Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: Allroundprodukter

Publicerad 2008-11-09 15:05:38 i Veckans bloggtema,


Jag valde temat för veckans bloggtema på Pret-ty, och här kommer mitt bidrag. Det här är den bästa allroundprodukten någonsin. Elizabeth Arden och kompani kan slänga sig i väggen för inget knäcker Vitalis! Varför man måste åka till Finland för att köpa den är för mig en gåta. Varför kan den inte saluföras här i Sverige också?

Vitalis är en vattenfri kräm med solskyddsfaktor 8. Den skyddar inte bara mot sol utan även mot kyla och mot vind. Jag använder den för torra och spruckna nagelband, det var därför den plockades fram nu, och den läker dem som ingenting. Om Nivea är min vardagskompis så är Vitalis den som får komma fram när jag verkligen beöver hjälp med något hudproblem.

Krämen är tjock och lite seg, otroligt fet, och alltså helt utan vatten. Största ingrediens är Paraffinum liquidum och sedan följer Petrolaum, Glycerin, Paraffin, Cera Alba, Ceresin, Sorbitol och Lanolin med mera. Återfuktande, mjukgörande, barriärbyggande ingredienser som vårdar och läker din hud. Har du bränt dig i solen? Lägg på lite Vitalis! Har du självsprickor på hälarna? Smörj med Vitalis! Är dina armbågar torra? Vitalis!

Doften är härligt "öststatssalvig" och jag älskar den! Den luktar svagt och gott men lite gammaldags. Färgen på krämen är grön, vilket jag tycker är underbart roligt, men det syns ju inte när man väl smort in sig med den. Att jag upptäckte denna kräm är helt och hållet min kollegas förtjänst. Trots mina finska rötter hade denna guldklimp gått mig förbi men nu kommer den alltid vara en av de begärligaste sakerna att handla i Finland! Vita korsets Vitalis! Köp den!

Kommentarer

Postat av: Lotten
Publicerad 2008-11-09 15:22:10

Den luktar barndom! Hade den alltid på ansiktet på vintern när jag var liten. Och Vita Korset ägs av min kompis, det är ett gammalt familjeföretag. Bra med lite reklam!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-11-09 19:17:10

Den där krämen hade även jag på kinderna på vintern när jag var barn. Åååh, nostalgi! Har faktiskt inte ägt ett eget exemplar av krämen men borde väl ta och ändra på det! Mitt klövervaselin börjar ju vara slut, så jag behöver nåt att smörja mellan mina tår efter duschen (får annars hudsprickor där).

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-09 20:25:15

Lotten! Den luktar ryskt, tycker jag! ;D

Jag gör gärna reklam för Vitalis! Det är en lysande produkt!



Ika! Ja, Klöver Vaselin är inte i närheten av denna superprodukt! Vitalis äger!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-09 22:14:44

Verkar bra! Synd att den inte finns att köpa i Sverige... Är det bara du som hittar på bloggteman nu eller? Tycker att du har hittat på många på sistone, förutom Halloweentemat då... Gillar iofs dina teman;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-10 06:31:24

Emma! Jag tror det bara är jag... ;D

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-11-10 08:44:43

Ååå den där vill jag ha!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-10 14:13:21

Jag hade hittat på värsta bra ju på pret-ty, men de verkar inte nappa på det. Du för föreslå det ist... Fats du kanske har hela kollegieblock fulla med teman hemma:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-10 20:28:51

Sanna! Du måste ha den! Perfekt på nagelband!



Emma! Vilket tema var det? Jag har inga fler på lut...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-16 13:49:15

Hej, glömde bort den här tråden, sorry. "Jag skulle tycka att det vore roligt med ett budget vs lyx tema! Köper ni lyx eller budget, alternativt vilka grejer tycker ni är värda att lägga pengar på och när ska man spara. Detta tema kunde naturligtvis innehålla både budget och lyxtips. man kan ju även tänka sig att en/flera budget respektive lyxfavoriter listades." Var det jag skrev på pret-ty, vad tycker du om det?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela