Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Swatches Danger Zone, Blackground, Bare Study och East

Publicerad 2008-11-17 00:23:05 i Swatchbibliotek övrigt,

Eftersom så många av er visade intresse för Danger Zone, och framför allt den röda skuggan tänkte jag att jag skulle swatcha dem för er. Jag passade på att testa hur skuggorna blev på Blackground, en svart paintpot, respektive på Bare Study en ljus lite guldskimrande paint pot. Så här långt är alltså allt från MAC.



Min hypotes var att färgerna skulle hamna mer nära färgerna i asken med Bare Study under än med Blackground som underlag. Till min förvåning visade det sig att det var tvärtom. Färgerna hamnade närmare förpackningen med Blackground som underlag. Det svarta underlaget gav färgerna en kick, samtidigt som det inte krävdes lika mkt jobb för att få ordentlig effekt. Eftersom mineralize-skuggorna kan vara lite skira så tyckte jag att de gjorde sig bra på Blackground, då täckningen blev klart bättre och färgerna kom fram mer. Detta gäller som ni kan se även den svarta skuggan och den silvriga, som egentligen är ett pressat glitter. Silverglittret behöver nog dock ett klistrigare underlag för att komma till sin rätt.

Slutligen testade jag även att lägga East, en knallig rödrosa skugga från Make Up Store på Bare Study, respektive på Blackground. Idén var att East kanske skulle bli rödare ovanpå Blackground.


Här blev resultatet det omvända. East gjorde sig inte alls särskilt bra på Blackground. Däremot så blev den rätt fin på Bare Study, som dessutom tillförde lite skimmer till East som egentligen är en matt skugga. 

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-17 06:20:55

Intressant. Blackground är kanon som bas tycker jag.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-17 11:03:04

Ja, av det jag har sett är jag beredd att hålla med dig, det verkar mkt lovande.

Postat av: RM
Publicerad 2008-11-17 12:53:20

Pretty.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-11-17 13:32:34

Blackground är klockren som bas, ger sånt djup till färgerna!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-17 18:21:07

RM: tycker jag också!



Linda: ja jag har bara testat den en gång, men det intrycket har jag också fått. Dessutom var den inte alls svårjobbad trots att den var mörk, mkt lovande!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-17 18:57:39

Den ser verkligen helläcker ut!

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-11-17 20:56:30

Blir bara avundsjuk...jag vill också ha den här skuggan....plånboken är så tom.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-17 21:18:07

Adrasteiah: det tycker jag med, är väldigt nöjd än så länge...



Crazy Nails: Usch, jag vet hur det känns, min ekar också. Köpte den här i början av månaden och då var den fullare:) Men ett MAC-besök resulterar nästan alltid i att resten av månaden blir kritisk:(


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela