Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Cover Girl Midnight Forest

Publicerad 2008-11-26 18:20:25 i Naglar i grönt,


När jag ändå är inne på easy breezy beautiful cover girl så passar jag på att även visa ett av deras nagellack. Midnight Forest, ett otroligt vackert, skimrande grönt lack som är en aningens sotigt i tonen. Alltså en ganska tydlig brytning av svart. Vackert! I detta mörka skogsgröna finns även skimmer som reflekterar ljuset i alla möjliga färger, men utan att bli för i ögonfallande.

Färgen täcker väl med två lager lack, det är enkelt att applicera och torkar snabbt. Inga konstigheter.

Jag gillar alla mina lack från Cover Girls Nail Slick-serie. Det är riktigt bra lack. Tråkigt nog är de inte så enkla att få tag på. Mina är byten eller ebay-köp. De är dock billiga på ebay, så man kan unna sig några.

Jag ska försöka visa skimret i lacket:

Ni ser! Och här, ännu närmare:

Oj, den blev suddig... Men ni anar säkert att det finns multifärgat skimmer i den gröna basen? Ni ser också att det är en kall grön och att den är ganska svarttonad. I vissa ljus ser den antracitfärgad ut, mörkt grågrönsvart. Får mig att tänka på sten och mossa, granskog och magi. Väldigt vackert!

Kommentarer

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2008-11-26 19:11:38

Åh halleluja! Ett lack precis i min smak, smutsigt grönt och underbart vackert! Och detta var ju ett av lacken jag klickade hem när jag inte hittade Batik creme ;)

Postat av: BabyFirefly
Publicerad 2008-11-26 21:07:48

Hej! Jag har bara kommenterat en gång innan men jag läser varje dag! Jag fastnade direkt när du skrev om Spelbound black från isadora, helt underbar, sitter i tittar på skimret hela tiden :) Men nu har jag en fråga, vad använder du för nagellacksremover? jag har provat flera olika som ska vara bra för naglarna men då får man ju jobba ihjäl sig för o få bort allt lack, men om jag använder aceton (som är det enda som fungerat än så länge) så går ju naglarna bara sönder.. Hoppas du har nåt bra tips till mig!

Kram

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-11-26 21:26:12

Wohoooo, vad snyggt! Det är nästan lite synd att grönt alltid är så skönt på naglarna, för jag suktar varenda gång!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-11-26 22:11:27

Jag håller med Chaosophia. Jag suktar också efter de gröna lacken. Det här var otroligt snyggt.

Postat av: Marina
Publicerad 2008-11-26 22:17:08

Wow, vilken snygg grön! Kall och fin, helt underbar!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-11-26 23:04:40

åh underbart lack och underbart namn!!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-11-26 23:47:23

Veery nice!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-27 06:24:14

Adrasteiah! Ja, det här är ett underbart lack! Jag är glad att ddu klickade hem det! Visst tog du Denim också? Den har inte jag så den vill jag gärna se en notd på! ;D



Baby Firefly! Jag använder Ciens remover från Lidl. Den är jättebra för mina naglar. Den innehåller inte aceton och brukar vara ganska effektiv. Lack som innehåller glitter är dock alltid besvärliga att ta bort, så för dem finns inga riktiga mirakel.



Chaosophia! Visst är det hopplöst. Nu är jag helt uppe i varv för jag vill ha det gröna ALU visade och som verkligen var grymt snyggt. Ett underbart från Barielle. Och självklart skickar de inte till Sverige...



Sminkjante! Ja, grönt kan man inte få nog av!



Marina! Visst är den snygg!



Linda! Ja! Väldigt fina!



Marie! Ja!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-11-27 07:28:46

Wow! Vilken otroligt fin grön färg!

Postat av: RM
Publicerad 2008-11-27 10:23:15

Pretty. :)

Postat av: Lina
Publicerad 2008-11-27 16:25:08

Så otroligt snyggt, ännu ett lack som jag måste suckta och leta efter!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-27 17:28:27

Kajalen! Ja, tycker jag med!



RM! tack



Lina! Ja, det finns ganska lättåtkomligt på ebay!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela