Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Make Up Remover

Publicerad 2008-05-25 10:37:49 i Hud och hand,

Vi Pret-tiesar ska ju idag berätta om våra make up removers. Jag kommer presentera två. Och dessutom två riktiga budgetfynd.
image5027image5025
Det är Iserees Intensive Cleansing Foam och Iserees Sensitive Cleansing Milk. De är köpta för någon tia på Lidl. Extremt billigt men faktiskt fullt dugligt för en sådan som jag.

Vi börjar mad Iseree Intensive Cleansing Foam
Det är en mousseliknande produkt som enligt förpackningen inte ska torka ut huden. Min hud känns inte heller särskilt torr eller stram efter att jag använt den, men min hud klarar tvål och blir sällan uttorkad. Jag är alltså ingen bra måttstock för om produkten är uttorkande eller ej. Den innehåller vitamin E och pro-vitamin B5, vad det nu gör för något, och skummet är luftigt och lätt mot ansiktet. Det löser upp det mesta av sminket, ögonen kan behöva en extra duvning om man har mycket kajal och eyeliner eller mascara som är vattenfasta men även det försvinner om man låter skummet verka en stund och sedan torkar bort eller sköljer av. Jag brukar fluffa in skummet och sedan gnugga lite lätt med fingertopparna och sedan skölja med ljummet vatten.

Doften är lite melonig på ett artificiellt sätt. Inte äcklig men jag gillar den inte speciellt heller.
Den är dryg. Jag har använt den varje dag ett par månader utan att den tagit slut. Man får 250 ml i flaskan som är försedd med en pump. Jag tar oftast mer än en dos, alltså pumpar upp kanske två eller tre gånger. Vet inte varför egentligen, men det blir så. Man blir i alla fall inte fattig på den här produkten så man kan slösa med den!
Den kan svida lite i mina ögon om jag har en känslig ögondag, men oftast känns den helt okej.
Det är enligt mig en prisvärd produkt som jag i alla fall tar hellre än t.ex en oljig remover. Den känns fräsch nog och löddrig nog för att få mig att ta den istället för tvålen. Det är bra betyg!
Sen är den inte optimal, men vilken remover är det egentligen? Jag har inte hittat någon...
3.5/5


Iseree Sensitive Cleansing Milk är en mer klassisk remover i krämtyp. Den innehåller hamamelis, vitamin E samma provitamin B5 som moussen. Den ska dock vara utformad för känslig hud och alltså mildare. Jag tycker den svider betydligt mer om man får in den i ögonen, men huden känns återfuktad och mjuk efter att man använt den. Den är också ganska effektiv om man tar den på en bomullspad. Då släpper all mascara och allt annat, även vattenfast smink, utan större problem. Den är inte lika starkt parfymerad som moussen heller.
Även den är removern är dryg. Samma antal ml, 250, och samma praktiska och stabila pump.
Jag gillar ju inte den "krämiga" känsla som blir efter att man sköljt av den så de gånger jag använder den avslutar jag med moussen efteråt för att få känslan av ren hud. Alltså den mer tvål-och-vatten känsla som jag gillar. Men jag använder ändå den här väldigt ofta just till ögonmakeupen, trots visst svid ibland. Den är effektiv och jag slipper gnugga så mycket. Den är inte vare sig bättre eller sämre än andra removers av samma typ, men den är väldigt mycket billigare! 
3/5 

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-05-25 11:54:31

Lidl har onekligen en del bra grejer, men jag vet inte om jag skulle vilja använda ansiktsgrejer därifrån. Men så är min hy mer upprorisk än vad din är också :)

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-05-25 13:48:48

Underbara budget! Finns det något bättre än det?

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-25 20:51:28

Även om lidls rengöringsmousse nån gång svidit till så tycker jag nog att det är en riktigt hygglig budgetprodukt. Den har vuxit i mina ögon, har den i duschen och pumpar så nou myki ibland:D Härligt då man vet hur förmånlig den är så kan man just pumpa på!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-26 06:30:56

Emelie! Nä, man ska vara försiktig om man är har känslig hy, det tror jag. Men jag har ju reagerat flera gånger på hudvård jag med. clinique, Derma Genesis, LDB och något mer. Fast det här funkar!



Santa C! Budget är bra!



Badbomben! Ja, det är skönt att kunna slösa!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-05-26 09:29:56

Trevligt med en budgetprodukt som funkar, oftast är ju sminkborttagningen lika dyr eller dyrare än sminket:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-26 15:35:58

Sara! Så sant!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela