Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kismet

Publicerad 2008-10-19 14:55:48 i Eotd i guld, Sminkans EotD,


Jag älskar att sminka mig mitt på dagen. Att ha tid och vakna ögon. Att orka peta in kontaktlinserna. Vilken känsla! Tänk vad stor roll det spelar, att ha vaknat ordentligt och känt in humöret lite. Jag har haft en skön förmiddag. Lyssnat på Kinks, jobbat i väldigt ineffektiv takt. Ätit lunch. Men nu är det dags för att förbereda en fikastund med kompisen. Vi är lite sena, vi sköt fram vår date med en timme drygt. Det är därför ni får denna lilla treat nu. Sminkan i en makeup hon är nöjd med!

Inte speciellt avancerad makeup, men den känns bra. Kanske för att jag beslöt att det  var ett "speciellt tillfälle" och tillät mig att använda Dignity. Inte mycket kvar av den och med alla andra baser jag samlat på mig så hade jag tänkt strunta i att skaffa en ny Dignity till dess jag gjort av med några av de andra. Hm, det blir nog till att ändra det beslutet. Jag hade glömt hur perfekt Dignity är. I 10 år har den varit min bästa vän och inget har någonsin toppat den. Den är ypperlig som bas för skuggor, bara man behärskar tekniken. Skuggorna blir dessutom färgintensiva som sjutton. Kismet idag såg helt metallisk ut, som man penslat flytande guld på huden som bildade en andra hud. När man sedan blendar får man istället en fantastiskt skimrande yta. Dessutom går det lätt att reglera hur blendad man vill vara. Nej, inget, inget, går upp mot Dignity!

Så, Dignity först alltså. Tunt över hela ögonlocket upp till brynet. Därefter Kismet från TMM på samma yta. Paula Dorfs Twilight kraftigt inblendad i ett yvigt Därefter Bone, en benvit/gulvit skugga från TMM blandad över Twilight och Kismet på brynbenet. Den ger det lite grönaktiga skimret när den kombineras med svarta Twilight.

Runt hela ögat en ram av Urban Decays penna Lucky. Därefter svart kajal från MUS som inliner och i fransroten under ögat. Sedan lite Twilight på det. Mascara. Klart. Inte svårt alls.
Läpparna målades med besvärliga MAC Media.

Och för den som känner sig förvirrad av ögonfärgen på dagens bilder så erkänner jag genast att jag har violetta kontaktlinser. Det är sällan jag orkar peta in dem, men just idag är ju ett "speciellt tillfälle".  ;D
Ni får en liten fotd också. Det är omöjligt att ta bilder på sig själv, men ni kan ju se att jag har alla delar av huvuvdet på plats. Dessutom kan ni beundra min Facefinity kompaktfoundation i färgen Porceline och mitt rouge från Tigi! Glamqueen, du missar väl inte mig i rouge! Tredje gången på en månad!

Nu måste jag dessvärre lämna er och klä mig i något svart och sticka iväg. Annars blir vi ännu mer sena till vår date det går ju inte. Men vi hörs snart!

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-10-19 15:23:20

Håller med dig, Dignity är oslagbar, en riktig liten juvél! Otroligt fin make up, mjukt blendat men ändå med en skarp look i fina färger. Ursnygg bild på dig längst ner också!! Hoppas ni får en mysig fikastund :o)

Postat av: Ika
Publicerad 2008-10-19 15:29:02

Vad fin du är idag! :) Roligt att få se lite mer av dej!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-10-19 15:33:10

Underbart fint! Skuggorna ser fantastiskt fina och intensiva ut, så att investera i en ny dignity verkar vara en bra idé... Ingen skugga sitter bra på mig just nu, de bara glider efter några timmar, tror att det är min ögonkräms fel. Vad kul att du är nöjd! Det är något särskilt med att bli riktigt nöjd och gå ut och känna sig vacker och fantastisk! Hoppas att ditt fika blev toppen! Nu tror jag att jag ska sätta mig och sminka mig lite, blev så inspirerad när du talade så varmt om ditt smink:) Ut med dig och känn dig vacker och fantastisk nu, det är du verkligen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-19 15:34:46

Och det var jag som var anonym... Min dator fungerar äntligen, ny hårddisk, men inga sparade internet-inställningar:)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-10-19 16:11:28

Underbart och skitsnyggt!



haha tack för samtalet (eller ja... det var ju flera ;)) igår! Vi snackade i hela 8 timmar! Hahahaha

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-19 16:53:20

Ah, vad snyggt! Kul med helbild.

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-10-19 17:14:39

Oh, söta Sminkan, det är roligt att se fejs-bilder på dig! Du påminner om någon men jag kommer inte på vem... får återkomma!

Postat av: http://recenseramera.blogg.se/
Publicerad 2008-10-19 17:50:11

Väldigt fin make. Söt du är! :)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-19 18:03:08

Du är skitsnygg idag! Det märks att du trivdes i det där, som var en ursnygg sminkning. Håller med, man känner sig så mycket snyggare när man kan få måla sig i lugn och ro, och inte vara så himla trött! Precis tvärtemot hur det var för mig idag;-). Hoppas du hade en mysig fikastund! Kul att se en helbild på dig, du är jättesöt!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-19 18:04:20

glömde ju... munnen är kanon, ursnygg färg!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-10-19 18:34:08

Wow, så vacker du är! Ståtlig som en gudinna! Super, supersnygg sminkning. Och visst är Dignity bra! Som du säger, bara man kan behandla den rätt.

Postat av: Angela
Publicerad 2008-10-19 18:35:51

Snyggt :) härligt att kunna fixa i lugn och ro.. guldfärgen blev verkligen wow mot violetta ögon.

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-19 18:47:15

Underbart snyggt! Så proffsigt att jag inte har ord! Och du är riktigt smaskens på helfotot! Mer helhetssminky till folket!



Helt annat då man får sminka sig i lugn och ro, njut av fikan!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 18:54:26

Linda! det blev en trevlig fika och en pomenad genom Stockholm. Skön eftermiddag! :D



Ika! Tack! Vad roligt att du gillade det. Jag med!



Emma! Ja, det är precis vad jag vill. En ny Dignity behövs för att känna att det är "rätt".

Skönt att datorn funkar igen!



Rouaa! Usch! Det är ju otäckt! En hel arbetsdag i telefon! Man blir rädd! Men det var trevligt! :D



Sminkjante! Japp, du har ju vågat en gång, jag tre! Kom igen, visa dig en gång till! ;D



Mimmi! Angelina Jolie kanske. ;D

Nej, skojar. Jag liknar Ursula i den lilla Sjöjungfrun. Hon den lila, du vet. :D



Recenseramera! Tack.



Marina! Tack! Ja, jag kände mig fin ända tills jag fick en trötthetssvacka på tunnelbana och nästan somnade. Men sen fick jag kaffe och stimulerande sällskap och vaknade igen. Och världens äckligaste kaka. Usch!



RQ! Japp! Dignity knäcker! Och tack! Jag trivdes bra idag med allt!



Angela! Ja, jag gillar också kombinationen violett mot guld! Har sällan mina lila linser men när jag plockade fram Kismet var de givna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 18:59:09

Badis! Hej! Man tackar!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-10-19 20:15:01

Sminkis haha nästa helg slår vi 12 timmar! hahahahahaha :D nej ärligt. fy vad kul vi hade. "hjälp mig hjälp mig!" jag skrattar fortfarande. hahahaha.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 20:30:45

Rouaa! Så sant! Det var vansinnigt roligt! :D

Tolv timmar klarar inte mitt öra, då måste jag ha headset! :D

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-10-19 20:34:36

haha headset it is isf! hahaha

Postat av: Marie
Publicerad 2008-10-19 20:55:33

Sweet, ett helt face! Snygg du är :)

Riktigt fin guldmakeup. Det är fantastiskt när man hittar en produkt som ger änglakörer (aaaahhaaaaaa...aaaaah! :D ).

Skulle du rekommendera Dignity till nån som har riktigt oljiga ögonlock? Jag har börjat använda primer (Lumenes eye primer) men inser att nästa steg är en krämbas för att få rätt intensitet, men är lite osäker på vad de skulle vara. Sugen på MAD:s indelible creme eyeshadow, hur står den sig mot Dignity?

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-10-19 20:56:40

Åh, vad fin du är! Roligt att se hela dig - äntligen! Och ja...make up:en är perfa!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-19 20:57:33

Yay vad kul att se dej:D

Så grymt snygg makeup! Helt enastående!

De violetta linserna är verkligen läckra

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 21:29:12

Marie! Nja, jag vet inte om jag skulle rekomendera det... Jag har ju själv normala ögonlock, vare sig torra eller oljiga. För Dignity ska man vara rätt haj på att lägga krämprodukter dessutom.



ICE är tjockare och "tyngre" på ögonlocket. Svår att få extremt tunn, men håller sig bra på locken utan att "creasa".

I och med att den är tyngre så är det svårare att blenda skuggorna på den.

För en "nybörjare" skulle jag rekomendera Paint Pots från MAC.



Fåfängan! Meh! Det är tredje gången. Missat de andra två? ;D



Sanna! Tackar, tackar! Jo, jag gillar kombon lila-guld!

Postat av: Marybeth (fd skosoet)
Publicerad 2008-10-19 21:31:09

Alltså, jag blev alldeles ställd nu när jag hörde att du inte var bjuden till Beauty Awardsen. Okej det verkade ju inte vara någon superrolig kväll men hallå?! DU är ju en av dom mest fantastiska bloggarna! Nä, det var dåligt tycker jag.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-19 21:35:50

Marybeth! Äsch! Jag har ju en rätt n blogg... Det ä klart de väljer bland de mest populära. Inget konstigt alls. Jag är inte ledssen! ;D

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-10-19 21:58:42

Oj så snygga färger och vilken vackert lagd makeup, förstår verkligen att du trivdes i den!!

Postat av: Mika
Publicerad 2008-10-19 22:34:06

Så fin du är :) Sminkningen blir helt annolunda när man får se den i sin helhet :P Fler Fotd tycker jag! :D

Postat av: Therése
Publicerad 2008-10-19 23:10:29

åå vad snyggt!! Du är så vacker också! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-20 06:11:14

Makeupoholic! Tack!



Mika! Nä, fotd ska vi hålla lite på. Det är roligare så! ;D



Therése! Tack! <3

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-10-20 08:59:06

Åh, så vackert! Färgerna är verkligen fantastiska! Och ack, ack... Min ekonomi blir ju ruinerad. Hade precis bestämt mig för att strunta i Dignity då jag nyligen införskaffat Paint Pot Bare Study. Men nu är jag inte så säker längre, jag behöver nog Dignity också... :D

Postat av: Marybeth
Publicerad 2008-10-20 09:44:45

Men du är ju populär! Så himla rar och omtänksam som du är, svarar alltid på kommentarer och gör alltid så bra inlägg. Men det är bra att du inte är ledsen :) Jag ville bara göra dig uppmärksam på att i min värld borde du blivit bjuden ;)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-10-20 11:54:48

Ahh jag måste nog köpa Dignity känns det som...helt sjukt snygg make, & dina ögon ser ut som violer ;)

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-10-20 13:13:13

å, har du skimrat ikapp med höstlöven i helgen? det har varit en helt fantastisk promenadhelg! guldgult överallt! verkligen snyggt med de violetta linserna till!

Postat av: J.
Publicerad 2008-10-20 14:19:41

ÅH, dina linser är helt perfekta ju! (sminket med) Vad är det för märke/färg? :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-20 18:08:14

Sofia! Har du en paint pot ska du nöja dig med det. Det är onödigt att ha en massa krämprodukter man inte hinner använda. En Dignity som används varje dag räcker ca 2 år. Den ska nog inte ens behållas så länge med tanke på konsistensen. feta produkter blir ju fortare dåliga. Men min ser fräsch ut fortfarande... ;D



GQ! Ja, det var fantastiskt promenadväder! Underbart! Och idag med!



J! Kismet från TMM. Eller linserna? Expressions eller Accent eller något. Minns inte. Färgen heter Violet.



Postat av: Purity
Publicerad 2008-10-20 18:14:31

Suupertjusigt, Media ser ut att ha uppfört sig lite bättre den här gången? Läckert med de lila linserna med!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-20 18:21:34

Purity! Om det vore så väl. Nej, Media är och förblir ett misstag...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela