Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Feel the Beat med gröna stenar

Publicerad 2008-11-10 20:29:40 i NailArt,


Color Club Feel the Beat är mitt favoritlack i orange! Ett wow-lack! Jag har haft det föut, då med lite konad som dekoration, men idag blev det gröna strasstenar och limefärgat glitter.

Tyvärr så är det lampljus. November är en dålig månad för lackfotograferande. Men tro mig, det här lacket är superfint! det påminner om fodertyg i kavajer. Ni fattar vad jag menar? En glans som är väldigt speciell. Dessutom ser färgen ut att vara upplyst innifrån. Det är en väldigt speciell färg. Väldigt positiv och glad.

Jag tycker min lilla nailart blev bra även om den är så typisk mig att jag inte borde visa den alls, ni har ju sett den gång på gång på gång här i min blogg. Men, jag gillar den här dekorationen. Den passar mig och mina händer bra. Dessutom är den omöjlig att misslyckas med. Här är det ägerna jag gillar. Den speciella orangetonen och så det limiga gröna. Ett möte mellan vår och höst. Dekorationen finns bara på ena handen. Otast har jag så även om det händer att jag gör samma på båda eller gör dekorationer på olika fingrar. Det känns som en söt dekoration som inte drar för mycket uppmärksamhet från lacket utan fungerar som en liten krydda bara. Sen kan jag berätta att min kollega refererar till lacket så som konstigt... Vadå konstigt? Jag tycker det är fint!

Kommentarer

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-11-10 20:41:58

Ja, det var riktigt läckert! Är dålig själv på det där med dekoration men kanske skulle försöka lite?!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-11-10 20:59:06

Absolut inte konstigt, utan riktigt fint! Härlig varm glöd, ser helt klart ut att vara ett av de bättre orangea...

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-11-10 21:00:01

såååå himla snyggt , om man bara hade kunnat trixa med allt smink som du verkligen är bra på:P

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-11-10 21:16:38

Tuff kombination!

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-10 21:41:05

Ååh vad fint! Både naglar och det otroligt tjusiga temat på bloggen!

Postat av: Purity
Publicerad 2008-11-10 21:43:55

Riktigt vacker orange, läckert med den limegröna kontrasten till!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-11-10 22:04:29

Konstig kan hon vara själv! :P Jättefint, ju.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-10 22:09:01

Fåfängan! Ja, det är inte svårt att göra en sån här liten dekoration!



Emma! Det är lysande i ordets sanna bemärkelse!



Anonym! Det här är lätt!



Mimmi! Ja, den blev lite kul!



Adrasteiah! visst! Jag håller med!



Purity!Ja, jag tyckte det blev bra!

Postat av: Pixelpig
Publicerad 2008-11-10 22:26:06

Konstigt? Brukar din kollega ha lika dana ringar på alla fingrar? Det är så jag tänker på nail-art, som en ersättning eller komplement till andra smycken. Egentligen är det ju lika med lack, visst är det också att "smycka sig"?

Postat av: Angela
Publicerad 2008-11-10 22:26:31

Tycker inte lacket är konstig .. bara super läckert. Ser nästan ut som om det är lite svagt grönt skimmer i det. Å dekorationen passar verkligen till det lacket. Kanske är det som gör att det ser ut som ett lite grönt skimmer i lacket.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-11 07:37:10

Pixelpig! Hon menade inget illa. Men du har helt rätt, nagellack och nailart är ett smycke.



Angela! Nej, ingen grönglans. Men en väldigt egenartad lyster!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-11 07:48:13

Åh vad snyggt det är. Både lacket och "stenarna".

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-11-11 10:24:32

Guuud så WOW! Den här älskar Csaba! Och jag! Orange och grönt är så läckert tillsammans. Och jag förstår precis vad du menar med foderglans! Fast "konstigt" förstår jag inte alls... ;D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-11 11:23:26

Jahajustja, jag hade ju glömt bort att jag faktiskt skulle få med en flaska av det här lacket i en beställning. Tack för påminnelsen!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-11-11 11:45:41

Så snyggt! Och vilken fin design du fått till! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-11 22:13:52

Sminkjante! Tack!



RQ! Ja, det är väldigt fint! Glansen är så läcker!



Chaosophia! Ja, det är inte ett lack man ska glömma!



Johanna! Rouaa är teknikern som fixar bloggen!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2008-11-12 13:52:01

Åh, jag är kär! Den inre glöden av detta lack är verkligen FANTASTISK! Orange är en färg jag alldeles nyligen blivit intresserad av, och jag älskar verkligen lack med ett sådant här fantastiskt djup! Din dekoration var verkligen urtjusig, väldigt inspirerande! Detta lack står numera etta på min lackönskelista tack vare dig :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-12 17:29:51

Sofia! Ja, det är såååååå fint! Helt rätt att ha det i topp på listan!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela