Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Med guldflakes från Astor

Publicerad 2008-11-03 21:01:36 i Naglar - flakes,


Piffade upp mitt OPI Glamour Game med lite flakes från Astor. Ja, det var igår, nu har jag ju lackat om med nya, läckra Fuggen Ugly, men jag tänkte att jag skulle visa hur fint det var i alla fall. Jag blev jättenöjd med den här kombinationen och tänker nog göra om den i framtiden.

Den champagnefärgade bottenfärgen var prfekt för guldflakesen som skiftar i rosa och grönt med ljuset. Det smälter dock ihop på ett snyggt sätt. Det kan ju vara snyggt både att låta flakesen smälta ihop med lacket under eller funka som sprakande gnister mot en mörk bakgrund som Adrasteiah gjorde i denna läckra notd med samma lack.

Det här blev en mjuk men ändå spännande variant som kändes väldigt bärbar. Åter en Clark Kent-version, glitter men inte direkt på ett i ögonfallande sätt. Diskret glitter. ;-)
Tyvärr, inga dagsljusbilder, men jag tror ni år en uppfattning i alla fall om hur det tog sig ut. Och glöm inte spana på Fuggen Ugly som nog är det här lackets absoluta motsats. :D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-03 21:48:40

Japp, verkligen motsats men verkligen fint det här också! Vilket är flakelacket? Eller ja, var köper man:)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-03 22:00:41

Ja, var köper man detta!? Hur läckert som helst!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-11-03 22:19:51

Vilken fantastisk kombination!

Postat av: delinda
Publicerad 2008-11-03 22:28:54

fint :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-04 06:09:00

Emma! Vet inte, har bytt till mig det på Pret-ty. ÖB tror jag?



Chaosophia! Tror det är ÖB som gäller men vet inte då det är ett byteslack.



Johanna! Visst är det fint!



Delinda! Håller med!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-11-04 06:36:15

Astorlacket är bara fööör fint! Jag är så glad för mitt!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-11-04 11:34:23

Superläckert, annars har jag lite svårt för guld & silver-lack, men det här var hur snyggt som helst...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-04 14:38:18

Jaså oj. Det dåliga med ÖB-saker är ju att sortimentet är växlande:( Idag har jag förresten fått paket från dig! tack så mkt, det var bra plåster på såren när den satans beautybagen inte kom idag heller...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-04 17:42:13

RQ! Visst är det trevligt!



ItM! Jag gillar silverlack men hittar sällan rätt bland guldlacken. Men det här blev väldigt bra på mina fingrar.



Emma! Hurra för paket! Och kolla bytesforumet efter Astorflakesen, för det kan dyka upp där!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-04 22:05:34

ja, det är en bra idé, fast då måste jag ju byta bort mina grejer, och det vill jag inte;)Eller jo, ett lack för nagelbitare, men vem vill ha det liksom...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-04 23:27:11

Emma! Kan ju finnas någon vänlig själ som kan köpa ett åt dig och skicka om de hittar? Man vet aldrig. Pret-tiesar kan vara fasligt hyggliga!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela