pyttesmå. Inte mer än 6 veckor gamla var de. Men alla fick hem.



MLY! Båda är flickor. Den på översta bilden är 13,5 och den på nedre är 8.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-19 20:14:32

Linda! Så underbar så!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-09-19 21:07:30

kolla! lacket matchar ju din snygga mejk! var också på stan i eftermiddags men kom hem utan godis. Dina katter stal ju hela showen! Vilka gosiga! Man vill bara klappa, liksom..!

Postat av: Ia
Publicerad 2008-09-19 21:17:45

Tjusiga damer!

Saknar mina som är hos karlen i sthlm.

Postat av: Ika
Publicerad 2008-09-19 22:01:18

Åååh, det är såååååå underbart gulligt när tungspetsen lämnar sådär lite fram! Helt bedårande! Riktiga skönheter båda två :) Det blå lacket är även det en riktig skönhet! Mmmmmmm!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-19 22:12:39

GQ! Ja, missarna är sötast i världen, tycker jag!

Och ja, de var på grund av naglarna jag ville ha blått! :D



Ia! Förstår att du saknar dem. Man gör ju det när de inte är med en.



Ika! Visst är de söta, mina älsklingar! Och lacket är ljuvligt, tycke jag. När kommer dina sötnosar? Har de redan flyttat in till dig eller dröjer det än?

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-19 22:19:40

snyggt lack och kissarna, vad de är söta.

båda bilderna är jättefin. Tungan på första bilden och de lysande gula ögonen på den andra.

Å, jag vill ha katt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-20 00:18:35

Jättefin färg! Jag tycker nästan att det påminner lite om mitt givenchy, glittret i lacket alltså, inte färgen. Synd att det är så transparent...



vad fin kissarna är! Och vad fint hon matchar, det är kul att matcha:)Vad heter den äldsta kissen? För det är väl Ester som är yngst.

Postat av: Therése
Publicerad 2008-09-20 00:54:55

ååå vilka underbara raringar du har!! Jag kan inte annat än älska katter!! De har sådana otroliga personligheter! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-20 08:08:07

Sanna! Jag tycker också de var ovanligt söta på bilderna! Eller, de är alltid söta men det gick att fånga deras söthet extra bra! i vanliga fall ser de så sura ut på bild. :D



Emma! Ja, jag tittade på ditt Givenchy nu och de påminner nog lite. Sen får man aldrig till det totala gnister som är i lacket på en bild. Det är synd. Egentligen borde man filma sina notd, men jag vet inte hur man gör för att få in det i bloggen sen... :D



Edit är äldst, det är översta bilden, och Hilda är yngst. Just nu leker de för fullt i vardagsrummet. Bra! Då vaknar de! ;D



Therése! JA, de är fantastska, katter. Alla katter! Jag älskar katter!

Postat av: Emma
Publicerad 2008-09-20 08:59:28

Supersnyggt nagellack och supersöta katter :-)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-09-20 09:35:37

Superfin färg...helt undebar!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-09-20 10:47:52

Ja, detta var verkligen perfekt! :)

Postat av: anneli
Publicerad 2008-09-20 10:49:10

snyggt :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-20 10:54:11

Det är sant, det är svårt att fånga skimret riktigt bra. Ofta blir skimret bättre inomhus med blixt tycker jag, dock blir det ju på bekostnad av färgen...



Aha, Hilda och Edit, då har jag koll:)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-09-20 11:20:00

GAH, du ruinerar mig ;) Fasiken vilket urtjusigt lack, och namnet sedan! Det här lacket behövde jag inte alls när jag såg andras swatches, men nu måste det nog med i nästa paket.



Söta kissar också :) Den första är jättelik min katt också! Hihi, så sött med tungan ute ;)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-20 12:42:07

Ja, detta var helt underbart i färgen. Kan man verkligen göra så fina lack...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-20 13:15:23

Sanslöst läckert! Måste ha, måste ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-20 14:37:27

Emma! Tack! Vi är helt överens!! ;D



ItM! Ja, det är en av de finaste blå!



Johanna! Ja, du anar inte. bilderna gör det inte rättvisa.



Anneli! Tack!



Emma! Jag tycke inte jag lyckas så heller... Måste försöka hitta ett sätt...



Sofia! Jag har missat alla andrs swatcher. hm, måste nog kolla lite. Jag älskar det här lacket, men det krävs fyra lager.



Katter är det sötaste som finns!!



Sminkjante! Ja, uppenbarligen! ;D



Chaosophia! Ja, så är det! Absolut!

Postat av: Viveka
Publicerad 2008-09-20 22:16:09

Underbara katter.Jag har haft en högt älskad personlighet i samma färg men nu regerar THIGER och LUCIFER ,kallas LUSEN......kastrerade hankatter och mina hjärtegull då barnen inte vill gosa längre.

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-20 23:00:03

Snygg färg!

Men jag blev tyvärr uppslukad av dom två charm knuttarna på sista bilderna....tungan ute. Bara för sött:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-21 07:08:09

Viveka! Katter är ett fantastiskt sällskap. Jag skulle bli okig utan mina...



C-N! Haha, ja de är lite distraherande ibland!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-09-21 14:23:09

Jag får mina sötnosar på fredag, om nu inte tjejen jag ska ta dem av ligger på BB just då. Hon ska ha barn precis när som helst! :) Får katterna följande fredag i värsta fall, så SNART kommer de hem till mej! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-21 15:03:03

Ika! Åååååh! Vad roligt! Förstår att du längtar!!

Postat av: [ SlizeTheSize ]
Publicerad 2008-09-22 22:31:41

Villken sötnos till katt!

Hade en som var en kopia på din katt(utseende) (bild 1)

Fick avliva honom för 1 år sedan :´(

han var världens goaste katt.



Hur klarar du av att få dina naglar så långa och fina?

Jag har relativt starka naglar men ändå bryts dom av.



Älskar din blogg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-23 06:06:30

SlizetheSize! Vad tåkigt att du tvingats ta bort din lilla älskling. Jag fasar för den dagen...



Mina naglar är ju inte långa längre. JAg böt ju en i helgen. Mina naglar är väldigt mjuka och skivar sig, så jag har nog andra problem ämn du om dina är hårda och sen går av. Det finns en uppsjö av bra treatments men dessvärre kan jag inte råda dig. Mitt mirakelmedel, OPI Natural Nail Strengthener, borde inte passa med dina bekymmer. Är de hårda och går av lätt är det nog flexibiliteten i nageln du vill öka, inte tvärtom. Olja?

Postat av: [ SlizeTheSize ]
Publicerad 2008-09-23 08:46:32

Jaha ok. för jag tycker att du har gör snygga naglar!

Höll mig alltid till glanslack och det hände väl att jag avancerade lite när jag använde ljusrosa hehe

Så nu har jag handlat in lite mer färger så som lila,orange och röd. För jag får så himla mycket inspiration av dig!



Du borde ha en sån liten mysig beauty shop där du sminkar och gör folks naglar. Så butiken borde heta Sminkan hehe



Jag ska nog kanske testa det där med olja, Tack för tipset :)



Ha en bra dag :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-09-23 18:57:49

StS! Vad roligt att du blir inspirerad! Du anar inte vad glad jag blir av en sådan kommentar!



Depend har en olja som många prisar. Sen kanske NailTek gör en stärkare som passar dig. Det finns tre varianter av den och en borde vara rätt. Det finns en tråd om det på Pret-ty, www.pret-ty.se, som du kan söka på. NailTek Foundation hater det i alla fall och då alltså 1, 2 eller 3 beroende på problemet man har.



Om jag tjänade nog med pengar på en liten shop så kanske det vore en idé, men jag tror inte jag skulle gå runt ekonomiskt... Synd, för det vore roligt!

Postat av: [ SlizeTheSize ]
Publicerad 2008-10-08 15:59:30

Heej!

Inhandlade dependserie 1-2-3 och nu så skall jag hålla på med det i ca 1 månad för att se hur det kommer gå :)

oljan ifrån depend luktar så himla gott. . Sitter och lukar på naglarna hela tiden! och så som det verkar så är den otroligt dryg. Kanon helt enkelt.



Som sagt tack för tipset! :D






Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela