Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Halloweeninspirerad sminkning med Doris och Pollution

Publicerad 2008-10-29 23:54:31 i Emmas FOTD 2008,

Nu när det snart är Halloween så tyckte jag att det kunde vara kul att göra en sminkning i svart och orange. Passar särskilt bra nu när Sminkan är och semestrar. Nu har hon ju i och för sig svårt att hålla sig ifrån bloggen, men jag kan ju ändå vara lite duktig och ge er lite smink. Jag vet att många tycker att det blir mycket naglar och att det är roligare med ögon och ansikten, så ni får väl titta lite extra nu.

Grunden är Everyday Minerals foundation intensive i fairly light. Röda blemmor i ansiktet har jag täckt med EMs concealer mint och det mörka partiet kring ögonen har ljusats upp med MACs studio finish concealer i NW20. Grunden fixerades med finishing dust från EM. Inget konstigt här alltså, jag har gjort som jag brukar.

Grunden för skuggorna är paint poten bare study från MAC, den har jag applicerat med en pensel upp till brynet. Då jag ville skapa en lite sotad look, så målade jag en linje längs med övre fransraden med en svart kajal från Max Factor. I inre ögonvrån applicerade jag en orange skugga med lite skimmer ifrån MUS, Doris. I den yttre ögonvrån och en bit in mot mitten målade jag med svarta Pollution, också den från MUS. Sen tyckte jag att det behövdes lite mer intensitet, så i mitten av ögonlocket målade jag med en mycket starkt orange skugga ifrån H&M, ni vet de där små divided skuggorna, som fanns förr. Övergångarna suddade jag sen ihop lite för att de inte skulle bli så tydliga. Ovanpå skuggorna och kajalen målade jag med Cliniques brush on cream liner i black. Den linjen drog jag sen ut till ett lite längre streck, som på ett ungefär följde den svarta skuggans form.

En highlighter lades över brynbenet och upp till brynet, crema ifrån Collistar. Ögonbrynen målades med Clarins ögonbrynspenna i lightest brown. Feline, en svart kajalpenna från MAC lades under ögat, ovanpå den applicerade jag lite polllution, för en lite sotigare loook. Svarta kajalpennan från Max Factor inne i ögat, som inliner. Svart mascara l’oreal beauty tubes double extension. På kindbenen svepte jag på lite av det lösa mineralrouget New car smell från EM. Läpparna fick lite färg, men framför allt glans och skimmer av TINte-läppglanset peachie sheen, en del av min painted lady palett. Den paletten är rätt trevlig faktiskt, det är bra färger, de är användbara samtidigt som det är väldigt olika färger i den. Dessutom så både luktar och smakar nästan alla TINtes glans, i alla fall de som jag har, gott. Jag är egentligen inget fan av läppglans med smak, men ibland kan det vara kul. Förresten brukar det avta efter en stund.

Så där, det var nog allt tror jag. Bilderna är nog tagna de flesta med blixt och så några utan, därav färgskillnaden mellan en del bilder. Ni får bara en FOTD idag, för jag hade ingen kille hemma som kunde ta bilder och hann inte plocka fram stativet, så ni får nöja er med den som jag gillar bäst.Mina läppar ser lite konstiga ut på den sista bilden, men det är svårt att ta läppbilder, så jag är hyfsat nöjd med den ändå.

Kommentarer

Postat av: Angela
Publicerad 2008-10-30 01:16:37

Wow.. vilken häftig halloween inspirerad sminkning.

Gillar hur den på något sätt både är dramatisk och ändå en sminkning som funkar i vardagen.

Snyggt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-30 07:45:14

Jag gillar den lite kantiga formen på den svarta skuggan. håller med Angela att makeupen fungerar även till vardags.Snyggt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-30 08:16:07

WOW! Emma!!! Jag bara älskar!!! Vilken underbar, underbar makeup! Otroligt snyggt och klär dig så bra! Jag vill också ha svart och orange nu, men jag har bara några burkar MAC-pigmentsamples här.



Du är så vacker och fantastisk och snygg att jag nästan faller av stolen! Världens bästa medbloggerska!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-10-30 10:35:22

Oooh, urtjusigt verkligen! Vilken härlig pumpa-orange färg, passande :D



Gosh, nu får jag beslutsångest igen angående halloweensminket. Först tänkte jag köra något i dockstuket med rådjursögon och lösfransar, igår var jag sugen på någon slags vattennymf-skapelse (köpte två underbara turkos/blå skuggor på MAC igår), men nu är jag sugen på något orange också. Får se vad det blir :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-30 12:41:07

skitsnyggt! jag gillar kontrasten men den samtidigt snygga övergången mellan orange och svart!

riktigt halloweenigt!

Postat av: RM
Publicerad 2008-10-30 12:50:25

Läckert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-30 14:18:32

Angela: Tack så mkt:)ja, den var tvungen att funka i vardagen, för direkt när jag var klar åkte jag till stallet. Fick dock en förfrågan om jag ville skrämma barn på spökkvällen;)



Sminkjante: Tack så mkt! Tja, skuggan blev helt okej, jag blev mest nöjd med eyelinern faktiskt. Hade tänkt experimentera med brynformen, men min hand målade nästan brynen automatiskt, så det blev inget...



Sminkan: Tack så mkt, jag blir så glad när du säger så! Ja, den är halloweenig:) Ska pilla med den riktiga halloweenlooken ikväll. Ja du, utan orange blir det svårt, men du är snart hemma hos dina skuggor igen...



Tack så mkt, igen! Du är också fantastisk, och ifall jag är den bästa medbloggerskan så delar jag den titeln med dig! Eller ja, du är den bästa huvudbloggerskan. Förresten, jag tycker att det är rätt kul att pilla med inläggen själv:) och så känner jag mig som den bästa medbloggerskan då:)



Nibblah: tack tack! det här är bara en halloweeninspirerad make, den riktiga kommer senare, antagligen ikväll.



Åh, vattennymf lät underbart! det tycker jag att du ska vara och så kan du lägga upp bilder på pret-ty!



Sanna: Tack så mkt Sanna, jag blir jätteglad!



RM: Tack tack:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-30 16:43:22

Hihi! Snart blir det en egn blogg! Jag känner det på mig!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-10-30 16:49:50

Snyggt! Jag använder gärna orange men har faktiskt aldrig kombinerat det med svart, måste testas!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-30 20:44:52

Sminkan: Nähä, jag trivs här hos dig:D



Mimmi: tack så mkt Mimmi. jag brukar inte använda orange, men tänkte att det kunde vara kul i halloweentider...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-10-30 21:03:06

Wow, läckert rakt igenom! Älskar den svartorangea kombon!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-10-30 22:43:31

Vrålsnyggt alltihop, men gud människa vilka ögonfransar! Skulle döda för såna!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-10-30 22:51:29

Åh va snyggt och vilka otroligt fina ögonfransar du har!! Så vackra. Jag och en kollega har dresscode orange/svart imorgon då hade jag tänkt göra en make up i såna nyanser :o)

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-10-30 23:50:22

Omg! Det där är så snyggt att jag nästan ramlar baklänges. SÅ SNYGGT! WOW!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-30 23:50:51

RQ: Hihi, tack så mkt! Nu gör du mig glad och fnissig igen:)



Johanna: tack så mkt! Mina fransar är ganska långa, men inte på ngt sätt fantastiska. är du ute efter långa fransar tycker jag att du ska testa L'oreals beauty tubes mascara, den ger riktigt mkt längd, och fransarna blir tjockare också!



Linda: tack så mkt:) Jag säger som till föregående talare, hyfsad längd med inget särskilt, testa l'oreals beauty tubes, den är grym! vad kul med orangesvart dresscode, jag ska spana på din blogg imorgon!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-31 00:19:25

Ifrith: Hehe, tack så jättemkt Ifrith!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela