Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh Shiny Opal 51

Publicerad 2008-10-15 18:54:26 i Naglar - flakes,


Idag kom mina efterlängtade flaskor med Nfu Oh Shiny Opals och detta föll jag för som en sten! Vilken färg! Absolut mitt vackraste Nfu Oh hittills! Mmmmm! Jag ber er att klicka upp alla dessa bilder för att njuta av det i dess fulla prakt. Det här är Lacket med stort L! Bilderna är tagna i dagsljus på eftermiddagen en mulen dag på bilderna.
Lacket har en röd bas med plommonton. Massa skimmer och så de klassiska flakeglittren som skiftar i vinrött, lila, guld, brunt, brons och grönt. Men tack och lov bara lite i grönt. Jag tycker majoriteten flakelack från Nfu slår mycket i grönt/gult men det här är mer plommon-brons-rött.

De två första småbilderna är tagna i fönstret den tredje på balkongen.

Tre tagna under lysrörsarmaturen i köket.

På balkongen

På balkongen, ovan och nedan.

Jag hatar att ta bort flake- och vanliga glitterlack. Däför har jag naturligtvis haft ett lack som bas. Ett lager vinrött Viva la Diva nr 110. Sen är det ett lager Nfu Oh över. Jag vet alltså inte om det skulle se ut så här över ett annat lack eller inte. Jag är i alla fall tokkär i den här kombinationen. Otroligt vackert! Jag tog en bild med blixt och då ser man de lila skiftningarna. De ser man faktiskt inte annars i speciellt hög grad. De andra bilderna är väldigt rättvisa vad gäller färgskalan. Men ni får se blixtbilden ändå:

Jag känner inte alls igen den här blålila tonen i färgen från när man ser lacket i dagsljus eller elektriskt ljus. Jag uppfattar det hela tiden som en varm djupröd färg med olika skiftningar.  Det lila jag ser är i så fall plommon med dragning åt det bruna hållet. På något vis för tanken mig till Zoyalacken Colbie och Blair. Den har lite samma vinröda ton.

Här kan ni se det koppriga, bronstonade och brunaktiga. Dessvärre klarar inte kameran att då också få med det röda av någon anledning. De röda tonerna blir dock färre under ett lysrör och de kopparbruna mer framträdande.

Guldet syns här

Och en sista bild som förhoppningsvis visar det vinröda i det koppargläsnande bruna. Det här ska jag ha mer än en dag! Det är ju hur läckert som helst!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-15 19:12:48

OMG, vilken läckerbit. Det var nog ett av de snyggaste jag någonsin sett. Men sen älskar jag ju flakes.

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-15 19:20:21

OMG OMG OMG overload Herregud jag klarar inte av hur snyggt det är! FLIPPAR TOTALT

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-10-15 19:25:33

Jösses så snyggt!! Night Life kan ju slänga sig i väggen jämfört med det här! Usch vad jag är avis! ;-)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-10-15 19:29:14

ååååååååååh!!!! det där vill jag beställa!!!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-10-15 20:28:51

Vad kul att du fått hem #51 :) Och vilka fina bilder du fått på lacket!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-10-15 20:35:30

Å vilket underbart underabrt underbart lack. Vill ha ha ha!!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-10-15 20:35:46

Men halllå!!!! Jag blir galen!! Vad otroligt snyggt det var!!!!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-10-15 20:42:36

Det är också ett av Nfu favoriten hos mig. Mycket för att det är så många färger i det.

Jag har bilder på det utan nått annat under, 3 lager:

http://crazy-nails.blogspot.com/2008/09/nfu-51.html

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-15 20:49:19

Sminkjante! Ja! Det är fantastiskt!



Badis! Ja, jag med!!!



Adrasteiah! Night Life var himla vacker den med men det här är kalas!!



Rouaa! Vi får försöka göra en beställning till då! Jag vill nog ha fler flakelakco och andra med!



Ika! Ja! Den är sååååå fiiiiin! Älskar!



Kajalisen! Förstår det! Jag med! Och nu är den min!!



Fåfängan! Japp! Den är snyggaste flakeisen någonsin!



C-N! Du är tapper! Jag skulle aldrig orka ta bort det sen! Men visst är det underbart!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-15 21:40:38

Åh, lyckliga du som har fått ett så underbart paket! Riktigt riktigt snyggt lack! Flakelack är så fina! Men som sagt, jobbiga att ta bort. Igårkväll kämpade jag med emerald sparkle, ja det sa jag väl förresetn. Hur som helst så har jag you don't now jaques nu, det lär bli lättare att få bort.



Och du, du glömmer väl inte arkivlacket i lyckoyran?:)

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-10-15 22:02:52

älskar de lacken.. mums

Postat av: Ida
Publicerad 2008-10-15 22:06:48

Åhh!

Postat av: Therése
Publicerad 2008-10-15 22:16:21

Jättefina naglar!! Har varken kikat in eller kommenterat på jättelänge nu (säkert en vecka) men nu har jag kollat igenom det jag har missat!! :D Villa bara säga att alla ögonmejker var som vanligt både skitfina och inspirerande, jag diggade dinazebranaglar, och de blå läpparna var superhäftiga! Alltid en inspiration att titta in här! :)

Postat av: Emilie
Publicerad 2008-10-15 22:20:52

Gud vad coola :D

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-15 23:40:48

Supersnyggt! Verkligen snyggt med de där flakelacken, får försöka införskaffa några såna så småningom.

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-10-15 23:41:44

Gah så otroligt underbart vackert! Här sitter jag med en relativt ok nygjort manikyr med ChG Revolution/cremeröd och en blomma på lillfingret. Jag var rätt nöjd för 1 minut sen men nu känns det astrååååkigt! haha, så himla synd att det är omöjligt att få tag på dessa lack! Men grattis till dig får man väl säga ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-16 06:14:17

Emma! Självklart glömde jag bort arkivlacket.

Typiskt.

Så du glittrar lite svagt i grönt efter ES. Det är ju inte så roligt antar jag. Men med Jaques får du inte samma problem, han är inte alls lika efterhängsen. ;D



Anonym! Ja, jag med!



Ida! Ja, eller hur!



Therése! Hej! Kul att se dig igen! Tack!



Emilie! Tack!



Marina! JA, tycker jag absolut du ska göra!



Ifrith! Omöjligt är det kanske inte, men jag har inte beställt själv. Jag har beställt med Sanna och med Rocketqueen.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-16 08:53:20

I told you! 51:an är bästaste flakeylacket ever! Älskar!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-10-16 08:56:20

Åh, de där lacken är bara så underbart snygga! Men håller med, att ta bort dem är ingen lek...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-16 12:17:01

Hihi, misstänkte att det skulle bli så:) Nåja vi fick ju se ett fantastiskt fint lack, så det är nog knappast nån som är ledsen för det. Nä, glittret har släppt! Det var faktsikt bara på kvällen då när jag beklagade mig för dig som jag glittrade, jag måste ha tappat allt glitter i sängen, för dagen efter var det borta. Jag räknar med att jaques är lättare att få bort:) Glitter är ju ett kapitel för sig...

Postat av: http://recenseramera.blogg.se/
Publicerad 2008-10-16 14:18:37

Mhm, underbar färg. :)

Postat av: Steph
Publicerad 2008-10-16 15:21:36

Can you believe I've had Nfus for several months and still haven't worn them. There is something really wrong with me. lol.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-16 20:24:28

Sanna! Du har alltid rätt! Alltid!



Ninni! Tre pads och tio minuter... Men det var det värt!



Emma! Ja, men jag tillförde inga nya inlägg till arkivet i alla fall! Så det ökade inte! :D



Recenseramera! Visst är det.



Steph! Well, I can sometime hesitate to wear chunky glitters and flakes since they are so hard to remove. But still, this one is worth it!



Postat av: Angela
Publicerad 2008-10-16 23:29:38

Ooooohhh dånar så vackert. Synd att det är så svårt att få tag på.. grymt vackert lack!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-10-18 17:09:26

Allvarligt menat, finns det något intresse av att ordna en sambeställning från Nfu Oh? Jag har en hel liten lista på lemmings som jag bara måste få lägga vantarna på så småningom, och jag betalar gärna i förväg till någon känd och betrodd bloggare som handlat där förut. Kanske borde vi starta en tråd om det här på Pretty?

Och helt on topic: det där lacket är underbart och fanns redan på min vill ha-lista, nu är det understruket med dubbla streck!! :-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela