Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Green-wich Village

Publicerad 2008-05-12 19:14:28 i Naglar i grönt,

image5140
Idag kom, som ni ser i inlägget nedan, lite nya lack från 8ty8. Två av OPI Mod about Brights-lack, Green-witch Village och Dating a Royal var med i den här laddningen och självklart är Green-witch village först ut som notd!
Det är ett 70-talsgrönt lack, krämigt och lite matt. Man behöver två lager fr full täckning och lacket är lite segt i konsistensen. Inte som "vanliga" OPI brukar vara.

Jag tycker det är ganska snyggt, men kanske ett ondigt köp om man redan äger t.ex Tree Hugger från China Glaze. Den är i och för sig aningens gulare i tonen, och ljusare, och så självklart med skimmer också, men är man inte besatt behöver man inte alla ljusgröna lack på markanden. Men jag är besatt...


På första bilden här ser ni Green-witch Village och på andra Tree Hugger. Döm själva om hur rafflande skillnaderna är. Sen är ju krämlack sommarens stora trend så kanske talar det till förmån för Green-witch Vilage?
Annars kan ju skimret också ge mer liv åt färgen och göra den mindre platt, och då är ju Tree Hugger valet för sommaren. Oavsett vilket du väljer, eller om du väljer båda, så är det en läcker färg.
image5146

Två bilder i lampljus:

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-12 19:56:00

Nu när jag ser dem brevid varandra så tycker jag mer om Treehugger men Green-witch vinner namnmässigt. Båda är verkligen fina och inspirerande gröna!

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-05-12 20:04:36

Det är snyggt, men som du vet är jag också besatt av gröna lack men ändå ropar den inte mitt namn;/
Pengarna får styra och jag ligger lågt och det finns andra som jag hellre vill ha. Föredrar faktiskt treehugger
PS jag kommer inte in på min blogg för den håller på att flyttas eller va det stod.
SO annoying!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-12 20:13:35

Det känns svårt att säga det:) Men jag gillar nästan treehugger bättre... jag är nog inte riktigt redo för krämlack ännu... därmed inte sagt att jag inte kommer att köpa denna, för det kommer jag... Det är helt klart ett fint lack, men inte sådär superfantastiskt... hoppas att sitting under the apple tree känns roligare!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-12 20:44:05

OPI Green-Witch Village är så där fullsnyggt och jag kan inte bestämma mig om jag gillar krämlacket. Som du skriver det är mer liv i
ChG

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-12 21:55:34

Badbomben! Ja, båda är fina. Men inte som Rainforest eller San Francisco!

Sanna! Nej, de hade inte varit prio ett fr mig heller. Mer en kul grej än ett måste ha.

Min blogg jävlas också. Jag åker ur var tredje minut typ. Tar tusen år att skriva ett inlägg. Och man måste spara hela tiden...

Emma! Äh, varfr svårt? Den kan väl vara finare? Alltså TH framför GV? Jag hoppas också att Retro Fun blir roligare rakt av...

Sminkjante! Ja, det finns plus och minus på båda!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-12 22:30:37

Ja fast jag gillar OPI! Har lite svårt att erkänna att jag skulle gilla CG mer... plus att jag har tänkt köpa denna men inte treehugger... logik?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-05-12 23:06:20

Måste ha, måste ha! Dumma 8ty8! Och jag tycker för övrigt att GV är mycket snyggare än TH. Min nyfunna kärlek till krämlack talar högt..

Postat av: Angela
Publicerad 2008-05-12 23:06:28

MMm.. kan man få för många gröna lack? Men jag tror jag väntar ett litet tag och köper OPIs retrolack i stället. Mest pga pengarna får styra.
Härlig färg var det iaf :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-13 07:43:46

Emma! Jag förstår. Jag gillar ju ChG väldigt mycket. Och OPI också. Har inte samma dilemma där med andra ord. ;-)
Jag skulle nog ta TH om jag var du. Låtsas att det är GV. Om du inte gillar kräm alltså. Fr GV är kräm så det riktigt känns. Den är inte ens så hgglossig som jag vill att en bra kräm ska vara.

Chaosophia! Ja, dumma 8ty8! Men skönt att du kunde förklara vad som hänt för mig. Jag började tro att jag var dum i huvudet...

Angela! Nej. Man kan nog inte det. Eller kanske... Det börjar bli väldigt snarlikt i min lilla låda...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-14 19:01:51

Hehe, det kanske är så jag ska göra... ja jag veta tt det är lite fånigt, men jag har gillat OPI längre och därför är jag i första hand lojal mot dem:)Men det blir nog inget GV, tror inte att jag skulle trivas nåt vidare i det...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 19:15:24

Emma! Hehe! Du är rolig! Nä, skippa du GV. Det är inget superduperlack.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-14 20:11:00

Precis, det är bättre att spara lite på slantarna... ja och när jag säger spara så menar jag förstås att jag ska investera i annat superdundersmink istället:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela