Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Blå födelsedagssminkning av Emma

Publicerad 2008-09-02 21:46:55 i Emmas FOTD 2008,


Sminkan har lovat att jag ska få en egen kategori med FOTD/EOTD om jag vill visa några av mina sminkningar här och ett så fint erbjudande kan jag förstås inte motstå:) Här kommer därför min lördagssminkning, som jag bar på min sambos födelsedagsfest. Jag är inte så snabb med att skriva texter som Sminkan, så ni får nöja er med att se min lördagssminkning mitt i veckan...


Jag har grundat i hela ansiktet med Fyrinnae Rice Powder Primer. Det tror jag i alla fall att jag gjorde. Jag vet att jag funderade på att låta bli, men jag valde nog att använda den till sist. Ovanpå den applicerade jag Everyday Minerals Foundation Intensive i färgen Fairly Light. Röda blemmor täckte jag över med MUS Cover All Mix gula delen, och under ögonen använde jag MAC Studio Finish Concealer i NW 20. För att fixera underlaget tryckte jag fast EMs  Finishing Dust över hela ansiktet.


Nu till det roliga, ögonsminket! Jag började med att måla ögonbrynen med Clarins ögonbrynspenna i färgen lightest brown. Därefter lade jag Lumene Eye Makeup Base, på ögonlocket och en bit upp mot ögonbrynet. Efter det så började jag med skuggningen. Min basfärg var Star by Night från MAC. Denna skugga applicerade jag över hela ögonlocket och en bit upp mot brynet. För att få sminket att se lite blåare ut, och skapa en mer tonad effekt lade jag den klarblåa delen av MACs mineralskugga Sea & Sky som en kontur utanför Star by Night. Så här i efterhand kan jag säga att färgvalet kanske inte var så genomtänkt. Jag hade fått för mig att Star by Night skulle vara mörkare än vad den var, men skillnaden mellan den och Sea & Sky var så obetydlig att det knappast syntes, på sin höjd blev det lite blåare. Jag tyckte dock att det var lite sent att börja med nya skuggor, så jag bestämde mig för att gilla läget. Jag lade MUS cybershadow warlock som highlighter upp till brynet och drog en linje med indelible gel eyeliner i färgen scuba dive, längs med övre fransraden och ut i en liten spets. Under ögat drog jag en linje med svart kajal, feline från MAC och ovanpå kajalen tryckte jag fast den klarblåa Sea & Sky-skuggan. Lash power från Clinique på fransarna och Max Factor Kohl kajal i svart på vattenlinjen och ögonen var klara.


På kinderna lade jag en av mina stora favoriter just nu, Mineralize rouget Gentle, från MAC. Läpparna fick ett lager av MAC slimshine i färgen Bare. Klart...  

Kommentarer

Postat av: Angela
Publicerad 2008-09-02 22:13:05

Väldigt läckert. Tycker det syns ändå att det är två olika skuggor även om det inte är så markant.

Elegant.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-02 22:23:30

Tack så mkt snälla du! Vad glad jag blir... Skönt att den första kommentaren jag fick var från en sån raring!



tja, det syntes en viss skillnad, men det blev inte som jag hade tänkt mig riktigt, fast jag blev rätt nöjd ändå. Ska jobba vidare med ursprungstanken nån dag.

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-09-02 22:44:45

härligt retro-stuk du hade på din look, och det blåa var verkligen jättefint, very tjusigt!!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-09-02 22:49:44

Underbart och intensivt blått, läckert!! Vilken vacker mun du har :o)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-02 22:56:03

Glamqueen: Tack så mkt. Ja du MAC är riktigt bra på skuggor, så dte kan väl knappast bli fel:)



Linda: tack så mkt! Jag älskar blått och det är alltid kul att kräma på ordentligt när det är fest!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-09-02 23:13:01

ah! vacker, vackrare, Emma P!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-09-03 08:04:32

Halllå där snygging! Det är så roligt att se dig:)Sååå snygg makeup och matchningen med toppen är klockren. Jag ångrar att jag inte köpte sea & sky och Feline.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-09-03 08:07:42

Åh så snyggt...riktigt fint djup blå!!

Postat av: badis
Publicerad 2008-09-03 09:44:35

Vilken skön, blå look, du är så vacker!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-09-03 10:46:32

Vackert och välmatchat! Snyggt med så blå skugga och perfekt ton i ton till din top. Fina läppar också!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-03 11:09:06

Rouaa: Åh Rouaa, du får mig att rodna:) Tack så mkt sötnos!



Sminkjante: Tack så mkt snygging:)Vad roligt att du gillar det! Sea & sky är otroligt vacker och feline är bara så bra! Jag har aldrig haft en penna som ger så mkt effekt. Dessutom så är den kanon att sudda!



Inthemake: Tack så mkt! Ja det blev verkligen väldigt blått:)



Badis: tack så jättemkt snälla du!Det här måste väl platsa som en typiskt finsk makeup?:)



makeupoholic: Tack så väldigt mkt! toppen är ju egentligen lila, men det blev en riktigt bra matchning ändå tycker jag...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-09-03 11:14:19

du är skitsnygg!:)

det blåa ihop med tröjan och din fina färg på håret är klockrent!

Postat av: leonie
Publicerad 2008-09-03 11:30:08

Vilken skönhet du är och vilket vackert hår och hårfärg du har. Jag tycker också att det var fint matchat med kläder och hårfärg,härligt blå nyanser, jag gillar särskilt den metalliska djupblå effekten på ögonlocket.

Vad är det för skillnad i formula och konsistens på kajalerna eftersom du använde två stycken svarta?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-03 15:49:45

Sanna: Tack så mkt raring! Vad roligt att få beröm från en sån skönhet:)



Leonie: Tack så mkt! Jag tycker att det är väldigt kul att matcha grejer, särskilt små detaljer... Feline är en väldigt mjuk och pigmentrik penna, nästan som en eyeliner. Max factor kajalen är lite torrare och är inte lika mjuk. Jag har inte haft feline så länge och har inte testat att använda den som inliner. Rent spontant känns det som om den skulle kunna bli för smetig inne i ögat. Men jag ska testa det nån dag när jag inte gör ngt särskilt.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-09-03 15:51:27

Åh, så vackert! Underbart elegant, urtjusiga färger!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-03 17:02:13

Emma, goddamn vilken heting du är! Jag älskar ditt ansikte och sättet du lägger skuggorna! Välkommen till Sminkan, så kul med en egen Emma-kategori! Den där blå färgen är rent ljuvlig på dig och din uppsyn är grym! Coolt, och snyggt jobbat!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-03 17:44:34

Sofia: tack så mkt! Båda mac-skuggorna är riktigt fina, men sea & sky tar priset, den är så snygg!



RQ: Tack så jättemkt! Jag satt och smifnittrade förtjust när jag läste din kommentar, sånt är ju alltid roligt att höra:)Ja, jag tycker att blått är grymt! hade en period när jag inte använde det, men nu är de blåa skuggorna här för att stanna. det känns väldigt kul att få dyka upp här, så det kommer säkert bli fler gånger...

Postat av: Ida
Publicerad 2008-09-03 17:48:45

Vilken snygg intensivt blå ögonsminkning! riktigt snyggt!

Postat av: Viveka
Publicerad 2008-09-03 20:01:01

Jätteläckert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-03 20:32:15

Ida: tack så mkt, blått är flott:)



Viveka: Tack tack!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-09-03 21:28:10

Otroligt snygg sminkning och du är väldigt vacker.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-03 22:23:55

Crazy nails: Tack så mkt, vad glad jag blir!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-09-04 06:21:40

hihi! Ska bli roligt att se vad du hittar på framöver!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-09-04 10:21:26

Det näst bästa efter att du skaffar en egen blogg är förstås att du gästbloggar här hos Sminkan! Riktigt roligt att se. :)



Du är vacker! Sminket var också vackert, men du är vackrare. :D Jag är imponerad av ditt hår också, det ser helt perfekt ut.

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-09-04 10:35:58

Emma P :* till sig!

och en till Sminkan med :D hihi.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-04 22:48:58

RQ: Det tycker jag också!



Chaosophia: Ja, jag tycker att det är ett bra alternativ, jag har inte tid med en egen blogg... tack så väldigt mycket, vad snäll du är! Mitt hår kommer bra överens med plattången, det är det du ser resultatet av här...



Rouaa: :D Du är en riktig raring!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela