Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NYX Jungle, en notd i två akter.

Publicerad 2008-11-05 17:33:55 i Naglar i blågrönt&turkos,

Tillbaka till arkivets dolda skatter. Jag vägrar ju ta bort Fuggen Ugly så nu har vi verkligen anledning att djupdyka i arkivets alla bortglömda och opublicerade notd. Jag minns med vilken förtjusning One Inch Nails skrev om det här lacket, och det var det som fick mig att prova det igen efter den fetdiss den fick vid första försöket. Det är ett lack som är värt en andra chans. Se själva i denna tvåstegs-notd.

Akt 1, maj 2008.

NYX Jungle...

image4143
Oj, vad besviken jag blev på det här lacket. Jag hade en bild av ett blågrönt lack med härliga skiftningar men med djup, juvelskimrande ton. Vad fick jag? Jo, ett turkosblått lack med grönt skimmer som inte ens är täckande efter tre lager. Så tråkigt. Det är just att det inte är täckande jag stör mig på. Det värsta jag vet är att se kanten mellan nagel och tipp lysa igenom nagellacket.


Vad är då Jungle med det här? Ingenting. Min association till ordet djungel är tät, frodig grönska i djupa gröna toner. Inte alls så blått alltså. Skimret är dock vackert. Lacket är en sorts inverterad NYX Las Vegas.

Bilderna är tagna i dagsljus. Jag vet inte hur det ser ut i lampljus, jag ledsnade nämligen direkt och bytte lack. Det här ska jag prova igen någon gång, men då över ett annat, täckande lack. Kanske svart eller blått. Det kan nog bli snyggt som effekt över ett krämigt, mörkt lack, det tror jag. Eller hoppas i alla fall.

Akt 2, augusti 2008.


Oh, yes! NYX Jungle! Vilket lack! Vilken färg! Vilket djup! Ah! Underbart!


När Chaosophia på One Inch Nails prisade det här lacket fnyste jag bara åt det. Trist, tråkigt, transparent, tänkte jag. Men jag funderade lite till och beslöt testa lacket över en täckande bas av silverlacket Crystal The Rebel. Här är resultatet! Så otroligt megasnyggt! Vilka naglar man får, eller hur! NYX Jungle är verkligen vackert!

Nu rekomenderar jag det här lacket varmt! Det är två lager Jungle över ett lager silver. Silvret syns inte alls men ger en jämnhet åt färgen och får det att se ut som färgat glas. Det är djup, det är liv, det är glans och det är en total skönhetsupplevelse!

Kommentarer

Postat av: Katee
Publicerad 2008-11-05 17:52:17

Love that blue, Sminkan! HOT!

Postat av: RM
Publicerad 2008-11-05 18:07:47

Ah, så~ fint.

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-05 18:13:06

Mums, vad långa och välformade naglarna ser ut! Nu ångrar jag mig nästan att det inte fick följa med från Cherryculture...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-05 18:34:49

Katee! Me too, now. At first I was really disappointed, but when used for layering it is awsome!



RM! Tack!



Adrasteiah! Ja, den har en egen ton som verkligen är attraktiv, men som sagt, det ska vara ett layeringlack.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-05 18:52:58

Minns du att jag också dissade lacket första gången jag använde det? :D Tur jag provade igen! Det är ju ännu mer superbt när solen ligger på och mer utav det gröna och guldiga skimret kommer fram. Visst, inte så mycket djungel, men ack så snyggt!

Måste också prova med ett annat lack som bas snart. :D

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-11-05 19:23:39

På egen hand förstår jag att du dissade det, för det var inte alls någon höjdare.

Men med någonting under - wow! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-05 21:30:30

Chaosophia! ja, men det är verkligen tur att du gav det en andra chans. Annars hade jag inte provat mitt igen...



Jenny! Ja, man blir förvånad ibland för det blir så stor skillnad om lacken läggs över ett annat lack.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-11-05 22:25:35

skitsnyggt!

Jag har sett så mycket fina bilder på detta ack på makeupalley, så så förfärligt kunde det väl inte vara tänkte jag! Näe, alla är värda en andra chans :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-05 22:31:05

Riktigt snyggt! Vilken skillnad det blev, tur att det fick en andra chans;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-06 06:16:50

Sanna! Det kräver ju lte för mycket jobb egentligen...



Emma! Ja, men det ligger ju inte överst på lacklistan. Det är som Retro Glam. Man gillar dem som fan när de väl är på, men drar sig för att stata upp projektet.

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-06 07:42:48

Mm vad snyggt det blev till sist. Eller snyggt är fel ord, vi säger vackert istället, för det är en skönhet!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-06 08:03:57

Det ser underbart ut.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-11-06 12:20:07

Gosh, det gjorde verkligen skillnad! Toksnyggt resultat! Älskar färgen, och håller med om glaslooken!

Postat av: Purity
Publicerad 2008-11-06 12:51:06

Åh, vilken skillnad det blev när du la det över silverlacket... Superfint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-06 15:28:23

Badis! Ja, visst blev det!



Sminkjante! Efter lite jobb så blev det väldigt fint!



Sofia! Ja, just att det ser så glasigt ut är dess största fördel. Väldigt fin lyster!



Purity! Ja, det lacket var perfekt som bas!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela