Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Farseer Golden Rose

Publicerad 2008-05-15 06:19:22 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Idag har jag lagt en grund av paint pot Rubenesque från frans till bryn. Därefter drog jag en linje med en brun kajalpenna från Tigi längs nedre fransraden. I globlinjen och på yttre tredjedelen av gonlocket lade jag sedan en brun, skimrande skugga från TMM, Cocoa. Den fick även liva upp kajalen lite. På ögonlocket tog jag sedan turkosblå Farseer från Fyrinnae. Ingen uttonad kant mellan den och Cocoa. Slutligen Pure Luxe Golden Rose på brynbenet upp till brynet. Kanten mellan Cocoa och Golden Rose blendades lätt.

Längs övre fransraden drog jag en linje med MsChics bruna eyeliner i gelform. Den är fantastisk! Avslutningsvis mascara, idag Double Extensions Beauty Tubes från L'Oreal, och så ögonbrynen ifyllda med Ash Brown, en matt ögonskugga från MsChic.

Läpparna målades med mitt nya läppstift från Lipstick Queen, Saint Berry. Mer av den får ni se lite senare. Färgen blir i alla fall så här:

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-05-15 07:43:27

Väldigt fina kombinationer. Du ser betydligt piggare ut än jag idag

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-15 08:00:44

Härliga färger. Gillar att det är mycket färg utan att se (jag kan inte hitta orden) för målat ut?? Den skulle fungera även om man skulle vara diskret. Äh, jag är en sopa på att uttycka mig idag. Hoppas du förstår vad jag menar.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-05-15 08:55:47

Dundersnygg färgkombo!!!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-05-15 09:16:10

Snygg turkos skugga, känns somrig denna kalla dag

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-05-15 09:25:33

Gillar att du vågat lite rosa till det turkos/bruna, det var så snyggt!!!

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-05-15 10:46:13

Alldeles underbart vacker, både du och mejken!



Tack för lacket! Den kom igår på posten, den ska hårdtestas minsann.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-15 11:08:11

å det här gillar jag verkligen!

Brunt+turkost= <3 :)

Jättesnyggt applicering dessutom

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-15 12:46:27

Jättefint, de där färgerna är nog kära i varann, kanonkombo!!

Postat av: Pemelie
Publicerad 2008-05-15 17:43:56

En dag ska jag bli lika duktig som du, tänkte hämta lite inspiration i din blogg om det är ok? :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-15 18:17:51

Kajalpennan! det vet jag inte, jag tyckte du såg helt okej ut du med. Jag sov på bussen och har haft huvudet under armen hela dagen, så helt pigg var jag inte.



Sminkjante! Nej, jag frstår vad du menar. Jag håller med också. Det är en ganska diskret look men med en färgklick.



ItM! Tack!!



Sara! Ja, lite som en fjäril kändes det när jag blundade.



Veronica! Ja, det blev rätt lyckat med den mjuka rosa tonen till. Gav lite värme.



Badbomben! Tack! Jag kände mig helt okej idag med det här sminket.

Kul att nagellacket kom fram ordentligt!



Sanna! Tack! Ja, jag gillade hur skuggorna placerades och den tvära brytningen mellan brunt och turkos.



Linda! Absolut! Det var kärlek på mina ögonlock hela dagen!



Pemelie! Tack för berömmet! Kul om man kan inspirera någon!



Postat av: Jenny
Publicerad 2008-05-15 19:37:45

Kanoners, du lyckas verkligen jämt :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-15 20:04:24

Jenny! Tack!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-05-15 21:13:49

Vilken ovanlig kombo tycker jag, jag gillar den! Det kalla turkosa mot det varma rosa är spännande. Du lägger alltid skuggan i ytterkant (här den bruna Cocoa) så himla, himla snyggt! Jag vill också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-15 21:44:55

RQ! Ja, jag är själv nöjd med kombinationen av färgerna! Tack fr komplimangen! Och vadå, du är ju värsta proffset, så försök inte få det att låta som du inte kan. Jag vet att du kan! Jag har sett dina makeuper, frken, och du är enastående!!

Postat av: Sublim
Publicerad 2008-05-18 00:58:58

Helt enkelt urtjusigt!:D Jag skulle kunna skriva samma kommentar varje dag till dig, men det skulle bli lite trist i längden. Du får helt enkelt bära med dig vetskapen om att jag så gott som alltid tycker dina sminkningar är spektakulärt läckra.:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-18 15:16:04

Sublim! Tack! Vad roligt att höra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela