Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Indigo

Publicerad 2008-10-20 18:20:18 i NailArt,

Hej igen. Nu är jag hemma efter en dag som kändes som sju svåra år. Måndagstrött, det är jag det. Allt känns tråk på måndagar och jag är oinspirerad och sur på jobbet. Det brukar vända snabbt när resten av veckan rullar igång, men just måndagar... Och jag hann som vanligt inte äta lunch och jag hann alltså inte heller handla bröd till resten av veckan. Jag brukar ha en lingongrova i pentryt så jag får i mig något innan jag kommer hem på kvällen. Nu blir det inte så. Hinner inte handla på tisdag eller onsdag nämligen. Skit... Men, det var härligt promenadväder när jag skulle traska iväg på ett litet ärende. Självklart gick jag vilse i den förort där jag jobbar  när jag var på väg tillbaka till centrum och hittade inte bussen på en halvtimme. Surt. Men sen bar det av till stan där en extern hårddisk inhandlades och jag mötte tre söta elever från förr. Gullungar!! Och så köpte jag en väska för att trösta mig. En grön. Och en liten sjal. Och hårsnoddar. Ja, det var dagens svammel. Jag skulle ju visa dessa naglar som är dagens och blir även morgondagens. Det är med inspiration från Badbombens Indigo-vurm.

Zoya Indigo är ju ett lack som ofta nämns som ett av de intressantaste blå. En djupblå färg med massor av multifärgat skimmer. Låter toppen, eller hur. Verkligheten är en annan. Ett helt vanligt blått där skimret knappt ens anas...

Ser ni hur det skimrar i flaskan? Galet vackert! men på nageln får man som sagt inte samma effekt. Det har dock vissa andra plus. Det har, som alla zoyalack, en bra pensel. Det täcker med ett lager och det är absolut inte fult. Bara inte vad man hoppas när man ser hur det gnistrar bakom glaset...

Okej, lampljus är inte rättvist mot det, men ändå.

Slarvig nail art, stenarna sitter med oregelbundna intervall, men det syns inte när man inte har nageln uppförstorad och i närbild... Det jag använt för den här manikyren är förresten följande:

Alla produkter på rad!

Två lager OPI Natural Nail Stengthener. Inte ett nagelvårdslack utan ett baslack som är nagelstärkande. Funkar på mjuka, skivande naglar. Är min livlina vad gäller naglar och jag har inte varit utan det sedan februari, tror jag.
Ett lager Zoya Indigo. Klicka upp bilden och titta på flaskan och skimret! Wow! Och så strass från mitt lilla hjul med strasstenar köpt på 8ty8. Blyertspennan är mitt "plockredskap" när jag tar upp och placerar strasstenarna.

Northern Lights holografiskt topplack från Out the Door. Oregelbundna glitterflingor. Helt fantastiskt! Och så Art Clublacket i guld.
resultatet under vitt ljus från lysrören i köket:

Lite patriotisk känsla på den, blev det. Om man ser sig som svensk. Eller ukrainare. Finns kanske fler med blågul flagga? Hur som helst, en snygg glans i Indigo, trots avsaknaden av skimmer. Och vi avslutar med en ännu mer närgången bild:

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-20 18:25:01

Det blev snyggt! Tycker att indigo ser riktigt fin ut, men inte tillräckligt för att det ska bli ett köp. Som sagt kan inte ha alla blåa...



Uhh, tell me about it, min måndag har varit kass! Visserligen ingen skola, men jag har snorat och nyst så mkt så jag hade lugnt hellre varit frisk i skolan än miserabel hemma:(

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-20 18:33:12

Jättesnyggt! Gillar den blå färgen! Tråkigt med måndagar... men min har varit OK! Nästa måndag börjar jag gå bredvid som lärarass på sminkskolan, så det är en måndag jag ser framemot!!

Postat av: R M
Publicerad 2008-10-20 18:35:13

Ser lite pilligt ut, men fint blev det. :)

Postat av: Marie
Publicerad 2008-10-20 18:54:51

Det ser så himla härligt ut med dekorationsverktygen uppradade...

Men Zoya Indigo är iaf ett snyggt lack, även om det inte når upp till förväntningarna kanske.

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-10-20 19:05:24

Jag hade indigo i min ägo men bytte bort det. Känns som att mitt inte alls såg ut som ditt. Mitt var mycket mörkare och bara snyggt i flaskan tyvärr.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-20 19:15:34

Emma! Ja, måndagar suger verkligen. Men sjuk är värre än trött. Trött går över om man sover...



Marina! Kul! JAg förstår att du är glad!



RM! Tack!



Marie! Nja, så snyggt vet jag inte... Men det är okej



Emelie! Ja, jag funderar på att franka i lite Fairy Dust... Vi får se.

Postat av: Ika
Publicerad 2008-10-20 20:47:17

Ett sånt där hjul med strass har jag längtat efter från 8ty8, men har inte vågat handla. Hur påverkas fraktkostnaderna om man köper ett sånt? Måste man handla ett lack mindre, eller får man 6 lack + ett hjul för samma frakt? Räknas nailart-lacken som ett vanligt lack när man lägger det i korgen, eller får man flera såna jämfört med vanliga? (flummigt, men hoppas du förstod)

Postat av: Purity
Publicerad 2008-10-20 21:07:02

Åh vilken tjusig blå färg! gillar nail arten också =)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-10-20 21:50:10

Måndagar är ingen höjdare, särskilt inte när regnet öser ner och det är mörkt och hemskt. Men det var en härligt blå färg du hade på tassarna, fast man kan ju helt klart fråga sig var skimret tog vägen ;)

Mysigt att se lite extra bilder på nailarten också! Jag har fortfarande kvar min grå-röda skapelse men det åker nog av imorrn!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-10-20 22:02:57

Hinner inte läsa inlägget nu...men det här skall verkligen lusläsas sen. Mina naglar har set för jvl idag pgr av stenar och försökt till dekoration. Värdelös är jag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-21 06:25:21

Ika! fraktkostnaden ökar. Maila Tom för exakta uppgifter. Och jag räknar Art Club som ett lack.



Purity! Tack! Den sitter ännu kvar. Hinner ju inte lacka om...



Adrasteiah! Den var ju så snygg, din grå-röda! Jag vill ha Toyland-lacken nu... Väntar spänt vid brevinkastet!



Anonym! Det tror jag inte, varför skulle du vara det? Ingen är värdelös, men alla kan misslyckas.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-21 09:15:02

Ah, I love nail art! :)

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-21 10:20:40

Stämmer att det inte är fullt lika extatiskt som i flaskan men nu är den en blå läckerbit för det:)



Argh för måndagstrasslet men tur att du shoppade litet till dig. Hurudan sjal blev det?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-21 18:16:00

Sanna! Jag med! ;D



Badis! Sjalen är virkad och grön. Gillar den verkligen. Känner mig färgglad men inte för färgglad. Om du fattar hur jag menar.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela