Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Oktoberkavalkad

Publicerad 2008-11-02 15:20:22 i Kavalkad,

Lite sen, men som kompensation får ni lite Emma-kavalkad också. Men vi börjar med mig, i vanlig ordning, och mina eotd från oktober. Ja, enligt Mimmi har jag baa varit grå och brun hela oktober. Den första på övre raden är mycket riktigt från maj, men även om intycket varit brunt och grått så är det nog faktiskt mest guld och lila. Tror jag. Hur som helst, så här såg jag ut i oktober. OCh så har jag klämt in några glada lotd också, som lättar upp lite i gröten av grått! ;D









Och så tar vi lite fler leenden!

Varför jag är så glad? Jo, för jag har Emma! Här har ni bonusen, tre ljuvliga oktober-fotd med min medbloggerska! Nu tycker jag vi ska tjata till oss fler fotd och framträdanden här av Emma. Hon har i och för sig skött sig väldigt bra i oktober med både smink och naglar och veckans bloggtema, men det vill vi ju att hon fortsätter med, eller hur!

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-11-02 16:07:55

Grönisen under de blå läpparna är min favvo. Samt den blåbruna och lila (?) 3 rader under den gröna. Och den svartguldiga till höger på tredje raden nerifrån och..

Postat av: Ida
Publicerad 2008-11-02 16:21:36

Jag gillar den som är längst till höger på tredje raden uppifrån, samt den som är längst till vänster på raden under.



kul med lotd bilder också! :)där gillar jag den på tredje raden nerifrån bäst, och så den sista, den lite mörkare röda! så snyggt!

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-11-02 16:47:33

Det är så läckert att se alla såhär på en gång! Nr 4, 27 och 29 är mina favvisar.

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-11-02 18:11:00

oj vad många snygga ögon det var den här månaden. en favorit är mitten på 6:e raden, men egentligen gillar jag alla. blå munnen är också jättesnygg, men det är ju alla munnarna egentligen också!

Postat av: aja beautyblogger
Publicerad 2008-11-02 18:22:54

Tjusigt som vanligt....



Hade en fråga, finns viva la divas höstlack i en gå-lila och en lila? Jag fick med mig nr 2148, står det...Vet du vilken det är?

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-11-02 18:27:47

Har det redan gått en månad till!? :O ojoj:)

Mycket inspirerande som vanligt. Mina favoriter i skaran är 1, 8, 24 och 25 och sen alla läpparna ser jättefina ut på sitt sätt. Variation rules!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-11-02 18:28:39

Och Emmas orange och svart sminkning är jättesnygg!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-02 18:31:51

Så mycket vackert på en och samma gång! =) Om jag måste välja någon så är nog min favorit samma som kajalpennans, dvs ögat under de blå läpparna. Riktigt snygg färgkombo!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-02 18:40:01

Hej alla! Vad kul att ni hittar favoriter! Min favorit är den guldsvarta, tredje nerifrån i högerspalten. ;D



Aja, det är ett av minilacken du hittat. De fanns i ljusbeige, ljusgrå, två lla, grön och rosa.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-02 18:40:22

Och en gång till då... Lila, inte lla....

Postat av: aja beautyblogger
Publicerad 2008-11-02 18:48:38

Tack! :) jo jag förstod det...Då måste det vara det ljusa jag fått tag på väl? eftersom det är på gränsen till grått...Typ grålila som sagt...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-02 19:18:16

Jag vill verkligen se mer av Emma.



Min absoluta favorit denna månad är 5 raden bilden i mitten. Den röda med lila under ögat. Måste kolla in den igen. Så otroligt läcker.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-02 20:07:53

Aja! Det låter onekligen så. De har alla samma nummer med ett annat, från 1-6 på annan plats. Men det andra lila är mörkare. Jag köpte bara det grålila.



Sminkjante! Ja, mer av Emma!! Hon är så vacker och duktig!

Den rödlila var rätt kul, men highlightern ser skum ut på bilden.

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-11-02 21:03:43

Många favoriter har jag denna gång, men mitt hjärta klappar lite extra för den allra första, så fin!

Postat av: aja beautyblogger
Publicerad 2008-11-02 21:28:55

Aha, nu ser jag! Den heter nr 1!!Men den lila du visar ser mörkare ut än min...Tack för dina svar :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-02 22:03:39

Den här månaden tycker jag att de tre sista bilderna är finast! Hihi, när jag bara skojar, jag är så busig:D



Jag tycker att dina två blåa ögon på den översta raden är kanon och så tycker jag att den gröna på tredje raden är urfin också! Plus de blå och de beige läpparna. Och massa fler faktiskt, men jag orkar inte skriva alla nu, slutar bara med att jag rabblar hälften. Vad många fina eyelinersminkningar du har gjort i oktober förresten, vad kul! Sen måste jag fascineras lite av hur olika mina sminkningar var, bilderna var verkligen som natt och dag, skojigt... Vi är bra!

Postat av: Mika
Publicerad 2008-11-02 22:33:21

Svårt att välja en favorit, men jag fastnar lite extra för den i mitten på rad 3!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-03 06:12:05

Johanna! Ja, den var kanske inte så dum. ;D



Aja! Det är nog samma. Jag tog den ljusaste lila, om jag minns rätt. Hinner nte kolla siffran nu, kan du påminna mig om jag glömmer det ikväll? Jag kollar gärna!



Emma! Klart de tre sista är finast!

Ja, visst blev det en ganska "lätt" och diskret månad, oktober. Får se hur november blir...



Mika! Ni är i majoritet, som gillar den. Jag antar att den "vinner"!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-03 09:46:44

Nähä, jag tycker att dina blå är finast! Och den gröna. Den lilarosa ovanför munnarna är också riktigt fin...

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-03 09:57:36

Alla sminkningar och ni båda är så fantastiska! Nr 1 av Sminky är min favvo, av Emmas diggar jag mest halloweenen!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-11-03 10:15:02

Åh, jag älskar kavalkaderna! Den här gången kan jag inte ens försöka mig på att välja ut några favoriter bland denna underbara variation. Kul att se Emmas också!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-11-03 10:25:06

Många underbara men 2:an är verkligen så snygg!! Och Emmas halloween fairy!!

Postat av: MiNi
Publicerad 2008-11-03 15:09:32

Lika fint som vanligt!

Jättekul att det blivit mer av Emma. Hoppas det håller i sig =)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-11-03 18:59:05

Du får baske mig ta och numrera dina kavalkader :) Jisses vilken tid det tar och skrolla upp och räkna rader för att hitta alls favorit :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-03 20:13:20

Emma! Blått är alltid fint!



Badis! Visst är vi bra ihop! Lite Smnkan, lite Emma, kan det bli bättre? Nej! :D



Makeupoholic! Visst är det! Jag ska nog göra bloggerska av henne också! :D



Linda! Jag håller faktiskt med! Det är två riktigt bra grejer!



MiNi! Ja, mer av Emma! Det vill jag med! det är hon som är seeeeeg! Vi tjatar allihopa så hon kommer igång, okej!



Kajalen! Jag gjorde det en gång, men det var så jobbigt... Men jag vet vad du menar. Man scrollar och letar och tappar räkningen...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela