Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Black Cherry Chutney

Publicerad 2008-10-04 23:08:48 i Naglar, vampy,


Svart bas med vinrött och lila skimmer. Så vackert! Jag trodde länge att jag kunde klara mig utan BCC, men nej, det här är ett nödvändigt lack i min samling!

På bilderna har jag svårt att fånga det vackra, djupa skimret och lacket ser bara nästansvart ut. I verkligheten finns skimret där och ger lacket en subtil brytning mot djupaste vinrött. Det är oerhört vackert!

Två lager behövs för att få en jämn färg över naglarna. Penseln är pro-wide och alltså helt vidrig att måla med, men vad ska man göra? Lacket är värt lite extra jobb.
Och eftersom jag är som jag är så glammade jag till det lite extra idag.

En liten strassrad och ett par linjer med Art Club-lacket Penny Copper. Just idag lyckades jag hejda mig vid en nagel också, och då tycker jag det är ganska fint. Faktum är att det verkligen bara är en nagel, jag valde bort att göra samma sak på högerhanden. Annars brukar jag faktiskt vara symmetrisk. Jag tycker det är kul med nagelstrass och dekorationer för då kan man ha det som ett litet smycke. Istället för ring, liksom. 

Självklart spårar det sen ur helt och jag måste ha mer glitter.

Någon borde låsa in mina nail art grejer när jag fått göra en liten grej. Jag ser ju ständigt ut som en julgranskula på naglarna nuförtiden.... Dessvärre tröttnar jag så snabbt sen och så blir det ny manikyr. Igen.

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-10-05 00:11:56

Åh ja absolut ett növändigt lack till samlingen ;), mycket vackert!!

Postat av: Adrasteiah
Publicerad 2008-10-05 00:48:26

Underbart lack och härliga nageldekorationer! =)

Postat av: Ika
Publicerad 2008-10-05 00:51:29

Vad fint det blev med pyntet på nageln :) Lite jul osar det nog, men vaddååå, det gör ju inget :) Det är kul med jul!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-10-05 09:49:41

Verkligen snyggt! Nagel dekorationerna var verkligen häftiga:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-10-05 09:57:09

Åh vad jag älskar det här lacket! Tyvärr krävs det nog en sommarsol för att det ska komma till sin fulla rätt i det här landet, men det spelar iiiiingen roll, för det är så fruktansvärt snyggt. Helt klart ett måste!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-10-05 12:46:30

Inget fel i att vara julgranskula! året om!

verkligen ett jättesnyggt lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-05 12:54:36

Linda! Du skulle se henne i solsken!



Adrasteiah! Ja, jag gillar det. Men var ändå tvungen att testa något annat. Sen ångrade mig så nu har jag en nästan likadan. Men den första, alltså denna , var absolut snyggast. Skit. Jag skulle inte tagit bort den...



Ika! JAg gillar definitivt jul-blinget så jag fortsätter nog med det! Visst är det ganska fint!



C-N! Ja, det känns som min grej. Jag trivs med den dekorationen.



Chaosophia! Vi är helt ense. Det är ett av, om inte det, bästa vamplacket!



GQ! Nej, jag gillar den stilen på dekoration. Lite strass, lite glitter, men ganska enkelt att fixa med. Och BCC är världens finaste!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-05 14:17:43

BCC ser mkt fin ut! Kul att du fortfarande handlar från India! Så fort en ny kollektion kommer brukar jag glömma de gamla och det är lite synd, för det kan ju finnas toppenfina kvar! Ett nagellack är ju inte automatiskt snyggt bara för att det är nytt, vilket dock verkar vara min filosofi;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-05 18:21:23

Emma! Nej, jag vet vad du menar. Men det finns tusen gamla fina lack jag itne har hunnit skaffa än, så jag kollar båda framåt och bakåt! :D

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-10-05 18:47:28

Denna föll jag direkt för och lade med den i min beställning till 8ty8 nyss. Så himla snygg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-05 19:20:50

Ninni! Det gjorde du absolut helt rätt i!

Postat av: S
Publicerad 2008-10-05 20:35:02

vart köper du alla underbara opi-lack? har hittat en del på kicks men de har inte alls särskilt stort utbud:(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-05 22:10:48

S! På www.head2toebeauty.com eller www.8ty8beauty.com. Man får fyra lack till priset av ett här hemma...

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-10-08 11:09:33

Kul med jullackering:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela