Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Polyester Bride

Publicerad 2008-05-06 08:25:18 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,

image4976
God morgon! Idag är det neutrala toner som gäller. Jag började med Bare Necessity Indelible Creme Eyeshadow på hela ögonlocket upp till brynet. Därefter blev det Urban Decay-paletten Ammo. Polyester Bride på inre halvan av ögonlocket och upp under brynet. Smog på yttre halvan av ögonlocket och ut mot tinningen, Sin precis ovanfr Smog under brynet. brun kajal från Tigi under ögat och geleyeliner från MsChic längs vre fransraden. Ovanpå kajal och eyeliner lite MAD Minerals Solitude för att ge det bruna ett kopparskimmer. Slutligen mascara. Först Double Extensions Beauty Tubes och sedan lite bronsfärg från en Max Factor Beyond Length eller vad de nu heter.
Det var väl allt... ögonbrynsskugga från HM, som vanligt.

Läpparna ska ju vara med också. Det här är ett läppstift jag fick för många år sedan i en goodiebag efter en L'Orealvisning. Invincible Platinum 909, Platinum coffee heter den. Jag är inte speciellt förtjust i L'oreals läppstift, men just den här gillar jag. Den har en ganska mjuk och len konsistens och glittret i den är inte verdrivet framträdande. Färgen är dessutom trevlig, om man bortser från att mina tänder blir lite gulaktiga av den.

Oj, det blev en väldigt blek bild. Färgen stämmer dock bra på läpparna. En brunrosa ton. Men riktigt så blek är jag inte...

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-06 08:59:41

Vacker makeup! Så nätt, djup ögonfärg du har!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-05-06 09:06:04

Mmmm fint med lite skimmrigt, pudrig look...:)

Postat av: Suz
Publicerad 2008-05-06 09:29:30

Otroligt snyggt,avskalat och sobert. Den här mejken framhäver dina vackra ögon på ett väldigt bra sätt.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-06 09:56:17

Jättefint, gillar hur du har en neutral look och ändå får fram färgerna. Den är neutral med inte bar (om du förstår vad jag menar. Fint skimmer i Polyester Bride skuggan.

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-05-06 10:05:06

Lika snyggt som vanligt! :)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-05-06 10:50:25

Snyggt skimmer över det hela idag, jag gillar verkligen dina diskreta sminkningar, du hittar alltid det lilla extra som fångar ögat, eyelinern och bronset på fransarna piffade upp idag!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-05-06 13:26:38

mmm, mjuk, fin och härlig;)

Postat av: Mia
Publicerad 2008-05-06 14:42:16

jag gillar verkligen skimret och kajalen passade perfekt in! härligt!

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-05-06 15:15:31

neutralt kan verkligen göra mycket föra blicken ibland:) tJusigt!

Postat av: MLY
Publicerad 2008-05-06 16:13:25

Vilken underbar skir makeup. Din ögonfärg blir verkligen djup med de här färgerna. Snyggt matchat med brunrosa läppar!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-05-06 17:31:35

Åå. Den här mejken gillar jag ovanligt mycket faktiskt. Du passar bra i mindre färgstarka sminkningar också. Vill också göra den här nån dag..eller nåt liknande iaf :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-06 18:24:20

Badbomben! Tack! Jag tycker de är rätt blaskigt blågrå, men ibland överraskar de!

IntheMake! Tack!Polyester bride är inte dum!

Suz! Kul att du tycker det! Ibland vill man ju vara lite mer mjuk i färgvalet.

Sminkjante! Polyester Bride är riktigt fin! Vad bra om du tycker färgerna kom fram. Själv tycker jag både Smog och Sin försvinner, och det är i så fall inte kamerans fel utan skuggornas. De syns knappt alls i verkligheten.

Johanna! Tack!

Veronica! Visst blev bronset bra! Inspiration från dig! :D

Sanna! Ja, det blev rätt fint!

Mia! Tack! Skimret från Polyester Bride är verklgien fint!

BbM! Ja, ibland är det kanske så. Själv tror jag mer på att det är inramningen av kajal och eyeliner... ;D

MLY! Jag tycker också läpparna blev bra till! Jo, bronset framhäver det blå i mina ögon. Det blev rätt lyckat.

Emelie! Vilken komplimang! Vad glad jag blir!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-05-06 18:25:20

jättesnyggt!

satt med mamma här hemma och kikade på dina EOTDs igår. Hon sa att du är grym :D

Postat av: leonie
Publicerad 2008-05-06 18:55:43

Du passar bra i neutrala sminkningar också:-).Den är enkel och fin utan att vara tråkig,dessutom harmonierar färgerna fint mellan läppar och öga. Jag gillar hur du har dragit linjen runt ögat.

Postat av: dami
Publicerad 2008-05-06 18:58:45

Vilken fin ljus make up - lite annorlunda mot dina vanliga sminkningar -
men allt klär en skönhet, eller hur?

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-05-06 19:47:15

Du passar ju riktigt bra i den här sortens sminkning också. Den var mycket renodlad och fräsch och vårig.

Jag är mycket nöjd med denna ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-06 19:58:02

Rouaa! Hälsa mamma från mig! :D

Leonie! Tack! Harmonisk kändes den faktiskt, och inte så tråkig. Det var skönt att ha den idag.

Dami! Ja, så kan man ju säga! :D
Variation är bra för själen. det är skönt att spara på krutet ibland. Och jag gillade den här makeupen idag. Precis vad jag ville ha. En färgpaus som inte är trist. ;-)

Efwa! Vad kul! Det trodde jag inte. Du brukar ju vilja ha färger! Men det tar jag som en stor komplimang!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-06 21:21:20

Mjukt och vackert med intensitet, väldigt fint !! :o)

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-05-06 21:45:04

Vilken underbar make! Mycket jag...

Postat av: Pernilla
Publicerad 2008-05-06 22:19:45

Riktigt snygg make=)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-06 22:46:05

Linda! Tack!

Fåfängan! Ja, lite du är det kanske!

Pernilla! Tack!

Postat av: Piraya
Publicerad 2008-05-06 23:30:46

Vad kul att se en så neutral make men ändå gjord med ditt skickliga handlag och kul twist! Du är en inspiration, hade varit kul att se fler "neutrala" sminkningar från dig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-07 06:03:00

Piraya! Vad roligt att du tyckte om den här mejken. Det finns fler neutrala under den kategorin och du kan säkert hitta några även under "Ögonskuggor i brunt".

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-05-07 18:11:08

Sminkan och hon hälsar tillbaka :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-07 18:59:36

Rouaa! Tack!

Postat av: theMuse
Publicerad 2008-05-07 22:01:19

Sminkan this is gorgeous!
I always see you with bolder, vibrant looks!
I'm loving this neutral look!

Gorgeous!
It's a fav UD shadow of mine ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-08 06:26:39

TheMuse! Thank you! I really liked this one myself. It is soft and neutral without being boring.
Yes, Polyester Bride is a fabulous shadow. Love the shimmer in it!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela