Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kvällsmanikyr med Branding Iron

Publicerad 2008-10-07 20:31:17 i NailArt,


Ni har redan sett dagens manikyr med Rodeo Fanatic, fått en gammal goding ur mitt digra arkiv och nu bjuds ni även på en sneak peak på morgondagens naglar som precis blivit fixade och klara.

Klockan är över åtta på kvällen så dagsljus kan man glömma. Det är alltså olika lampsken och även blixt på vissa bilder. Nagellacket är China Glaze Branding Iron. Jag är fortfarande förtjust i det här lacket. Jag blev nämligen lite orolig när jag läste One Inch Nails inlägg om samma lack och såg bilderna där det ser betydligt brunare ut. Mitt intryck av lacket har alltid varit rödare än brunt, om är med brun ton. Så här såg min första notd med lacket ut, i strålande sol!

En kollega på jobbet som jag beställer nagellack åt (efter eget huvud...) var dessutom missnöjd med sitt Branding Iron och på henne såg det heller inte ut att vara någon höjdare. Skimret kommer inte fram och färgen ser nästan svart ut.
Kan det vara så att mitt enda lager av lacket, för jag har bara ett, ger den röda färgen mer spelrum? Eller är det lika brunt på mig som på One Inch Nail? Svart är det i alla fall inte...

Hur som helst ska jag ha det imorgon och jämföra med kollegans naglar. Jag tycker nämligen att lacket är fint på mina egna naglar men är helt överens om att det inte är attraktivt på vare sig henne eller One Inch Nails-Sofia... Vad tycker ni andra som äger lacket?
Och ska vi snacka konsistens så har jag kommit på tricket med lacket för att det inte ska appliceras kladdigt. Inte för flödigt på penseln men heller inte så lite att man måste doppa den igen för att få färgen jämn. Det blir lätt att penseln i ett andra drag drar med sig färgen som redan är på nageln, så kallad cuticle drag, och dessutom ett bra baslack som ger jämn, lite tjock yta att måla på. Redi funkar perfekt! De små gröna stenarna livade väl upp dessutom? Jag är helt klart i en bling-period och älskar mina nail art-grejer! Vem orkar bry sig om Konad när man kan strössla naglarna med strass? :D

Kommentarer

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-10-07 21:02:24

åååå! så snyggt med glitterisarna till!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-10-07 21:24:46

Åh vad fint! Varför kan inte du jobba på mitt jobb? Vi skulle ha så kul! Jag har iaf lyckats inspirera vaktis-tjejen på mitt jobb att måla naglarna ibland och alla är alltid nyfikna på färgen på mina naglar för dagen numera. Men en sån som dig har jag inte på jobbet - kan du flytta till Göteborg är du snäll? Please??? ;-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-07 22:26:27

Ser fint ut! men du, tror du inte att det hänger på hur många lager man tar? har för mig att vi har diskuterat detta, jag tyckte också att den var väldigt brun, men hade två lager, har för mig att du fick den rödare med ett. eller minns jag fel?

Postat av: Purity
Publicerad 2008-10-07 22:29:13

Åh vilket tjusigt lack! De gröna stenarna är pricken över i:et =)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-07 22:29:47

Tjusigt färg som attan! Och neej, du får inte flytta till Göteborg, jag vill ha dig kvar här ;-). Du kan få sitta på en stol på mitt jobb och bara pryda tillvaron, det skulle jag behöva!

Postat av: Peter
Publicerad 2008-10-07 22:37:15

Underbart lack SMINKAN, blev störtförälskad i detta lack, har blivit en riktig älskare av mörka lack på sistone!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-10-07 23:15:04

Hmm, på mig blev det inte så rött... Det är dock inte brunt alls heller. Det är väldigt väldigt mörkt i alla fall, min man tyckte det var snyggt och fick också naglarna målade.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-08 06:00:09

GQ! Visst är det!



Ninni! Göteborg är lite för långt från sommarstugan. ;D



Emma! Jo, det är ju den teori jag har i inlägget också. Det måste ju bero på det? Vad annars?



Purity! Jo, jag gillar det!



Marina! Får jag lön för att vara dekorativ? I så all är jag på! :D



Peter! Kom ihåg att den är princip exakt likadan som RRR, och den ha du väl redan?



Marie! Det är ett lustigt lack. Hur många lager lackade du med?

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-10-08 07:05:59

Jag gillar lacket på mig själv. Ser helt klart rött ut, inte brunt eller svart. På dina bilder ser det också rött ut men på one inch nails var det (utifrån bildena) ingen höjdare. Vännen som jag fick branding ifrån tyckte också det var för brunt

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-10-08 07:09:18

Glömde, jag använder två "normaltjocka" lager. Första lagret så att det täcker och så ett tunt till ovanpå för eventuella skavanker.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-08 09:41:44

Jag upplever det inte som brunt eller svart. Kommer inte ihåg hur många lager jag målade.



Super snyggt med stenarna.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-10-08 10:15:57

På dig ser det ju inte ett dugg brunt ut.. Jag får väl testa med ett lager och se om det blir något bättre.

Postat av: Marie
Publicerad 2008-10-08 19:25:14

Två lager, vilket jag tyckte behövdes för att få det jämnt. Men kanske två riktigt tunna lager behövs, eller ett riktigt proffsigt målat lager? Brukar det vara kvalitetsskillnader mellan olika exemplar?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-08 19:54:56

Kajalpennan! Måste alltså bero på hudton eller möjligen färg på själva nageln? Hmmmm. Ett mysterium.



Sminkjante! Nä, visst är det rött!



Chaosophia! Ja, gör det! Och glöm inte säga sen!



Marie! Jag vet inte om det brukar vara skillnad mellan olika, men i viss mån kan det ju vara det. OPI Black Tie Optional eller vad den nu heter, kan ju vara väldigt skimrande i lila och grönt eller ganska platt beroende på "tappning".

Postat av: Marie
Publicerad 2008-10-08 21:53:36

Det är nog bara att vänta sig, men man tror ju att kan undvikas bland såna här stora och etablerade märken. Jag förstår om små tillverkare (jag tänker Fyrinnae) har variationer... Anyways så gillar jag mitt Branding Iron ändå :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-09 06:03:03

Marie! Man upphör aldrig att förvånas...

Postat av: Sandra
Publicerad 2008-10-11 14:38:11

Gosh, tänk att jag inte hittat hit tidigare...så härliga färger, och oxblods-färgat lack ser så elegant ut :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-11 15:22:12

Sandra! Ja, jag gillar de lite vampigare färgerna!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela