Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Batik Creme

Publicerad 2008-11-20 16:19:22 i Naglar i blågrönt&turkos,


Jag är galet matchad idag! Ögonskuggorna har ni sett, naglarna kommer här och eftersom naglarna visade sig ha exakt samma färg som en mycket gammal kjol så bär jag den kjolen som grädde på moset!
Det här är ett nytt favoritlack inköpt på eBay. Fantastiska Batik Creme från Sally Hansen. Det är verkligen enastående. Ett lager och det täcker tillräcklgt bra för att jag ska vara nöjd. Perfekt applicering och konsistens. Det hr är verligen ett fantastiskt lack!

Konsistensen är något lite tjockare än t.ex Misa men tunnare än China Glaze. Det flyter ut bra på nageln utan att flöda över nagelkanterna ut på huden. En miss gjorde jag på pekfingret, men det var av ouppmärksamhet och inte lackets fel. Det torkar sanbbt och glossigt, men jag gav det en extra skjuts med Poshé dessutom.

Penseln känns helt okej att måla med. Den sprider sig väl övernageln och fördelar lacket jämnt och den är inte för bred som jag upplever vissa penslar. Man har god kontroll över lacket med penseln, helt enkelt.

De övre bilderna är tagna under en lampa, men den direkt här ovanför är tagen med blixt. Ni ser skimret komma fram lite i den, eller hur? Annars kan man nästan uppfatta lacket som ett krämlack. Och ett snyggt sådant! Färgen är petrolblå, nästan petrolgrön i visa ljus, men som ni se rär det blått som den egentligen baseras på. Färgen år mig att tänka på Mystic Peacock från Cover Girl, som är mer skimrigt men också har en petrolton i sin blå. Mystic Peacock är ör övrigt också ett Ebay-fynd!

Mittersta bilden är tagen med blixt i raden här ovan, men de andra två i lysrörsbelysning. Bilden nedan är också tagen under lysrör. Visst är det en läcker färg! Jag är kär! Det här är verklgien en snygg färg på mig och jag tycker naglarna ser längre och mer välformade ut i det. Passar mig perfekt!

Kommentarer

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-20 17:34:30

Jag dööör så snyggt!!! Det här måste jag lägga vantarna på!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-20 18:22:15

Riktigt snyggt! Antar att detta anlände tillsammans med våra lila-blå... Och vad kul att du matchar! Du lär dig också;)

Postat av: katee
Publicerad 2008-11-20 18:28:35

OMG I love that color!!!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-11-20 18:41:20

Verkligen makalöst snyggt, unik färg! Vill haaa!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-20 18:53:35

Kanonläcker färg.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-20 18:53:37

Du fick mig just att klicka hem Peacock, Midnight Forest och Denim från Covergirl din luring! Hittade tyvärr inget Batik Creme.... snyft.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-11-20 19:17:08

Vilket förtrollande vackert lack, verkligen supersnyggt! Och jag är fascinerad av att ett lager kan täcka sååå bra!!

Postat av: Tanten
Publicerad 2008-11-20 19:49:31

Batik och sköna gröna mysiga 70 talet. Synd att lacket är svårfångat. Verkar klurigt att shoppa utomlands.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-20 19:56:39

Adrasteiah! Jag mailade dig en adress. Så du vet...



Emma! Det var det här jag visade samtidigt som jag visade det blålila så du har helt rätt. ;D



Katee! Me too!!



Mimmi! Visst är det fint!



Sminkan! Ja!!



Adrasteiah! Mailat dig!



Makeupoholic! Visst är det fantastiskt1

Postat av: Marina
Publicerad 2008-11-20 20:12:50

Aaahhh gaaalet snygg färg på naglarna! Och dina ögon med för den delen, verkligen snygg idag! Du är så otroligt duktig på att lacka... hur i ... får man till så där jämn runding nere vid nagelbanden?? Jag bara undrar??

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-20 20:23:03

Tanten! Ja, men det är fint! En fullträff!

Och tack för paketet!!



Marina! Hihi, tack! ja, jag vet inte. Jag bara målade.

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-11-20 20:26:47

vilket snyggt lack! mystic petrol är också otroligt snygg!älskat petrol, det är en såå snygg färg! snygg att kombinera med olivgrönt, turkost och aubergine- jag vet inte hur många såna tröjor jag har stickat...

Postat av: Marie
Publicerad 2008-11-20 20:38:32

Det verkar vara ett himmelskt lack. Riktigt snygg färg som passade väldigt bra på dina naglar. Förresten har du en jäkligt fin tumnagel, den ser man inte så ofta! :)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-11-20 22:22:27

Matcha är så skoj och lacket är jättefint,lite speciell nyans!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-20 22:47:32

Aha... Och apropå det blålila så tycker jag att Sminkan borde får sina slantar för det snart. Hör av dig så fixar jag det...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-21 07:14:23

GQ! Petrol är underbart! Perfekt att få både grönt och blått på samma gång!



Marie! Snygg tumnagel tackar man för! Den har precis växt ut efter sin olycka. Och tummen på andra handen gick just av tillsammans med pekfingernageln, när jag fösökte få ut en VHS-kasset ur en gammal trasig videobandspelare på jobbet.



Linda! Ibland är det skoj att hitta detaljer som passar ihop. Oftast är jag helsvart så då är det inte så kul att matcha allt med kläderna i alla fall...



Emma! Vännen, jag vet! Men jag har inte kollat upp kontonummer än.

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-11-21 09:36:38

Galet snygg färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-21 15:46:13

Ninni! Ja!!!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-11-22 01:19:15

Damn! Olyckor händer alltid vid tillfällen som inte var värda en nagel, aldrig när man gör nåt som faktiskt är viktigt. Jag har en jacka där dragkedjan är väldigt grov och jag brukar riva upp den när jag vill ha tag på nycklarna. Då händer lätt olyckor. I vilket fall tror jag man måste hitta sin trivsellängd...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela