Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer Misa Wishing on a Star

Publicerad 2008-10-18 13:00:50 i NailArt,

Nu i solsken!

Strålande sol över Stockholm! Här ser ni min lilla nailart grej också. Den är gjord så att jag lagt stenarna i lacket innan de torkat och sedan lagt två lager överlack över. De känns när man drar med fingret över dem, men de är rätt väl nersänkta i lack. Man kan inte känna dem individuellt utan som ett tjockt band.

Ni ser hur djupt de ligger?

De sticker knappt upp alls.

So, Steph, if you read this, I tried to take some pictures to show how deeply embedded the gemstones are. I place them on the nail before the polish is fully dried, then apply two coats of  top coat. I can feel the gems with my fingertip but not as individual gems, but as a ridge in the polish. They sit very securely. I never dropped one. And I don't get caught with them in my hair or in clothes. The top coat is thick enough to make the suface, well, not smooth but without edges.

Kommentarer

Postat av: Pretear
Publicerad 2008-10-18 15:30:51

Oooooh ok. That makes sense. So then I just have one more question. Does the top coat over the gemstone make the gemstone less sparkly? And thank you so much for answering my question so quickly and thoroughly! <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-18 16:33:19

Steph! They do lose a lot of sparkle. But I don't lose them... :D

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-10-18 18:51:06

Kan man återanvända stenarna eller slänger du dem efter varje?

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-10-18 21:21:24

Åh, gosh så vackert! Fantastiskt snygg dekoration!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-18 21:55:15

Ninni!Kan kan man väl. Har några jag tagit rätt på, men nej, jag kämpar inte direkt för att göra det. Men det borde man kanske försöka med.



Sofia! Tack!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-10-18 23:28:39

Nice! Jag är nog lite som du, kan inte riktigt hålla mig borta från att pimpa en manikyr. Ofta blir det ju konadikyr :D

Din teknik för stenar i nagellacket är en riktigt hållbar teknik, själv ska jag skaffa nåt ordentligt lim istället och gör en ordentlig test. Jag slipper helst dränka gnistret i lack, vill ha kvar alla reflexer...

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-10-19 08:13:51

Ah det kanske är därför stenarna aldrig vill sitta kvar för mig! Jag lackar endast ett lager överlack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 08:52:15

Marie! Ja, det kan ju vara en idé med lim. Jag är lite orolig att man lättare fastnar i saker om de inte är inbäddade. Berätta hur det funkar med lim sen och vad du använde så ska jag också prova!



C-N! Möjligt. Sätter du dem i fuktigt lack och lackar över hela härligheten? Jag lackar flödigt med överlack i båda lagren, skulle nog klara hållbarheten med ett, tror jag, men vill som sagt ha en yta utan "kanter" som man kan fastna i med. Mina sitter som berg sen. Får knappt bort dem med remover.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela