Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Sahara Sapphire

Publicerad 2008-11-13 18:23:40 i Naglar i blått,

Idag blir det en notd ur arkivet. En raritet från OPI. Visst är den ljuvlig! Finns, dyrt, på Ebay, bland annat hos Sparkling Nails. Och det är värt pengarna! Faktum är att den inte blir så dyr som ett OPI är på Kicks i Sverige ens, så så himla farligt är det ju inte. Och som sagt, värt det!

Violblått, metalliskt och underbart! Det här är en rikitgt läcker liten kompis i lacklådan! Och det är den gamla, bra penseln! Det torkar fort dessutom. Enda minuset är det som alla metalliclack har, i princip. Penseldragsspåren...

Okej, man ser varje penseldrag, men färgen är ljuvligt romantisk med en vemodig ton. Man kan inte annat än älska Sahara Sapphire. Med lite försiktighet kan man nog komma undan med mindre penseldrag än jag visar här dessutom.

Visst är den vacker! Två lager täcker helt. Jag är verkligen förtjust i den här obestämbara blålila kulören. Precis som de skogsvioler som slår ut tidigt om våren. Inte riktigt blå men heller inte lila. Samma nyans som får mitt hjärta att värka av längtan och gör att jag av hela min själ önskar att jag hade förmågan att uttrycka detta tillstånd, detta mysterium, på något sätt. Poesi. Detta är poesi i en färg. det är nästan obegripligt att man fångat den och låst in den i en liten flaska. Som en vårens ande innesluten av glas.

Kommentarer

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-13 18:27:23

Så vackert beskrivet och vackert är lacket också!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-13 18:29:24

Åh, så fint! Det är verkligen ljust violblått, vackert! haha, kul att det fortfarande inte kommer upp i kicks priser fast det är discontinued och dyrt...

Postat av: Marie
Publicerad 2008-11-13 18:50:33

Jag tänker på scenen i Contact när hon ser rymden och tycker de borde skickat en poet istället för en astrofysiker...

Postat av: Marie
Publicerad 2008-11-13 19:14:43

Förresten Sminkan, jag har hört att du snart får Revlons Dark Pleasures hemskickad! Jag skulle jättegärna vilja se en jämförelse mellan Scarlet Letter och IsaDoras Mulberry Wine (för du har den va?). Tack på förhand!

Postat av: RM
Publicerad 2008-11-13 19:20:23

Riktigt fin färg. :

Postat av: Tanten
Publicerad 2008-11-13 19:45:34

Ljuvlig och skir färg.Penseldrags spår, aha. Trodde att jag tryckte för hårt med Dependlacken för Mavalalacken har funkat bättre för mig.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-11-13 20:15:27

Den var gruvligt snygg! En av de finaste OPI'erna! Finns ju många iofs...

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-11-13 20:58:33

Wow I love that color! I have never seen it before!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-11-13 22:22:37

Så vackert och ljuvt!!

Postat av: delinda
Publicerad 2008-11-13 22:51:55

härliga färger ;)

Postat av: Purity
Publicerad 2008-11-14 00:13:31

Åååh så vacker! Den påminner om MAC-pigmentet cornflower i färgen, har du testat det?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-14 06:17:56

Underbar färg. Av någon anledning så påminner det mig om min farmors sommarstuga. Be mig inte förklara varför.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-14 07:07:27

Badis! Tack! Jag älskar det!



Emma! Nej, visst är det otroligt! Man sitter och svettas över eBay priserna ända tills man kommer på att det är helt normala priser om man tänker Sverige...



Marie! Ja, det är ingen dum association!



RM! Tack!



Tanten! Nej, det kan vara formulan på lacket.



RQ! En av de vackraste blå enligt mig!



Anonym! Yes, it is beautiful!



Linda! Ja, det är det!



Delinda! Ja, det är det!



Purity! nej, har aldrig testat det. Är det bra kvalitet på det?



Sminkjante! Haha, okej! Låter ju trevligt i och för sig. Säkert violer eller nävor som blommade i hennes rabatter!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela