Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Richelle och Liquid Leather – NOTD av Emma

Publicerad 2008-11-24 23:18:52 i Emmas NOTD nail art,

För ett litet tag sedan visade Sminkan upp Richelle, ett Zoyalack som många av er fascinerades av, jag själv inte minst. Då Sminkan själv inte var särskilt förtjust i detta lack var hon vänlig nog att skicka det vidare till mig. Hon avkrävde mig naturligtvis också ett löfte om att jag skulle visa upp Richelle i en NOTD:)


För att ni inte ska tuppa av tristess valde jag att visa Richelle ovanpå China Glaze svarta Liquid Leather, ett riktigt fint och glansigt krämlack. Jag har här målat med två lager Liquid Leather och två lager Richelle ovanpå. Underlacket är Orly Bonder och överlacket China Glaze Fast Forward. Diagonalen gjorde jag med hjälp av tejp. Förr var jag en stor anhängare av tejpmanikyrer, nu för tiden har jag blivit betydligt latare och det märktes tyvärr. Jag var helt klart ringrostig med tejpen, men ni får försöka bortse från det och se till hur underbart vackert Richelle är! För det tycker jag verkligen att hon är.  Richelle har helt klart vunnit en plats i mitt hjärta, och hon ligger bra till för att få komma fram och leka till jul och nyår...


Ska även tillägga att alla bilderna är tagna inne med blixt. Jag är väl medveten om att det blir bättre bilder utomhus i dagsljus, men jag har känslig hy och kan inte gå ut utan handskar utan att få eksem, ens för en liten stund, så inomhusbilder är ett nödvändigt ont just nu tyvärr.

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-11-24 23:27:13

Ringrostig? Jag tycker det ser väldigt rakt ut! Har själv inte provat tejp, men det måste jag ju göra nu :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-24 23:31:40

Hehe, tack så mkt! det syns nog inte så väl på bilderna, men tejpen bubblade sig så att Richelle vällde in över LL... ingen katastrof, men lite irriterande. ja har du inte testat det så tycker jag absolut att du ska göra det, det går att göra en del kul!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-24 23:35:48

Sjukt läcker kombo! Richelle är bara SÅ snygg!

Postat av: orchid
Publicerad 2008-11-24 23:52:55

snyggt och läckert!!

Postat av: RM
Publicerad 2008-11-25 00:00:25

Snyggt. :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-25 00:55:58

Aaaah, du borde skatta dig lycklig! Jag är avis på Richelle.. Måste införskaffa mig det förr eller senare, för nog är det bland de läckraste lacken i år tycker jag. Helt klart!



Tycker inte heller att du borde klaga över att du är ringrostig, jag tyckte det såg rakt och fint ut!

Postat av: Purity
Publicerad 2008-11-25 01:14:23

Snygg och annorlunda nageldesign, färgerna var jättefina ihop!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-11-25 01:21:18

Damn! Jättesnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-25 06:22:37

Otroligt tjusigt! Jag gillar verkligen din diagonal och färgen klär dig! Du är nog inte rosa som jag. Inte så rosa i alla fall... ;D

Vad kul det var att öppna bloggen och hitta något nytt! Hurra! Heja Emma!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-25 06:24:03

Skitläckert! Förresten vem har tid att ta bilder i dagsljus nu på vintern. Det skulle krävas att jag är hemma mellan halv elva och två. Fast det är klar snart är man ju arbetslös. Då kan jag fota varje dag :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-25 08:52:08

Adrasteiah: Tack tack och jag håller verkligen med dig, Richelle är toppenläcker!



Orchid: Tack tack!



RM: Tack så mkt.



Chaosophia: Ja jag är otroligt nöjd och glad över Richelle, hon är så fin! Det kanske inte syns så mkt att jag var ringrostig, men det kändes, och som sagt, Richelle väller in över det svarta på den del ställen.



Purity: Tack så mkt snälla du!



Marie: Tack:D



Sminkan: Tack så mkt raring! Rouaa och jag diskuterade faktiskt min hudton i helgen. Hon tyckte att jag var varm, vilket jag vägrade vara, så vi kom fram till att jag var neutral;) Vad bra att du tycker det! Jag skrev några rader till dig på msn som förvarning...



Sminkjante: Tack! Så sant, men jag tog bilderna i söndags, så då hade jag mkt väl kunnat traska ut i dagsljus, men som sagt mina händer vägrade!Fast jag tycker inte att det gjorde så mkt, dessa lack funkade okej med blixt...

Postat av: Ika
Publicerad 2008-11-25 09:34:41

Vilken fin kombination! Gillar tejpmanikyrer. Ett grej jag brukar göra om jag tycker det blir ojämnt vid skarven är att lägga på en rand med nåt nailart lack. Då blir det dessutom lite extra festligt! :)

Postat av: Mika
Publicerad 2008-11-25 20:15:50

Richelle var riktigt fin! Superfint va det med diagonalen också, det där vill jag också prova! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-25 21:49:01

Ika: Tack, jag också! Nailartlack i övergången låter fint, men lite jobbigt, tror inte att jag skulle få det jämt...



Mikaq: japp, hon är riktigt fin! Klart att du ska testa en diagonal, det är kalasfint och passar ju superbra nu till jul och nyår!

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-11-25 22:59:22

Mums mums!



Vad använde du för sorts tejp? Tänkte testa det idag, använda gaffatejp och det blev spikrakt :D

Postat av: Therese
Publicerad 2008-11-26 21:56:26

Hej jätte snygga naglar, va e de för typ av tejp du använder dig av? Kan man använda vanlig tejp eller måste de vara någon som e speciell för naglar?

Kram

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-12-14 22:24:41

Kajsa: Oj, sorry Kajsa. har helt missat din kommentar här. Jag är ju inte inloggad så ofta och har inte haft koll. Tja du, helt vanlig tejp... Gaffatejp kan nog vara bra kan jag tänka mig, men hu vad dyrt att köpa bara för att måla naglarna:)



Therese: Hej Therese, sorry att jag är sen med att svara, har helt missat att jag hade fått nya kommentarer här. Jag använder helt vanlig tejp, typ sån som alla har hemma. Den funkar, men det är kanske inte det ultimata då den tenderar bubbla sig. Men det går absolut att använda. Hoppas att det går bra för dig ifall du testar.

kram


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela