Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Prinsessa

Publicerad 2008-05-23 06:27:10 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Med lite hjälp av Princesse-paletten från Bella il Fiore som jag nyligen fick så kom denna makeup till. ICE Bare Necessity som bas. Därefter Dancing Queen, en rosalila skugga i lite glassig pastell på hela gonlocket. Som highlighter använde jag två nyanser ljusare skuggan Dancing Queen i samma palett. Mascara beyond Length från Max Factor.
Jag har precis börjat testa den, men recension kommer snart! Håll utkik efter den!

Läpparna målade jag med ett gammalt Bourjoisläppstift i färgen Mandoline:

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-23 08:43:28

Åh vilken alldeles underbart skir och fin make up!

Läpparna till va verkligen superfint :o)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-23 08:48:18

Oj vad söt du är! en riktig sessa:) Läppstiftet är fantastiskt!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-05-23 09:48:30

Läcker pastellfärg! Påminner lite om Valhalla från Fyrinnae? Härligt fredagsfräsch look, med piffiga läppar!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-23 10:00:54

Jag gillar denna färgskalan med rosa.

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-05-23 10:05:19

Åh, kanonfint. :) Gillar att den är så pass skir, passar perfekt nu när solen hittat tillbaka.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-05-23 10:10:05

Åh va naket & snyggt...me likes!! Du har otroligt fina ögon ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-23 10:18:33

Du är söt som en prinsessa tycker jag! Väldigt fin skör sminkning... Vad tycker du om paletten, hur är kvaliteten?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-23 10:20:27

Linda! Skir är ordet! Jag försov mig nästan en hel timme och hade bråttom, bråttom... Det blev alltså inga konstverk idag, bara ett snabbt svep med penseln.



Badbomben! Ja, ibland får man göra en dygd av nödvändigheten... Som jag skrev till Linda, jag försov mig galet mycket och hade ingen tid att finlira.



Veronica! Är inte Valhalla lite mer askig i tonen? Valhalla är i alla fall helt grym! Älkar den skuggan! Men prinsesspaletten är inte så tokig den heller. ;-)



Sminkjante! Jag blir ofta lite rosa på våren. Undrar vad det beror på? Nu var det i och för sig mest för att färgerna inte skule kunna avslöja eventuella missar. :-)



Jenny! Tack! Kul att du gillar den. Jag har rätt sällan så här avsklade looker, men ibland så känns det roligt.



ItM! Naket är ordet! Men inte helnaket. Jag är lite imponerad av mig själv. Försover mig en timme och hinner ändå använda två olika ögonskuggor och fota! Jag måste vara snabbast i världen!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-05-23 11:06:52

Jag håller med Emma P, du ser ut som en prinsessa..jättefint

Postat av: Jackie_Daniels
Publicerad 2008-05-23 13:41:33

Det ser mjukt och fint ut. Det passar verkligen att skippa eyeliner till den här typen av sminkningar. De långa,vippiga ögonfransarna ger perfekt inramning!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-23 16:18:29

Mjukt och feminint

Dina ögon verkligen lyser- jättefint!

Postat av: almeida
Publicerad 2008-05-23 19:07:27

Hej! Jag är lite nyfiken på strawberrynet.com och om du har beställt därifrån kanske du kan hjälpa mig lite?.. hur funkar det med frakt och tull? är det jättemkt man måste lägga ut eller? är produkterna billigare där än i tex. affär?



tack på förhand :]

kramar almeida

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-24 09:54:37

Sara! Tack! Vad roligt att ni tycker det!



J_D! Jag skulle ine kalla mina ögonfransar för långa, men annars håller jag med! ;-)



Sanna! Tack, raring!



Almeida! Jag har beställt därifrån en gång. Minns inte fraktkostnad. Beror inte den på vikt på paketet? Det är billigare än i affär i alla fall.

Kolla på PRET-tys forum. Där finns en tavla för näthandel och du kan läsa massor om Strawberrynet där.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-05-24 10:49:21

Mycket romantisk make up!

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-05-24 11:16:47

mycket fina ögon,älskar läppfärgen!!!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-24 11:38:31

Almeida: Frakten är gratis från starwberrynet om du beställer smink, tror det gäller hudvård också. Ska du däremot beställa parfym får du betala frakt, som jag tror kan variera, me det finns nog en maxsumma, står på sidan. Tullen kan jag inte uttala mig om, har alltid beställt för under 200 ... över lag tycker jag att strawberrynet är väldigt billigt, men det kan variera oerhört mellan olika produkter och märken.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-24 17:28:59

Fåfängan! Ja, lite kanske!



BbM! Läppstiftet är faktiskt en gammal favorit. Kall magentaröd!



Emma! Tack för att du ger svar på Almeidas fråga! Suverän info!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-05-24 18:57:20

Goding! Du är verkligen ljuv som en lien nyponros... Söting där!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-25 10:45:20

Creme-idiot! Tack! Nu rodnar jag!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-27 22:23:31

hehe, vad bra att du tycker det:) Jag kunde inte hålla tyst...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela