Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Sleigh Ride

Publicerad 2008-10-04 12:44:49 i Nagellack - kollektioner,

Dagens alla inlägg verkar beröra glitter. Först veckans bloggtema och nu detta. Här kommer tre gnistande glitterlack på rad. Alla från China Glaze lilla julkollektion Sleigh Ride:

Tinsel


Ett transparent lack med silverglitter. Skulle vara örtjusande som överlack. Inte något att ha för sig själv dock. Det kräver tre lager för att bli som på mina bilder, och då täcker det fotfarande inte...

Men föreställ er detta över ett blått eller lila lack! Eller rosa! Kan nog bli hur sött som helst. Dessutom tror jag det kan vara roligt att ha när man frankar loss med något nytt spännande hopkok av färger.


Ruby Pumps


Min andra flaska Ruby Pumps. Nå, det gör inget. Jag kan ju byta bort en. Här ser ni i alla fall bilder på den. Den ligger över ett lager OPI Bastille my Heart. Ett lager Bastille, ett lager Ruby Pumps.

Jag föredrar att använda den till layering då jag hatar den sega torktiden. Så här får man den i alla fall hanterlig. Annars är det ett tokvackert jellylack med massa glitter i. En riktig läckerbit!


Emerald Sparkle


Det här är något av det vackrste jag sett. Två lager Emerald Sparkle. Helt täckande, helt gröngnistrande och helt underbart. Det här lacket är det ultimata gröna glitterlacket, och jag har många gröna glitterlack. Det här lacket är så enstående att jag tappar andan. Det är för vackert. Det är så vackert att hjärtat snörps ihop och ögonen tåras i ren lycka över att få se sådan skönhet på naglarna. Det här är poesi! Magi!

Det ska få ett alldeles eget inlägg. Det kommer alltså mera snart. Bilder alltså.

Kommentarer

Postat av: Leonie
Publicerad 2008-10-04 13:15:06

Bjällerklang, här blev det julstämning minsann:-).Det gröna lacket känns väldigt mycket du och jag håller med - det är verkligen vackert.Själv skulle jag kunna tänka mig att pryda naglarna i jul med Ruby Pumps.



Jag var nyfiken på Isadoras höstlack så igår slank jag in en snabbis på Kicks för att titta på dem och Mulberry Wine fick följa med hem.Det är en riktigt snygg färg som jag är nöjd med.Nu undrar jag dock: har det några syskon i form av "löjligt lika lack" eller kanske någon mer avlägsen släkting? Har du några i din samling så vore det intressant att se det och vill du inte måla en jämförelse kanske du kan tipsa mig ändå?Jag har länge tänkt att göra en beställning från head2toe men vill undvika att köpa färger som jag redan har sas.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-10-04 13:26:10

Jag ångesttjuter här hemma, för hur kunde jag ha missat att det här släppts på 8ty8?! Usch vad sur jag är på mig själv! Nu är det dessutom slut, så jag kan inte klicka hem det till mig.. Får hålla utkik på h2t flera gånger om dagen antar jag, ihopp om att de tar in den snart. Emerald Sparkle är perverst snygg, och jag dör lite bit för bit medan jag ser på dina bilder i ren avundsjuka!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-10-04 13:45:05

åh Emerald Sparkle... be mine!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-10-04 15:25:55

Åh gud, så underbart! Emerald sparkle ser fantastisk ut! Hmm, jag hade fått för mig att den hette emerald green... alla lacken ser fina ut iaf, jag har faktiskt inget emot att köpa alla tre, trots att jag tjurade lite för att man måste köpa dem i kit, tycker att det är ett fult köptrick, men jag ska inte klaga, för alla ser fina ut. Hoppas att mina kommer i veckan! vilka köpte du mer förresten?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-04 16:14:37

Leonie! Jag är inte helt säker på släktingar, men spontant tror jag OPIs Yes I Can Can och Zoya Sloane är rätt lika Mulberry Wine. Finns säkert fler. I min samling är det nog dem som kommer närmast i alla fall. Och även Viva la Divas höstlack i vinrött/plommon. Men IsaDora har väl en del guld i sig? Zoya Sloane med andra ord... Har jag lite energi efter att jag fått eftermiddagsfika så kanske jag kollar mer noga... ;D



Chaosophia! Oj, glömde jag säga till dig? Det borde jag faktiskt ha gjort... :D



Rouaa! Ja, det är lackens lack!



Emma! Under flaskan står det Emerald Sparkle. ;D

Visst är den enastående! Och visst ä det ett köptrick... Alla vill ha det gröna och alla har redan RP. Men vad ska man göra? Grönt är ju grönt.



Lite Art Club, lite strass, lite OPI... Yes, I can-can och Black cherry chutney.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-10-05 09:55:56

Vi får helt enkelt se det som att vi är kvitt nu då, eftersom jag missade att säga till om GIGOMS!

Postat av: badis
Publicerad 2008-10-05 11:17:07

Om du säger att ett grönt glitterlack är det bästa så vet jag att det är det. Det ser gudomligt ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-05 12:49:33

Chaosophia! Och bli bättre på att varsko om nyheter! :D



Badis! I det här fallet gör du rätt i att lita på mig!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-10-05 14:12:37

Oh, så tjusiga! Speciellt Ruby Pumps, älskar jellyfinishen.

Gah, jag förstår mig inte på mig själv ibland, jag gillar varken rött eller grönt på mig, men gosh vilket ha-begär det här kittet skapar ;D

Postat av: Des
Publicerad 2008-10-05 16:00:27

Be still my heart, vilket fantastiskt grönt lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-05 18:23:17

Sofia! Men till jul kanske du gillar både rött och grönt på dig? ;D



Des! Ja, det här är det finaste jag sett på länge!!

Postat av: Fia
Publicerad 2008-10-05 20:41:22

Ska ha ska ha ska ha! :D

Jag ska äntligen våga mig på att beställa från head2toe efter en tids vånda. Fungerar det bra att beställa därifrån? Vad går frakten och tullen på?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-05 22:09:07

Fia! Klart du ska ha! :D

I det här inlägget, http://sminkan.blogg.se/2008/may/veckans-bloggtema-natshopping.html

Skrev jag om fraktkostnader hos H2T och 8ty8. "Tull" har jag inte betalat när jag beställt därifrån, men jag håller mig till beställningar under 200 kronor per gång. Och det fungerar utmärkt! Jag har gjort säkert mer än 50 beställningar och det har alltid funkat perfekt!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-10-06 06:58:14

Det gröna är helt gudomligt snyggt!!

Postat av: Sandra
Publicerad 2008-10-11 14:39:56

China Glaze har jag aldrig provat...ser ut att vara helt annorlunda på ett positivt sett =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-10-11 15:21:02

ItM! Japp! Det är den!



Sandra! ChG är ett av mina favoritmärken. De har fantastiska färger.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela