Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Body America New York Cheesecake Body Butter

Publicerad 2008-11-27 18:42:29 i Hud och hand,


Av de tre body butter jag testat från Body America är den här helt klart bäst. Den har mildast doft vilket gör den uthärdlig på huden. Doften är lite artificiell men helt okej. Jordgubb med en aning vanilj. Inte överväldigande alls utan en doft som funkar. Krämen i sig är lite klibbig och vill inte helt sjunka in, men det kan bero på att jag återigen överdoserar då doften är okej. Men den har tendens att bi liggande utanpå huden.

Jag har nu nästan helst använt upp den och den funkar bra men är inte extraordinär. Den biter inte på mina torra armbågar men klarar ben och överarmar så att den känns okej. Den tar dock tid på sig att sjunka in och jag tycker nog att en body milk som sjunker in snabbare ändå ger lika stor återfuktning.
Doften vänjer man sig vid och lär sig uppskatta. Lite tuggummijordgubb men det funkar. Den är som sagt mild. Cheesecake är det dock inte frågan om. Nej, snarare glass eller fromage.

Jag ångrar inte denna, det kan jag inte säga, men jag kommer nog inte köpa den igen. Tror jag. Jo, om de säljs för halva priset.

Kommentarer

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2008-11-28 20:34:37

Såg den på Ica idag, stog och nosade men köpte ingen. Tyckte nog att dom var lite väl "parfymiga"

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-11-29 13:40:18

Crazy Nails! Nej, de är ingen jättehit för mig heller. Men den här kan jag använda. Skulle den vara billig så skulle jag köpa igen.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela