Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Red Twilight

Publicerad 2008-05-01 13:50:37 i Eotd i svart, Sminkans EotD,

image4639

Idag firar vi första maj, naglarna är röda och då vill man ju visa en makeup som också är röd! Så får vi lite variation idag också, eftrsom jag lade ut den väldigt diskreta och enkla eotd jag hade tidigare i veckan i morse. Det här är inte fullt så enkelt och diskret, men det är roligt!
Grunden för skuggorna är Dignity som lagts från frans till bryn. Därefter har jag lagt den röda skuggan East på hela ögonlocket och upp på brynbenet. Under och i ögat har jag svart kajal från Urban Decay. Därefter suddades lite röd skugga även under ögat. På ögonlocket lades sedan Twilight från Paula Dorf och den drogs ut lite i en spets. Rött glitter lades med en läppensel längs övre fransraden. Mascara Masterpiece Max.

Jag gillar verkligen min röda glittereyeliner! Ibland måste man få ha roligt och leka lite, eller hur?
Se bara vad läckert det blir när man blinkar:

Kommentarer

Postat av: MLY
Publicerad 2008-05-01 14:47:32

ÅH! Det här var nog det snyggaste jag någonsin sett.
Rött och svart har ju alltid varit min favoritfärgkombo på allt, så WOW!
Glittereyelinern blir verkligen pricken över i.

I love it!

Postat av: dami
Publicerad 2008-05-01 15:51:18

Hur snyggt var inte det här???? Du ser punkigt cool ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-01 16:08:08

Åh vad snygg du är! Härlig make, så himla party och inte ett dugg diskret, det gillar jag! Himla läckert med rött glitter, då blir dte ännu mer party! East är en himla fin skugga, och den är ju fin som rouge också:) Superbra början på månaden...

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-05-01 16:21:52

härligt med politiska sminkningar! och vilken tur att regnet kom på valborg istället för idag. på valborg brukar jag alltid våndas lite när jag tänker på alla elever som träffas ute och dricker. när det är kallt och regn går de hem istället..

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-05-01 16:22:32

Wow, wow, WOOOOOW! Otroooligt läckert! Vilken intensitet, glitterglöd, majbrasa! Sååå snyggt! Du anar inte så glad jag blev av att se den! Härmed utnämner jag dig till dagförgyllardrottning!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-05-01 16:24:41

Snyggt, kool, eldigt;))

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-01 16:30:08

MLY! Tack! Vad kul att du gillar den!

Dami! Punkigt cool är min dröm! ;D

Emma! Nej, diskret är det inte! Jag tycker det är jättekul med det röda glittret!!

GQ! En politisk sminkning livar alltid upp! Och jag håller med! Bra med regn på valborg!

RQ! Tack! Tack! Puss på dig!

Aila! Vad kul att du säger det! Roligt att den blev uppskattad!

Postat av: Mimmi [aska]
Publicerad 2008-05-01 17:18:42

Damn vad snyggt! Jag tänkte också köra med rött men min röda skugga hade försvunnit, så det blev en smårebellisk gråsvart variant i demon istället.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-05-01 17:29:03

Love IT!!! Hur snyggt som helst!

Postat av: Pauliina
Publicerad 2008-05-01 17:33:36

ohh gud va härlig sminkning :D:D LOVE IT!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-05-01 18:17:28

WOW!!! Jag var tvungen att backa ett steg och ta en ny titt, fantastiskt! Inget för mig en arbetsdag, men vilken inspirationskälla du är!!! Vart får du dina idéer?

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-05-01 18:52:30

Den var riktigt häftig! Vilka inspirationsidéer du har!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-01 19:27:46

Vad underbart och läckert. Jag gillar makeuper som inte "ber om ursäkt". Dessutom förnyar du dig alltid. Tack för all underbar inspiration:)

Postat av: Myggan
Publicerad 2008-05-01 20:09:06

HERREGUD!!!!!!!! :-O Hur kan man lyckas sminka sådär! *dör av avund*

Underbart, Sminkan, Underbart! :-O

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-05-01 20:41:36

Den där platsar i Molin Rouge alla dagar! Helt otroligt läcker!

Postat av: Therése
Publicerad 2008-05-01 21:38:34

chockerande snyggt!! verkligen otroligt, förstummande, vackert flammigt, känslosamt, otroligt, jag finner inga ord! OJ säger jag bara!! jättefint sminkan!! verkligen det snyggaste någon åstakommit på år och dar! tack för inspirationen!!! kram!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-01 21:59:29

Wohoo vad tuff makeup!:D Glittereyelinern är hur fin som helst och vilka sprakande färger!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-05-01 22:04:55

OMFG!!! Så grymt snyggt!
Jag ÄLSKAR!!!

Postat av: Mia
Publicerad 2008-05-01 22:33:07

OMG!!!!!!!! Så otrooligt snyggt!!

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-05-01 22:38:07

coolt!!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-01 22:38:45

WOW!! Häftig make!

Postat av: leonie
Publicerad 2008-05-01 22:43:06

10 poäng - igen ;-)!!! Helt fantastiskt snyggt och uppkäftigt.Formen och färgfälten och glittret, ja detaljerna är snillrika med finess.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-02 08:47:00

Mimmi! Vad trist att du tappat bort din öda. Rött är så roligt!

ItM! Tack!

Pauliina! Tack!

Veronica! Inte för mig på jobbet heller, tror jag. Eller, jag skulle kunna i teorin...:D

Fåfängan! Häftig är bra! Jag ville sticka ut lite!

Sminkjante! Tack! Jag vet inte om jag alltid förnyar mig, så känns det inte för mig, men jag är glad om det uppfattas så. Variation är livets krydda!

Myggan! Det här var inte speciellt svårt. Egentligen krävs ingen teknisk skicklichet, bara bra, pigmenterade skuggor och lite glitter.

Ninni! Tack! :D

Therése! Överdriv inte nu! Så fantastisk är den inte. Men den passade gårdagen, tycker jag! ;-)

Badbomben! Tuff är precis vad jag ville vara. Lite rock'n'rol och lite revolt. ;-)

Sanna! Tack!

Mia! Tack!

BbM! Tack!

Linda! Tack!

Leonie! Vilken härlig kommentar! Tack! Vad roligt att du gillade den!

Postat av: Suz
Publicerad 2008-05-02 11:34:36

Jag är mållös...Nog för att jag fullkomligt älskar alla dina sminkningar, men den här gången har du nog överträffat dig själv!!! Finns bara ett ord att beskriva denna eldiga make-up med: GUDOMLIG!:D Tack för alla härliga, fantasifulla och inspirerande sminkningar och lackningar du så generöst delar med dig av.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-02 13:27:06

Nej, men det är suveränt läckert! Vad är det för eyeliner? Jag blev lite nyfiken...

Postat av: Fina
Publicerad 2008-05-02 13:34:00

Åh, gud så fint det där var! =) Ha en trevlig helg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-02 16:03:23

Suz! Vilken härlig kommentar! Tack! Så härligt beröm som jag sparar i mitt hjärta!

Emma! Det är en tub med rött glitter från Smink och perukmakaren. Har samma i multi och i blått också. Väldigt bra att ha!

Fina! Tack! Trevlig helg på dig med!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-05-02 18:20:49

Väldigt läckert och eldigt! Underbar glitter-eyeliner! Verkligen en WOW make-up :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-03 09:02:17

Ika! Tack!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-05-29 08:32:20

Puss på dig! Den här är såå het!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela