Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Tama

Publicerad 2008-11-04 20:04:08 i Naglar i rosa,


Chaosophia, minns du att vi pratade om det här lacket? Eller jag i alla fall. jag kom ju at ttänka på det när jag såg din notd med det här lacket. Vet inte om de var så lika som jag trodde just då, men här är ändå min gamla notd. Det här är en fantastisk färg! En livlig rosa med kalla underton och massor av glans. Riktigt läckert sommarlack! Den har en liten dragning åt 80-talts barbierosa som jag verkligen gillar.

Det ni ser på bilderna är två lager plus överlack. Det är en glad färg som lyckas vara barbiedockstjejig men som ändå inte blir mesig eller saknar attityd. Det här är en färg för fester på stranden, paraplydrinkar och solstolssittande med glossiga modetidningar och stora solbrillor! Semesterlack med andra ord! Jag gillar att se den högblanka ytan fånga ljuset och det känns nästan som att naglarna ska kasta solkatter när man rör på händerna. Härligt!

Sen kan det väl passa även på vintern med sina kalla undertoner? Oavsett är det ett lack att älska!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-04 20:29:07

Det ser jättefint ut! Zoya verkar ha några rosa lack som är riktigt tjusiga! Klart att man kan ha det på vintern. Ibland behöver fingrar och sinne en vitamininjektion, alla mörka lack kan faktiskt tynga mig lite, även om det är oerhört snyggt...

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-11-04 20:29:33

Wow. Ett riktigt Emelielack! Både rosa och duochrome!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-11-04 20:55:28

Väldigt fin rosa nyans!! Lite isprinsessa rosa i mörkare tuffare stil :P

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-04 21:28:53

Jippie! Tack för att du orkade leta fram det. :D



Likheten är inte direkt slående dock, måste jag ju säga. LCN-lacket drar mer åt det varma hållet och skiftar dessutom i en ännu varmare röd ton ibland. Fast det här var riktigt snyggt det med! Visst hade du med det här bland favoriterna?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-04 23:20:54

Emma! Ja, zoya har många snygga lack, helt enkelt! Ett fantastiskt märke! Och jag håller med, man kan behöva livas upp ibland när det varit för många mörka i rad...



Emelie! Ja! visst är det fantastiskt!



Linda! Ja, tillräckligt med attityd för att jag ska gilla det!



Chaosophia! Nej, jag såg det när jag hittade den, inte en siffra rätt. Men båda är snygga. Ditt måste jag skaffa på något sätt för det var ju hur läckert som helst!

Minns inte om det är med i favoritlistan, men det är möjligt. Måste kolla. Misstänker dessutom att listan ser annorlunda ut idag...

Postat av: tildamilda tildamilda
Publicerad 2008-11-05 00:57:51

supersnyggt nagellack :)

Postat av: katee
Publicerad 2008-11-05 05:24:57

Very pretty!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-05 06:01:05

tildamilda! Ja, jag tycker också det!



Katee! Thanks! :D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-05 06:22:15

Jädrans vad snyggt. Färgen blir underbar i de olika ljusen.

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-05 07:54:09

ÅÅÅH! dör en smula Så snyggt! Helt Badisaktigt, hoppas att Kinky in helsinki kommer idag på posten så jag får hjälp till in attitydrosa-abstinens:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-05 17:24:55

Sminkjante! Ja, den är supersnygg!



Badis! Den här är äldigt lk Kinky, faktiskt. Eller det känns så nu. Men jag hade ju fel i min förra jämförelse så man ska inte lita för mycket på mig...

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-11-06 12:22:45

GAH, jag smällde nästan av igår när jag såg det här lacket! Kunde inte ens kommentera, jag fann inte ord! Åh, det är verkligen ett drömlack, Tama, vart har du varit i hela mitt liv?! Kan inte ens förklara nu, det enda jag kan säga är G O R G E O U S. Det här blir mitt första Zoyalack, lätt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-06 18:03:31

Sofia! Det är sjukt snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela