Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Glamour Game

Publicerad 2008-11-02 09:11:12 i Naglar i vitt, nude, beige,


Sist ut av mina Toyland-lack är Glamour Game. Ett skimrande metalliskt lack i champagneton. Mitt emellan guld och silver. Lite svårlackat då konsistensen är kladdig  men oj, så vackert...


Här ovan ser ni första försöket när jag snabbswatchade lacken. Katastrof... Det kladdade till sig direkt. Men jag upptäckte hur vackert det var. Alltså, nytt försök, riktig manikyr!

Betydligt bättre. Den här gången med under- och överlack samt tre lager lack, inte två som på bilderna från första försöket. Sen höll inte den här manikyren så länge heller, för jag lyckades sabba det ändå. Mitt Poshe överlack lades på för snabbt efte att jag lackat alla tre lagren med Glamour Game i en enda följd och resultatet blev att det segade till och drogs ut. Man kan se det på lilfingret och även sidan av ringfingret. Skit... Det var bara att ta bort och börja om igen men då valde jag faktiskt ett lack jag redan visat, You're a Doll... Nu har jag återigen Glamour Game på naglarna, men har inga bilder att visa av dagens manikyr. Det är återigen tre lager med under- och överlack. Samma överlack till och med, men med fyra-fem minuters väntetid mellan lagren. Helt perfekt!

Jag skulle först inte beställa det här lacket. Jag skulle ha ett av de röda ur Toylandkollektionen istället, tänkte jag. Men sen fick Emma mig på andra tankar genom att konstatera att det verkade gå lika mycket i silver som i guld. Okej, tänkte jag, kanske ska jag ha ett. Och ja, det skulle jag! Nu har Emma bestämt sig för ett rött istället, så vi kanske påverkade varandra lika mycket? Det värsta är att Sanna på MakeupMyLack visat röda swatcher som får mig att inse att jag ska ha röda också... Aaaaaagh! Det tar aldrig slut! Så, två röda är beställda från 8ty8 i fredags. Nu väntar vi bara på paketet! ;D

Tillbaka till Glamour Game. Färgen är riktigt klädsam även på mig. Problemet är konsistensen som är lite kladdig och seg på att torka. Tålamod är en dygd här! Tre lager ger vackraste färgen och bästa täckningen men inte ens Poshe fixar alltså att torka det om man krämar på alla lager i en följd, som jag alltid gör. När varje lager får torka några minuter så löste sig problemet och Poshe tar hand om det sista. Men då är det ju en längre stund som går åt till manikyren.
 
Färgen lyckas se ut lite som min mammas gamla halsband med odlade pärlor. Champagne är en bra beskrivning. Den är ganska ljus, samma djup ungefär som min hudton, fast inte rosa då. Det gör att den får lite likande effekt som You're a Doll på. Lite ljusare än fingrarna men ändå väldigt ton i ton med den egna huden. En pärllik känsla också, fast de har olika finish. Här har vi ett metalliclack med skimmerpartiklar som är väldigt finmalda medan You're a Doll har massor av finmalt skimmer och så lite större skimmerpartiklar i koppar som får en att knappt se det andra skimret. Äsch, vad surrigt och bluddrigt, jag är sämst på att beskriva... Hur som helst, båda lacken är supersnygga och väl värda att ägas.
 

Kommentarer

Postat av: Angela
Publicerad 2008-11-02 10:03:15

Visa lacker är ett ren helsike att måla med och att få jämna.. men de är så snygga att det är värt det.

Å visst är det många lack som ger sånt där enormt ha begär den här hösten?!

Skulle kunna bränna hela hyran och ändå inte fått alla lack som jag har på min önskelista lack-o-holic

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-02 12:58:33

Mm, det var riktigt fint det där. Och jag som trodde att jag inte behövde detta, får nog tänka om...

Men du, hade 8ty8 ett tillfälligt öppnande igen eller? Tycker jag har kollat varenda dag och sett om det går att beställa igen, men icke.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-02 14:40:11

Angela! Jag vet vad du menar...



Adrasteiah! Nä, jag mailade Tom och han var gullig att skicka lacken direkt. ;D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-02 15:09:02

Jag kan verkligen se varför du älskar det här lacket!



Måste fråga.. Är texten gammal? Jag läste att du beställt röda från 8ty8 också och undrar förstås om det var ett tag sedan du gjorde det eller om det funkar att beställa för dig nu? Det gör det inte för mig, nu när jag precis testade! :/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-02 15:22:03

Chaosophia! Nej, det är inte en gammal text. Jag mailade Tom i fredags och han skickade mig lacken samma dag. Nu är det bara att vänta på att de kmmer fram!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-11-02 15:49:16

Ser väldigt fint ut, lite annorlunda mot det man brukar se här. Har varit kass på och kommentera det sista, men jag läser ändå. Varenda inlägg

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-11-02 18:24:04

Så snyggt! I nästa beställning åker detta och dollyn med. För nu är vi ju inne i november vilket betyder att jag får beställa en ny sats:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-02 18:42:11

Kajalen! Ja, det känns lite annorlunda. Men på ett bra sätt!



Sanna! Rätt tänkt! Man kan inte vara utan den här!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela