Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

ManGlaze Fuggen Ugly

Publicerad 2008-11-03 19:54:30 i Naglar i svart, grått, silver,


Ett litet paket kom på posten idag, med nagellack, vad annars! Man Glaze båda matta nagellack, Fuggen Ugly i grått och The Death Tar i svart. The Death Tar såg vi nyligen hos One Inch Nails så jag valde att börja med Fuggen Ugly!

Man Glaze gör alltså matta lack. Det vill säga om man inte har överlack på dem. Då får man ett helt vanligt skimmerlack faktiskt, men kanske ovanligt snyggt. Självklart är de dock mest rock'n'roll i sitt matta utförande!

Bilderna är inte helt superduperfantastiska då jag asolut inte har dagsljus längre, men ni ser nog hur läckert sammetsmatt ytan blir. Väldigt ovant måste jag säga. Men väldigt unikt!

Fuggen Ugly är en mellangrå nyans med stålblått skimmer även som matt, men då alltså matt skimmer, om det över huvud taget låter begripligt? Lacket är lätt att måla med och torkar supersnabbt. Herre jösses, det är ju gjort för män, och män kan väl inte sitta och pyssla med naglarna hur länge som helst som vi flickor. *ironi*
Det har alltså bara en massa kvaliteter som lack betraktat. Till och med penseln är bra. Man blir faktiskt förvånad.

Jag är riktigt imponerad. Dessutom har de nog världens bästa kundservice och levererar snabbt som vinden. Förbluffande bra är mitt omdöme! Jag gör vågen här framför datorn!

Mellanbilden av miniatyrerna är tagen med blixt. Övriga under en lampa. Hoppas ni kan se hur läckert det är.
Sen sabbade jag mattheten med överlack för att kolla hur det blev då. Det blev också snyggt men väldigt mycket mer ordinärt. Men snyggt, som sagt. Och på så sätt har man faktiskt två i ett, matt eller skimmerglossigt efter humör. Nu ska jag strax lacka ett lager lack över överlacket så jag får det sammetsmatt igen! ;D

Bild med överlack.

Och, för alla intresserade, här kan man köpa Manglaze!

Kommentarer

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-03 20:06:52

Gud vad snyggt det var! Tänk dig lite blanka svarta dekorationer på det där. Jag måste också ha dessa!

Och förresten, så långa fina naglar du har nu igen =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-03 20:08:34

Adrasteiah! Ja, de börjar ta sig! hihi! Men jag bröt naturligtvis långfingernageln på höger hand istället...

Klart du måste ha! De här är så annorlunda och roliga!

Postat av: derwent
Publicerad 2008-11-03 20:17:28

Udda och jätte läckert!

Jag vill också ha :)

Postat av: Marina
Publicerad 2008-11-03 20:25:51

Shit, hur har du fått tag i dem?? Jag såg dem på någons blogg, vems det nu var, för ett antal veckor sedan och bara dooog, men gav upp tanken på en gång att äga dem, för jag trodde inte de gick att få tag i här. (Det var nog en utländsk blogg). Detta är ju bara ett måste i samlingen! Übercoolt!Rockigt!

Postat av: RM
Publicerad 2008-11-03 20:36:29

Fick också hem mina idag! Finns lite bilder på bloggen. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-03 20:53:46

Derwent! De är billiga, snabblevererade och allt funkade perfekt! Beställ! :D



Marina! Bara att beställa, funkar hur bra som helst. Och går snabbt!



RM! Ja, de levererar snabbt!

Postat av: RM
Publicerad 2008-11-03 21:11:33

Får be om ursäkt; blogg.se krånglade. :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-03 21:24:28

RM! Det är lugnt, jag har raderat dubbel- och trippelkommentarer hela dagen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-03 21:32:55

Åh, verkligen åh! Det här är verkligen snyggt och annorlunda! Så kul med matta lack, men så fånigt att de är för killar. Fattar inte varför nagellack måste vara för killar eller tjejer... Nåja, det är grymma lack så jag förlåter dem den töntiga marknadsföringen. Förresten så påminner det här om ett lila lack som Maybelline hade förr, det var också matt med skimmer...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-03 21:38:22

Emma! Jag vet, visst är det töntigt! Och typiskt att lacket ska vara jättelätt att lacka med och torka fort som sjutton. Så vill jag att alla lack ska vara...

Jag är i alla all kär i Fuggen Ugly! Roligt, snyggt och annorlunda!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-03 21:46:52

Ja, det är extra typisk när det bara finns två färger! För så är det väl? vad fick du betala för kalaset? Jag är också sugen;)Jag är övertygad om att jag kan bli kär i dessa... kanske kan använda den fåniga reklamen till att äntligen få måla eriks tånaglar:D

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-11-03 21:52:22

det har jag tänkt på 100 gånger, jag gillar verkligen matta lack, särskilt metalliskt och matt. ibland ser man det på en cykel. eller när man ligger i badkaret och håller naglarna under vattenytan. opis wine me& dine me borde egentligen vara matt! när ska de komma på att matt också är snyggt?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-03 21:59:40

Yay! Jag har fortfarande inte testat Fuggen Ugly, men det kommer nog relativt snart. Kul att se att det är så snyggt med överlack också förstås!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-11-03 22:29:41

Riktigt coolt med matt lack, riktigt snyggt det blev med överlack också!! Lite blyertsgrå nästan :o)

Postat av: Marie
Publicerad 2008-11-03 22:46:22

Ah, dösnyggt såklart! Men jag tror ändå Death Tar är snäppet snyggare... Du ska väl visa oss det också?

Postat av: Ika
Publicerad 2008-11-03 23:09:37

Nu har även jag klickat hem ett ex var av lacken! Har länge varit sugen på dem, men kunde inte hålla mej längre efter det här inlägget :) Hur länge tog det för dej att få hem lacken?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-04 06:14:29

Emma! 180 kronor, kanske. Inte mer alla fall. OCh de kom snabbt! En vecka kanske? Jag mailade till dem och ville att de gör ett grönt...



GQ! De kankse kommer på det om manGlaze blir en jättehit och alla tjejer köper det!

Håller med, matt är också snyggt! Mer rock'n'roll!



Chaosophia! Det är ju så praktiskt med två i en! :D



Linda! Ja, det blev ett riktigt läckert grått med överlack också, helt i klass med mina andra skimrande grå. Men som matt är det helt unikt!



Marie! Nej, jag tänkte inte visa Death Tar. Jag tycker det räcker nu. ;D

Skojar! Klart den kommer!



Ika! En vecka ungefär tog det. De är snabba och trevliga! :D



Postat av: Purity
Publicerad 2008-11-04 10:26:00

Gud så häftigt, nu fick jag ha-begär! Vilket snyggt och ovanligt lack, nu vill jag se det svarta med!

Postat av: badis
Publicerad 2008-11-04 11:00:33

Så annorlunda och fräckt! Funderar ännu om jag behöver en Fuggen ugly.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-11-04 11:44:57

Åh, nu är jag ännu mer sugen på dessa! Har visat dem för fästmannen också, han har lovat att prova dem om jag beställer :D Ska bli kul att se hur hans kompisar reagerar, han är verkligen inte en som bryr sig om sitt utseende, det var inte förrän han träffade mig han började plocka sina ögonbryn och ägna sig åt hudvård ens. Tror dock att dessa skulle göra sig på honom också! (Behöver alltid nya ursäkter för att få shoppa mer...)

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-11-04 14:23:21

Måste ha... men det får bli nästa månad, nu är jag redan pank.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-04 14:47:52

Hurra, vad bra! De sa självklart för din skull lilla Sminkan eller?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-04 17:45:30

Purity! Det kommer! Jag vill bara njuta av det här först! ;D



Badis! Klart du gör! Du är ju en rockbrud i själv och hjärta! ;D



Sofia! Bra med alibi för vissa inköp! Det här måste absolut skaffas hem, både till dig och din pojkvän!



Mimmi! ja, men det är tur att de ändå är hyfsat billiga!



Emma! Har inte fått svar än. Vi får hoppas på ett jakande svar och ett matt mörkgrönt!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-04 18:04:11

Ja, det vill jag ha!

Postat av: Majsan
Publicerad 2008-11-05 09:27:19

Åh, min femårige son kommer att bli överlycklig! Han tycker att det är rätt fuskigt att bara tjejer har nagellack. Jag har givevis sagt att killar också kan om de vill. Och finns det tom nagellack för killar så! Att jag själv tycker att lacken var snygga gör inte saken sämre.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-05 17:27:09

Majsan! Ja, det här är ett riktigt unisexlack! Jag kan inte sluta bära det. Har det fortfarande trots att jag normalt sett byter varje dag...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela