Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fyra nya Adorée

Publicerad 2008-10-08 19:58:31 i Nagellack - kollektioner,

Hej mina vänner! Jag är så himla trött och har så himla mycket att göra att jag inte orkar eller hinner ta min vanliga bloggrunda. Jag kommer och hälsar på er alla imorgon istället. Orkar inte skriva ett inlägg heller så jag fiskar fram ett från förra veckan. Jag fick lite nya Adorée då och dem vill ni väl se?

105 Dill Pickle

Täckande metallsik silvergrön med ett enda lager! Superläckert! Enda nackdelen är att man kan se penseldragen precis som i de flesta lack med liknande finish. Jag tycker lacket är superläckert! Jag väntade mig verkligen inte att få det så här täckande med ett enda lager lack! Imponerande! Sen är jag svag för den här nyansen också. Silvrigt grön som jag föreställer mig älvors vingar eller alvers klädedräkter.


119 Mystical Grape

Det här lacket var inte alls lika täckande som Dill Pickle. Istället fick jag lägga på hela tre lager lack för att få det täckande. Färgen var mycket blekare än jag hade förväntat mig. Så kan det gå när man beställer nagellack över nätet. ;D
Den är lite för blek för min smak. Den lila tonen är ganska kall och det är ett lack som i alla fall jag skulle beskriva som med pärlfinish, även om jag inte är helt säker på vad det är. Skimret är så finmalt att det inte syns med blotta ögat. Det är absolut inte ett fult lack, tvärtom, men jag känner inte riktigt någon passion för det...


108 Copper Clay

Det här lacket såg jag i en notd av Derwent på Pret-ty. Jag blev helt tagen! Vilken underbar, rik färg! Vilket härligt skimmer!
Jag tror det hade blivit snyggare på mig om jag haft ett underlack under och lagt tre elle kanske fyra lager av färgen. jag valde att lägga två lager nu i denna snabbswatch och det ger inte riktigt flaskans färg även om det täcker. Oavsett är det ett fantastiskt lack! Djupt kopparbrunt med massor av guldskimmer! En riktigt varm, härlig färg som verklgen påminner om koppargrytorna i mammas kök.


135 Tudar Brown

En fantastisk färg som inte heller påminner om vad jag trodde att jag skulle få. Jag trodde på mörkt chokladbrunt som drar åt svart men fick hem ett lack i oxblod!

Det är ett krämlack och det täcker med två lager. Det behöver dock ett bra underlack, tror jag, för att appliceras helt jämnt. Här snabbswatchade jag ju bara lacken så det är inget under- eller överlack. Färgen påminner starkt om både Misa Love Bite och Color Club haute Couture. Misstänker att denna hade platsat i inlägget med de båda då även detta är lavigt likt...
Ja, ni ser att jag slarvat, men ni ser också färgen. Men jag kan erkänna att det var ett helt onödigt köp med tanke på mängden lack i oxblod som jag redan äger...

Kommentarer

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-08 20:26:42

Tudar brown är också fin men de tre första skulle jag mörda för, litet grann:) I synnerhet alv-vingen och mystical grape, mums...



Försök snarka och vila litet mellan varverna lilla Sminkus!

Postat av: Marina
Publicerad 2008-10-08 22:35:10

Kanske inte var vad du hade förväntat dig... men ååhh vad jag gillar oxblod! Snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-09 06:02:10

Badis!Den lila kan bli din! Jag byter gärna bort den mot mycket lakrits! :D



Marina! Ja, visst är det. Men tre likadana? Minst...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-10-09 06:33:19

Det första gillar jag. Jag försöker fokusera på färger jag inte har och den färgen har jag inte:)

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-09 10:17:35

Sminkan! Menar du allvar snälla du?:D går genast och börjar hamstra fazer och panda

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-10-09 11:13:20

Alv-dansen är underbar! Din blogg ger mig fler lemmings än jag behöver, men åh så kul det är :-)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-10-09 14:04:24

108 Copper Clay OWOW! så jädrans snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-09 15:24:18

Sminkjante! Nu förstår jag inte. Vill inte du också ha typ fem av varje färg? ;D



Badis! Jag menar absolut allvar! Ge mig lakrits! Lakrits!!! :D



Pixelpig! Ja, det är kul att bli lite frestad med godsaker! Gissa hur jag känner mig på alla nagelbloggar där de visas lack som inte ens finns att få tag på... ;D



Sanna! Ja! Copper Clay! Den är så grymt vacker!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-10-09 17:03:19

Håller med om att Mystical Grape är lite trist. Den kunde nog behöva nåt lite extra, typ lite mer glitter eller en duochrome ton. Det blir kanske att experimentera lite med den jag har hemma :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-09 18:58:54

Ika! Ja! Franka lite!! ;D

Postat av: Sandra
Publicerad 2008-10-11 14:35:35

Underbar färg du fick på naglarna!

Jag älskar lack...samlar på dem, men har inte blivit så mkt. nytt sista tiden, lack är ju rätt dyra ändå =/ Jag gillar din blogg, väldigt intressant och kul att läsa och kolla på fotografierna!

Kram från Sandra.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-11 15:19:54

Sandra! Kul att du gillar bloggen! Välkommen!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-10-18 14:36:30

Ny kommentar till ett gammalt inlägg, funkar det? jag blev så förjust i din Dill Pickle att jag var tvungen att titta djupt ner i min egen nagellacks-låda för att se om det fanns något som ens liknade, och det gjorde det: Depend 134, som i och för sig är ett skimmer, inte metallic. Jag tycker det är lite grönare än bilden här, men det var svårt att hitta fina bilder på det.

http://www.vackerunderbar.se/?p=1018

Har du det? I alla fall har jag använt det i veckan och är nöjd, när jag skulle ta bort det igår fick jag för mig att testa att lägga på Nubars Martini ovanpå och det blev så fantastiskt att jag var tvungen att tipsa dig, för det funkar helt säkert med Dill Pickle också. Otroligt vackert och gnistrigt, det sitter fortfarande kvar på naglarna och jag har drabbats av "stop and stare syndrome" jag stannar och glor på mina naglar hela tiden. Tur att det är lördag! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-18 16:24:31

Pixelpig! Haha! Klart jag ahr det lacket! Också! Det ligger och samlar sig i arkivet, men jag ska publicera det snart. Det är ett ypperligt lack att ha, speciellt för layering. Martini måste jag prova ovanpå. Det kan nog bli en höjdare!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela