Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rouge Sinner

Publicerad 2008-05-13 19:15:25 i Läppar,


Lipstick Queens Rouge Sinner var först ut i min test av de nya läppstiften. Det är ett rosarött läppstift med massor av pigment, precis som utlovat. Det är matt, det är hålbart, ni ska snart få se hur hållbart, och det är snyggt!
Det känns lite torrt att stryka på läpparna och ger frst en lite pudrad känsla, som om man bitit av läpparna och lagt löspuder på dem fast man inte har det, men efter ett tag smälter det in i läpparna och känns mjukt och skönt. Det är så pigmentrikt att man nog ska vara noggrannare än jag var vid appliceringen. En miss och man står där med en bomullstuss och remover, för den fäster som attan! Jag höftade lite och använde stiftet direkt på läppen, som vanligt, men pensel kanske hade varit att föredra. Jag är nte så petig till vardags, men som sagt, man vill inte missa med det här stiftet.

Efter att jag målat på det beslöt jag mig för en liten måltid bestående av kaffe och ett par rejäla mackor. Efter denna måltid såg mina läppar ut så här:

Det tycker jag att är, efter omständigheterna helt okej! Mer än okej till och med. Jag hade haft mindre slitage på läppstiftet om jag ätit med kniv och gaffel än när jag mumsar på rågbröd och pålägg. För att jämna till tonen räcker det dessutom med att gnugga läpparna lite mot varandra och that's it. Lite blekare, men bra ändå.
Första kollen av stiftet är mer än godkänd! Det känns fortfarande mjukt och vårdande och som sagt, det behvs inte mycket för att återställa det efter en lunch. Man behöver i alla fall inte lägga på mer färg utan kan nöja sig med att jämna ut den färg som redan är.

Vad säger ni? Verkar det lovande? Jag önskar de vore lite billigare. 199 kronor för ett läppstift är för dyrt enligt mig. Men jag kunde ju inte låta bli att köpa några i alla fall. Kanske visar det sig att de är värda varenda krona!

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-13 19:24:24

Måste bara säga att för att vara en kaffetratt så har du väldans vita tänder!;D



Väldigt snygg färg och det är ju klart godkänt då det ser sådär bra ut även efter kaffesörpling.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-13 19:28:17

Badbomben! Tänderna ser bara vita ut för att läppstiftet är "rätt". Med vissa läppfärger får jag urfula tänder. Fast med tanke på att jag både dricker kaffe och rödvin så har jag klarat mig bra. Och dessutom har jag tandläkarskräck så de har inte fått någon hjälp på traven...

Postat av: dami
Publicerad 2008-05-13 19:45:39

Det verkar vara ett kanonstift - färgen är härlig och vilka snygga läppar du har - som en reklam för läppstift :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-13 20:00:28

Dami! Åh, tack! Vad snäll du är! Och det är verklgen ett kanonstift! Rekomenderar det nog, trots priset!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-05-13 20:07:59

Sold!!!

Postat av: Lithia
Publicerad 2008-05-13 20:39:15

Åh, jesus på en cykel, nu fick jag fler saker att lägga på den aslånga önskelistan. Jag är ju oxtokig i röda läppstift.

Postat av: Emma
Publicerad 2008-05-13 21:00:41

Tänk om man kunde bära upp röda läppstift så bra som du! Super snyggt! Jag får nöja mej med rosa, ser ut som typ en tolvåring som lekt med mammas smink så fort jag har rött på läpparna, haha.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-13 21:11:01

Rouaa! Det kommer en till från din lista. Imorgon! :D



Lithia! Ja, det här är inte fel! Men vänta till imorgon, då kommer ett annat du kanske gillar...



Emma! Jag har sällan klarrött, mest för att jag hatar att underhålla smink och de flesta röda läppstift kräver fickspeglar och retuscheringar. Usch... Men jag gillar ändå färg. Det här var en trevlig rosaröd. Kommer nog ha den rätt mycket. Den här och Sci-Fi-Delity kämpar om förstaplatsen just nu!

Tror säkert du skulle kunna ha rött. Kanske ett skirare rosarött? Typ ett Saint?

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-05-13 21:40:23

Jag längtar redan!!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-05-13 22:02:55

Läckert, hyllsorna är så stilrena och koola;)!!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-13 22:08:14

Åh jag blev kär i det där, vilken färg!! Och vilka porslinständer du har, så vita!!

Postat av: Emma
Publicerad 2008-05-13 22:30:30

Mmm, den var verkligen jätte fin! Du passade jätte bra i den! Ja, jag får nog testa mig fram. Tack så mycket för tipsen! =)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-13 22:32:57

Alltså din hy ser helt perfekt ut och jättefiina läppar. den färgen passar dej också väldigt bra

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-13 23:07:07

Jag hoppas att det visar sig att det är värt varenda krona... jag skulle lätt kunna tänka mig att beställa isf:)gillar konceptet, att mna kan få dem i olika konsistens, lite som EM...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 06:14:00

Rouaa! Det gör du rätt i! ;D



Aila! Ja, hylsorna är okej. Läppstiften är fantastiska!



Linda! Jag är också kär i färgen!



Emma! Testa är alltid bra. Men man måste ju inte ha rda läppar. Om man inte vill, alltså.



Sanna! Hy och tänder brukar se bra ut när man ar en bra färg på läpparna, av någon anledning. IRL är jag inte perfekt någonstans! :D



Emma! Jag lutar åt att det är värt... Men jag är ju nyförälskad. :-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-14 07:15:25

Otroligt bra hållfasthet. Nu kommer jag definitvit kolla in läppstiften.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-05-14 08:08:28

Ja, 199:- är lite saftigt, men håller det så bra som det verkar göra efter div. intag ;) så är det värt det...snablar vilken fin färg...pirrade till i köpa-tarmen...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 16:38:08

Sminkjante! Gör det! det var många snygga färger!



ItM! Jag tycker nog att priset är hgt, men jag ångrar inte mina tre stift. Ibland får man unna sig något lite dyrare. Men jag kommer nog tänka till innan jag köper alla färger trots hållbarhet och skön formula. Men vad kostar ett läppstift från L'Oreal idag? Över hundringen? Då blir det rimligare att betala 199 för detta.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-14 18:53:18

Ja och så himla blodigt tycker jag inte att det är ... köper man ett läppstift från dior eller lancome drar de ju iväg mot 250 åtminstone... fast vissa, det måste ju vara bra och fint för att det ska vara värt det... fast just nu är jag mest sugen på painted lady från TInte... förutom nagellack då:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 19:08:13

Emma! Allt är ju relativt. Jag brukar inte betala så mycket ör ett läppstift, men som sagt, ibland kan det vara värt det. Är inte Painted Lady ett gloss? Minns jag fel nu? Det finns så mycket man vill ha... Mest av allt vill jag beställa retro Fun-lacken nu!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-14 20:02:27

Det är en palett med gloss och läppstift... Bjooti var väldigt förtjust i den vill jag minnas och nu finns den billigare hos en ny webbshop... Ja jag vill också beställa dem! Var iofs lite skönt att höra att det inte gick, då riskerar jag inte att tappa besinningen:)Sen hade jag tänkt beställa från fyrinnae också när jag får pengar. vet du om de skickar hit igen?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 20:19:53

Emma! Aha! Ja, jag vet att jag läst om den, men mindes inte exakt hur den såg ut. Jag är inte så förtjust i paletter med läppgunk. Ska man ut vill man inte gärna bära med sig en hel palett... inte fr att jag brukar få med mig mina läppstift heller, eller jo, om jag ska ut på krogen. Men jag retuscherar typ aldrig, så mitt argument mot paletter håller inte...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 20:19:53

Emma! Aha! Ja, jag vet att jag läst om den, men mindes inte exakt hur den såg ut. Jag är inte så förtjust i paletter med läppgunk. Ska man ut vill man inte gärna bära med sig en hel palett... inte fr att jag brukar få med mig mina läppstift heller, eller jo, om jag ska ut på krogen. Men jag retuscherar typ aldrig, så mitt argument mot paletter håller inte...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-14 22:21:38

Jagg äger för närvarande inte en enda läppalett... är inte så jätteförtjust i paletter längre, jag tycker att de hämmar fantasin... men en läppalett kan ju vara kul och den kostar bara 169, mot 425 på andra wbbshoppar... märket verkar bra och det blir ju många fler färger på det sättet... känner för lite nytt läppgunk, var länge sen jag köpte. eller nej, nu ljög jag, jag köpte ett diorläppstift för några veckor sen, men innan det var det länge sen:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-15 06:37:44

Emma! Uj, vad billigt! Var försiktig bara, kolla att det är en seriös shop. Jag handlade av en nystartad svensk smink-nätshop och fick falska Lancome penslar och lite annat skit. Hon lät mig i och för sig lämna tillbaka och jag hade fakura så inga pengar gick förlorade, men ändå.

Postat av: Fia
Publicerad 2008-06-01 14:15:00

Jag har skitstora problem med att mina läppar "blöder" när jag har läppstift, oavsett hur nogra jag är med att grunda, så min fråga är om Sinner sitter på plats utan att börja krypa uppåt?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-01 14:42:30

Fia! Jag har sällan problem med att läppstift blöder, inte än i alla fall, så jag vågar inte svara på det. Men du borde ju kunna lösa det problemet med en bra läppenna?

Sinner är ett ganska torrt stift så det finns nog en god chans att det det håller sig på plats!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela