Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Peace Baby och en kompis

Publicerad 2008-05-06 18:15:12 i Naglar i vitt, nude, beige,

image4950
Det fanns en tid då jag kom hem från jobbet och kopplade av med en liten kvällssminkning, vilket några av er kanske minns. Nu kommer jag hem från jobbet, sätter mig vid datorn och lackar naglarna istället. Senaste tiden har jag bytt nagellack varje dag. Det här är det lack jag burit idag tillsammans med Polyester Bride-sminkningen. 

OPI Peace Baby inhandlades, eller snarare beställdes, en dag då jag var hjärtligt trött på alla mörka lack. Jag ville ha krämiga, halvtransparenta lack och trodde mig ha hittat rätt i Peace Baby. Den kunde säkert ha varit helt perfekt också om den varit lite mer lättmålad. Som det är nu är den en otroligt knepig färg att få jämn och snygg. Det slutar alltid med två lager, som på bilderna, som jag inte blir nöjd med ändå, för det är strimmigt och eländigt. Ja ni ser själva. Usch...

Nej, så här kan man inte gå runt och se ut. Därfr inskaffades, eller impulsshoppades, ett skimmerlack i vitt med lite guldlyster från Viva la Diva. Det kostade 45 kronor och har nummer 47. Se vilken skillnad! Men det är ju inte vit, halvtransparent kräm längre utan gnistrande gyllenvitt, som Snow Angel från MAD!
image4956
Det är i alla fall tusen gånger finare än innan och jag är riktigt förtjust i mina naglar som ser sommarfina ut! Som bitsocker! Jag tycker det blev snyggt, inte anemiskt som vissa ljusa lack kan bli. Lite bröllopsvarning kanske? Kanske kan det bli ännu roligare med ett lager Golden Enchantment-överlack på! Vem vet om jag testar det någon gång? Nu ska jag lacka om naglarna igen så det här är redan borta. Valet nu står mellan lila och korall. Vi får se vilken av dem som vinner i lottdragningen!

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-05-06 18:24:38

det blev jättefint!!

KORALL! det är det jag väljer iaf :p

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-06 18:25:58

Rouaa! Äh, nu måste jag ju nästan ta korall. Och jag som var på väg mot lila... Korall blir det, bara för din skull! :D

Postat av: leonie
Publicerad 2008-05-06 19:01:47

Jaa, korall vill jag också se!
Idag har jag köpt ett Isadoralack nr 81 Flashy pink, jag tror det tillhör sommarkollektionen.Det påminner lite om Zoyas "Lola" som jag blev tokkär i när jag såg det hos dig.Egentligen skulle jag ha köpt kläder men hittade inget intressant men desto roligare då med ett nytt lack samt ett läppglans...Så nu ska jag måla både tå- och fingernaglar, nice!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-05-06 19:08:01

Sminkan hurraaaaaa!!! :D
Nu försvann mensvärken en snabb sväng. :D

Postat av: Ika
Publicerad 2008-05-06 19:54:19

Håller med om att det blev mycket snyggare med Viva la Diva lacket ovanpå! Härligt skimmer i lacket, ser ut som när solen gnistrar i snön en perfekt vinterdag! :) Du tar väl lila som nästa lack då, efter korallen? Är ju galen i lila lack...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-06 20:01:54

Leonie! Det blir korall i morgon. Lugn, bara lugn! men det är korallrött alltså. Så ni inte blir besvikna!
Låter som härliga inköp! Flashy Pink tittade jag på idag!

Rouaa! Japp! Korall är det nu. Men du får inte se dem än. I morgon! :D

Ika! Håller med om snö i solsken! Bra liknelse!
Jag får se vad det blir efter korallen. Nu har jag en driva med otestade lack... Men okej, lila blir nästa. Det är alltså på torsdag, om allt går efter planerna! ;D
nej, jag kanske måste dra ner på takten lite och skona nagelbanden... Vi får se.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-06 20:33:54

Faktiskt som bitsocker, ljuvligt! Gillar ljusa naglar som har litet edge och idé:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-06 20:44:39

Har också viva la diva nr 47, den e fin.

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-05-06 20:51:54

Å skitsnyggt med viva la diva över!
Bröllopsvarning?
Det kanske passar till bröllop men det är ju som att man bara kan ha röda naglar till jul.
Så sånt bryr jag mej inte om alls :D
Jag fick paket från H2T idag- efter flera veckors väntande! ÄNTLIGEN
Jag beställde då, efter en del research, ChG pop the question som också är ett "sheerigt" vitt lack- måste testa med vitt microregnbågsglitter med:)

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-05-06 20:52:54

Glömde- jag vill se korall :)

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-06 21:23:15

Åh så fin färg det blev, de där Viva La Diva lacket måste jag ha nu :P

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-05-06 22:01:08

KORALL! Men riktig korall, inte röd korall :P Vill se den nya rosa Sminkan ;)

Jag tror att du kanske skulle gilla orlys meringue. Den är visserligen inte creme men har ett otroligt fint skimmer som gör att den inte blir tråkig. Ja, du kanske redan har sett NOTD:n som jag gjorde :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-06 22:45:07

Badbomben! Ja, jag gillade den här kombinationen!

Sanna! Ja, den är verklgien fin!

Sanna! Hurra! Så nu blir det nya notd:er hos dig!!

Linda! Det tycker jag du ska unna dig. 45 kronor är ju bra pris också!

Emelie! Såg den notd:n. Den inspirerade nog till kpet av den här Viva la Divan!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-07 10:10:05

Vad kanon fint det blev med viva la diva över:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-05-07 13:43:38

Oj, det blev otrolig skillnad, för jag håller med, det första ensamt var ingen hit... Man kanske ska ta en titt bland Viva la diva-hyllorna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-07 16:23:11

Sminkjante! Ja, Viva la Diva är både fina och billiga!

Veronica! Gör det! Det är bra kvalitet på Vivorna också!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela