Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Brand New Skates

Publicerad 2008-10-27 13:13:03 i Naglar i svart, grått, silver,


Kanske vackrast av dem alla i Toyland-kollektionen, men den skiraste och kladdigaste också.

Det krävs fyra lager för full täckning, något som innebär att det kommer bli ett layeringlack i mina händer.

Fyra lager... Oj, vad jobbigt. Och kladdigt. Jag orkar ju inte sitta och vänta på att lagren torkar och två lager kommer man oftast undan med utan missöden, men tre och fyra brukar bli mer besvärligt.

Färgen är en mellangrå med massor av skimmer i guld, koppar och grönt. Det är enastående vackert. Ingen bild gör det rättvisa.


Det är ännu skimrigare än Misa Wishing on a Star men påminner en del om det lacket. Misas WOAS är någonstans mitt emellan Brand New Skates och Baby it's "Coal" Outside. 


Vi tar en närmare titt på skimret. Ni ser inslagen av grönt och rosalila plus silvret? Otroligt vackert och något större skimmerpartiklar än i Misas WOAS. Den har förövrigt skimmer i silver, blått och lila.

Jag är förtjust, trots de många lagren. Inget att göra en manikyr av just nu när jag inte har en bra layeringbas, men sen! Mmm! Jag ser för mig att det här lacket blir en favorit!

I lampljus ovan. I dagsljus nedan:

Och  famnen på den lilla OPI-Hunden. Han heter för övrigt Rufs nu.

Kommentarer

Postat av: RM
Publicerad 2008-10-27 13:45:57

Riktigt fint. :)

Postat av: maryy
Publicerad 2008-10-27 13:48:02

Igår var jag inne på 8ty8 och hade lagt ner OTROLIGT många lack i min lilla kundkorg. Tillslut så sansade jag mig och stängde ner hela skiten haha.



Men nu, SLUTA FRESTA MIG MED ALLA FINA LACK DU HAR:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-27 14:12:00

RM! Jo, det är det!



Maryy! Haha! Ja, jag ska tänka på saken...

Postat av: Emma
Publicerad 2008-10-27 14:38:34

Det lacket är så underbart! Hade tänkt beställa det (och 5 andra) från 8ty8 men då hade de stoppat alla internationella beställningar igen. =( Så nu håller jag tummarna för att det öppnar upp snart igen, speciellt efter den här frestelsen. =D Din sminkning igår med guld var helt underbar, färgerna var jätte vackra! Och det är kul att du visar små FOTDs ibland, du är så fin och inspirerande Sminkan!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-10-27 14:44:54

Superläckert, men fyra lager, det orkar jag aldrig så jag skippar. Vofsingen är ju bara så söt!

Postat av: Ida
Publicerad 2008-10-27 15:00:15

Läckert! Men fyra lager.. njaa, det blir för besvärligt. tänkte köpa detta innan men nu när jag vet att det är så svårt att täcka med så skippar jag nog det. men fint är det! tack för infon! :)

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-10-27 15:45:42

Ännu ett lack att lägga till på Vill-ha-listan :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-27 16:46:29

Emma! Ja, de brukar vara snabba med att återta internationell service, men man vet ju aldrig...

Tack! Kul att mina pyttesmå fotd gillas...



Ninni! Haha, ja, men med ett CC After Hours under blir det nog perfekt!



Ida! Hallå! Layering!! Det är för snyggt för att s ifrån!



Kajsa! Japp! Det är det!

Postat av: Emma
Publicerad 2008-10-27 17:35:21

Klart dom gillas! =D Du ska ju dock inte se dom som ett tvång om du inte vill lägga upp dom. Men jag tycker om dom mycket, man får ju en helhetsbild på sminket samt se ditt fina ansikte. =) Hoppas du har det bra i sommarstugan!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-10-27 22:58:29

ÅÅÅÅHHHHHH jag dör lite. Bara lite. Jag måste måste måste ha. När har h2t tänkt ta in den här kollektionen? Och den där från China Glaze med det gröna glitterlacket? Jag är arg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-28 08:59:54

Emma! Okej, vi får se hur det blir i framtiden med fotd... Jg har det bra i min stuga. Idag ska jag stå i köket och laga mat, precis som igår. Annars är det ogräsrensning som gäller. Trädgården är aningens vanvårdad...



Chaosophia! Ingen aning när de ska hoppa på tåget. HAde tur som fick mina beställda från 8ty8 innan de stängde för internationella order...

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-10-28 10:43:26

Mm, det var snygg, men jobbigt med så många lager. Gillar mer de som täcks ganska snabbt...Men snyggt är det!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-10-28 11:19:15

Ahh ohh jag fick en hjärtattack nu hahaha dö-snyggt!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-28 12:29:52

Fåfängan! Layering! Layering är lösningen!!



ItM! visst är det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela