Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Cotton Candy

Publicerad 2008-11-27 06:34:01 i Naglar i blågrönt&turkos,

Som ni ser blir det inget smink idag. Jag vaknade sent och känner mig lite oinspirerad. En sminkfri dag skadar inte. Hur som helst så finns ju alla dessa galet många notd i arkivet som vill ut och visa sig. Självklart har jag fortfarande underbara Midnight Forest på mina tassar, men i augusti hade jag denna kombination! Lite sommarkänsla bjuder jag på med andra ord!

Augusti 2008


Äntligen hittade jag ett sätt att bära Nubar Cotton Candy! Jag har stört mig på den transparenta finishen förut, men här fick jag till det! Ett lager HM Gold under och så två lager Cotton Candy på det!

Cotton Candy är ett grönblått lack med skimmer i guld så ett skimrande guldlack under förtar inte dess utseende på något sätt. faktum är at tfärgen blir helt flask-äkta, trots layeringen, men mer täckande! Yay!! Cotton Candy är dessutom lättmålat och snabbtorkande så två lager över ett lager Gold funkar ypperligt!


Visst är det snyggt! Hade jag kommit på det här lite tidigare hade jag haft ett fantastiskt sommarlack! Nästa år! Då blir det Cotton Candy för hela slanten!

Just ja, så här ser det ut om man inte har Gold under:

De bilderna är från i april/maj. OCh så här skrev jag om lacket då:
Nubar Cotton Candy är ljust aquafärgat med massor av gllitter i guld. En ganska rolig färg om än i transparentaste laget för min smak. Hur som helst, här har vi en glittrig liten poolblå som borde passa på sommaren. Lättsam och söt och ganska oförarglig. Inte väcker den några hetare känslor hos mig i alla fall. Men skulle jag cykla till kiosken och köpa glass är det en bra färg. Det är en färg för oskyldiga sommarnöjen. Kanske känns den lite barnslig?

Idag känner jag faktiskt mer för det. Jag tycker det blev riktigt läckert med guldlacket under och det barnsliga blev genast mer sofistikerat!

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-27 09:49:26

Mhm... Den där kombinationen gillar jag! Bara CC för sig själv var dock ingen höjdare alls tycker jag. Jag måste säga att jag är ruskigt trött på skira lack nu. :(

Postat av: RM
Publicerad 2008-11-27 10:23:06

Läcker färg. :)

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-27 11:20:29

Den där kombon blev ju jättebra! Jag håller med Chaosophia dock, det är lite irriterande att måsta grunda med annat lack först(sitter med Brand New Skates på naglarna).

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-27 17:27:45

Chaosophia! Ja, skira lack gör en tooooookig!



RM! Tack



Adrasteiah! Ja, visst blir man leds. Och många lack dras med problemet...

Postat av: Kajsa
Publicerad 2008-11-27 18:16:07

Oj va somrigt och fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-27 18:43:33

Kajsa! Ja, visst är det!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-11-30 14:04:53

Oh, det där var verkligen en lyckad kombo! Jättesnyggt lack :D Känns lite sådär barnsigt lekfullt på något vis, in the good way! Håller verkligen med om sommarkänslorna :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-30 15:02:17

Sofia! ja, det är lite glatt och mysigt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela