Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Wine me and Dine me II

Publicerad 2008-11-23 17:01:08 i Naglar, vampy,

En till gammalt inlägg med rött nagellack! Observera att den är gjord i våras...
image5157image5158
En favorit i repris. Vackert rött med kopparskiftningar är Wine me and Dine me från OPI. I vissa ljus blir det helt brunt men i andra kommer den varma röda tonen fram. På vintern kan den bli tråkig, tycker jag, då den blir brun oftare, men nu i vårsolen fångas det röda upp bra.

Jag är förtjust i det här lacket av flera anledningar. En är att det täcker direkt, bara ett lager behövs. Dessutom är det en sådan rödfärg som jag tror kan fungera många år framåt. En klassisk brunröd. Högglansig och läcker är hon också! Ett lack man kan bära och känna sig sofistikerad i. Kvinnligt men inte utmanande, vuxet men inte tantigt. Stilfullt men inte tråkigt. Eller vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-23 18:40:34

Det ser jättefint! Gillar hela hollywoodkollektionen, den är grym! Ledsen att jag inte fått ut min FOTD, men min dator beslagtogs igår och har inte hunnit, får bli i veckan som kommer, för har lite annat att fixa med ikväll... jag har tagit bilder på richelle och LL också förresten, så ska försöka fixa det med i veckan, håll ut...

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-23 18:54:00

Den diggas! (Jag & Bond;D)



skall strax lägga vantarna över ett annat hollywoodkollektionlack, jippiee!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-23 21:00:35

Emma! Det är lugnt! Men jag väntar med spänning!



Badis! Ja, för mig är det inte så glamoröst som jag tänker mig Bondbrudarna, för brunt liksom, men trevligt!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-23 23:25:49

Påminner lite om La Boheme, fast utan det guldiga glittret!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-11-23 23:44:35

Du vet nog vad jag tycker om WMADM redan:)

det har en speciell plats i mitt hjärta

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-24 06:27:02

Chaosophia! Ja, det gör det nog!



Sanna! Ja, det är ju du och jag och brunrött om inte annat! ;D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-24 07:10:30

Det är så fint. Jag dras ofta till röda lackfärger men använder de sällan själv.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela