Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Viva la Diva i tokturkost

Publicerad 2008-05-05 18:16:34 i Naglar i blågrönt&turkos,

image4938
Gladaste turkosa färgen ger spralliga sommarnaglar! Fast nu är det bara vår än så länge... Men sprallig blir man! Se hur fint de matchar min kajal idag, eller tvärtom eftersom naglarna kom först.
Jag tröttnade alltså på Flying Dragon efter bara någon timme och bestämde mig för att ge denna tokturkosa färg en chans. Ingen bild kan göra den rättvisa, för den är så sprakande och har ett så härligt skimmer!

Det är en färg som syns. Inget för den diskrete med andra ord, men det är också en färg med energi! Härligt! Som ni ser på bilderna blev jag så fylld med energi att jag faktiskt åstadkom ett hack i nageln på en gång, men sånt är livet. det inte nageln i sig som är skadad, bara lacket.

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-05-05 18:32:56

Wow, vilken sprakande läckerbit!

Nu ska jag hem och lägga upp 60-talet, tack för den fina önskningen! Den blev inte jätteextrem men å andra sidan väldigt fin.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-05 18:39:09

RQ! Ska genast in och kolla resultatet!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-05-05 19:04:46

Viva la divas nagellack är inte så tokiga faktiskt. Dessutom finns det många fler färger än det finns i de vanliga märkena.

Vilket nummer är det här?

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-05-05 19:06:19

Underbart!
Somrig och fin

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-05 19:07:53

Ah, vilken turkosfärg. Underbar!

Postat av: MLY
Publicerad 2008-05-05 19:18:47

Vilken snygg turkos färg. Nu blev jag riktigt sugen på att inhandla det här lacket nästa gång jag ger mig ut på shoppingtur.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-05 19:39:15

Emelie! nr 76! Jag älskar det! Har haft det ett bra tag nu. Mycket fint! Och de har verkligen många läckra färger!

Sanna! Visst är det! :D

Sminkjante! Ja, man blir så glad av den!

MLY! Du skulle se min fina Viva la Diva samling. Idag blev det fyra till... De är fina allihop!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-05 19:58:58

Kanontuff färg, glad och sprallig:) Det piggar nog alldeles säkert upp en då man lyser om naglarna:)

Postat av: leonie
Publicerad 2008-05-05 20:10:06

Yahooooo!Ja denna färg blev man sannerligen på gott humör av :-D.

Postat av: MLY
Publicerad 2008-05-05 20:24:07

Jag kan tänka mig att de andra lacken med var riktigt fina. Här hemma är ju inte sminkutbudet så stort, så jag får ju passa på med nagellacksköp och liknande när jag åker till de större städerna. Lite tråkigt dock när man verkligen känner för att impulsköpa något, fast å andra sidan bra. Men ja, du fattar :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-05 21:32:41

Badbomben! Ja, man går inte obemärkt förbi! Sällan har så många kommenterat mina naglar som idag!

Leonie! Ja, man ler hela tiden! Och andra med!

MLY! Ja, jag fattar. Dessvärre finns ju internet... Impulsköpens tid är här, på ett eller annat sätt! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-05 22:05:16

Det här nagellacket var jättefint! Verkligen spralligt:) Har du beställt OPI mod? Jag är så sugen, men så fattig... är rädd att min sambo ska överge mig om jag beställer nagellack när jag har tjatat om hur pank jag är:) men jag vill gärna höra om dina inköp! jag ska beställa jag med, måste bara vänta lite:( fast jag är faktsikt mer sugen på retro fun in the sun, den ser underbar ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-05 22:31:49

Emma! Japp! Det gröna och det blå! Surprise, surprise!:D Jag har också siktat in mig på Retro Fun så jag är milt sagt glad åt min löneförhöjning!! Yay!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-05 22:46:46

Har du fått löneförhöjning? Grattis! Det låter som om din framtid som sminjunkie är säkrad:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-05 22:50:03

Hehe, ingen överraskning på nagellacksfronten precis:) Vad beställde du mer? Du låter väl inte den stackars brevbäraren kånka på ett halvtomt paket?:)Jag har siktat in mig på fyra från vardera kollektion. fast eventuellt kanske det bara blir tre från mod och fyra från retro... jag vill ju hellre ha skimmer.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-05 22:54:55

Underbar färg, turkost får jag inte nog av :o)
Du har så snygga naglar också, sådär precis lagom långa.
Viva La Diva är verkligen super!!
Så många fina färger.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-06 07:09:31

Emma! Ja, 1% + individuella påslag... Nå, jag klagar inte, jag fick vad jag förtjänade. ;-)
Men 1% i grundhöjningen är ju inget man blir fet på.

Jag beställde från 8ty8 och h2t så det blir 6+4 lack. Fast ett är ett nytt Pose överlack. Sen är jag rustad för månader framåt. Fick just en laddning med ChG topp- och baslack.

Tror att jag äntligen fick iväg beställningar på Fleeting Hibiscus, Heartbreaker och Vampy. Sen minns jag inte. Lite impulsgrej över det hela.

Linda! Tack! Jag är så nöjd själv just nu med naglarna. Det är frsta gången jag får dem långa ver huvud taget! Turkos är ljuvligt!

Postat av: Sandra
Publicerad 2008-05-07 19:25:06

hur många lager krävdes? Testade Viva La Divas gröna hos en kompis en gång. Skitsnyggt lack, men det krävdes 4-5 lager för att få det täckande. Minst :S

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-07 21:42:46

Härligt! Ja du, överlack är ju utan tvekan det som går mest av... överlack och underlack är nog det enda jag har lyckats ta slut på... och så några minilack från isadora, fast de var så små så det räknas knappt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-08 06:32:13

Sandra! Två lager räckte för den här. Vad trist om den grna var så dålig... Mina Vivor har funkat bra med två lager hittills. Kanske med undantag av den korallrda då, som jag skrev om igår.

Emma! Japp! Så är det för mig med! Och nu har jag beställt en gång till från H2T så jag har tre paket på väg! Wiiii!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela