Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Route Beer Float

Publicerad 2008-10-13 16:34:43 i Naglar i övriga färger,

Igår utarbetade jag en strategi för hur jag ska minska ner arkivets alla opublicerade notd. Rouaa hade förslaget att jag publicerar en gammal notd innan jag går och lägger mig. Okej, det här är innan jag äter lunch, men det är tanken som räknas. Det är också en lite rolig notd för det här lacket är inte jättevanligt. Det är inte från någon av de senare säsongerna men exakt när det lanserades vet jag inte. Det är i alla fall ett lack som hade matchat min småtråkighet idag, men det är inte detta jag bär. Nej, jag har kvar mina zebrarandiga...

En lite obestämbar färg har OPI Route Beer Float. Lite brun, lite rosa, aningens grått eller kanske greige? Snyggt på ett diskret sätt och inte tråkigt. Har nog aldrig sett den hä färgen på ett annat lack. Okej, vissa brons- eller nougatfärgade kommer i närheten, men de ä inte helt  exakt som detta. Det här lyckas vara elegant trots sin lite slemmiga färg.


Lacket är oerhört lätt att lacka med. Här ser ni två lager lack och det täcker perfekt. Det blir inte randigt eller med synliga penseldrag utan flyter ut perfekt på nageln. Jag har slarvat, det är nämligen bara en test av färgen, så det är varken underlack eller överlack och appliceringen är lite hipp som happ. Ni ser ändå hur snyggt det är! Aningens pudrig plommonton finns någonstans i det också. Så läckert!

Kommentarer

Postat av: derwent
Publicerad 2008-10-13 16:36:35

Väldigt snyggt! den vill jag också ha :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-10-13 17:03:38

Direkt åkte detta lack upp på min önskelista! Älskar grå-rosa-lila färg!

Postat av: Josephine
Publicerad 2008-10-13 17:19:41

Åh, den är ju så snygg :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-13 17:20:28

Det är riktigt snyggt.

Postat av: Adrasteiah
Publicerad 2008-10-13 18:02:41

Superfint! Jag har kikat på detta lack tidigare men aldrig slagit till. Frågan är om jag inte måste göra det nu ändå =)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-13 19:27:21

Jag tycker att färgen är cool på något sätt.

Sådär obestämbar och sånt är kul

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-13 19:36:06

Derwent! Ja, det är en riktigt fin gammal färg! Svårt att hitta dock.



Ninni! Ja, jag har suktat efter det läääänge!



Josephine! Visst är det!



Sminkjante! Ja, och när de bilderna togs hade jag fina naglar också...



Adrasteiah! Ja, klart du måste slå till! :D



Sanna! Ja, jag håller med. Coolt är det!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-13 19:58:19

Det var en fin färg, precis som Sanna sa; en sån där obestämbar färg, det är läckert!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-10-13 20:28:05

om du någonsin, någonsin, får för dig att göra dig av med detta lack, så PM:ar du mig och ingen annan, snälla, snälla, lova!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-13 20:47:44

Marina! Ja, visst är det speciellt!



GQ! Så klart! Vem annars? ;D

Postat av: Linda
Publicerad 2008-10-13 21:38:24

Åh i like!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-14 06:28:41

Linda! Det är vackert!

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-14 08:09:31

Spännande färg, grågammelrosa! Väldigt elegant!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-10-14 12:42:17

Åh, den här färgen gillade jag jättemycket, den hamnar direkt på min vill ha-lista (som börjar bli rätt lång nu...)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-14 17:06:49

snyggt nagellack, lite elegant... tycker att ett arkivlack per kväll låter som en bra idé:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-14 20:01:09

Badis! Den är ljuvlig! Jag gillar den i alla fall. Lagom romantisk och ändå udda.



Makeupoholic! Japp! Långa listor vet jag en del om!



Emma! Haha, ja, och då har vi att göra fram till jul...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela