Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Double Extensions Beauty Tubes

Publicerad 2008-05-05 19:41:09 i ,

image4947
En gigantisk borste är den här mascarans enda fel. Ja, kanske även tvåstegs-grejen som jag inte är så road av. Men om man står ut med att köra två lager mascara och kolla att man täckt det vita med svart så är den väldigt bra.
Den är nämligen svart. Riktigt svart. Masterpiece Max som jag också använder just nu är brunsvart, och det gäller även en massa andra mascaror. Detta är en riktigt svart mascara.
Den fäller inte. Det gillar jag! Inga mascarasmulor under ögat sent på eftermiddagen.
Det här med att den skulle vara så enkel att tvätta bort vet jag inte. Det funkar som med mina andra mascaror ungefär. Men det lossnar små tuber vilket gör att jag slipper en massa mascara i ögonen, så den får plus även för det. Jag har inte försökt ta bort den med bara vatten etersom jag aldrig har bara mascara. Jag tvättar bort den med allt annat ögonsmink och då behöver jag tvål eller remover av något slag.
Så här ser den ut i sina båda steg:

Det är en ganska trevlig mascara som ger en fin vardagsfrans. Man kan säkert bygga upp fransarna mycket mer också, men jag nöjer mig med ett lager av primern och sedan ett med färg. Det är dubbelt så mycket mot vad jag brukar ha i alla fall.
På minussidan har vi alltså den enorma borsten. Det känns som att förska måla fransarna med en humla. Men jag tycker ju att borsten på Hypnose från Lancome är i största laget...

Double Extensions Beauty Tubes är alltså en väldigt bra mascara som jag gärna rekomenderar!
Jag skulle säga att den får 3/5, avdrag för att det är jobbigt , i alla fall mentalt, med tvåstegsprincipen...

Sen har jag med tiden också insett att jag inte gillar att den tvättas bort som små tuber. För det första så är det sällan jag har mascara utan annat smink, alltså måste jag ändå använda mer än vatten när jag tar bort det på kvällen. Sen flyter de små tuberna av någon anledning in i mina ögon och det tycker jag är trist. Det jag först upplevde att jag slapp, mascara i ögonen, har jag nu insett att jag ändå får men på ett annat sätt. Inte bra. Så idag, någon månad senare inser jag att det aldrig mer blir en Beauty Tube för mig och jag ger den 2/5.

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-05 20:07:38

Jag har varit litet intresserad av denna, bra att få höra mer om den. Underbart med humleliknelsen, urgulligt!

Postat av: leonie
Publicerad 2008-05-05 20:25:53

Jag har inte provat DEBT men det låter onekligen intressant.Jag gillar stora borstar så den här ska provas vid tillfälle,dessutom är jag fascinerad av det
där med tuberna. Just nu har jag en mascara från Yves Rocher som var med i första utskicket av Beauty Bag, jag blev positivt överraskad måste jag säga. Jag hade förväntat mig ett ganska blygsamt resultat men fransarna blev riktigt maffiga.

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-05-05 20:29:32

Upplever också att borsten är för stor och den är inte så smidig att arbeta med. Men jag hör (snarare läser) bara gott om den här mascaran men för mig blir det bara spindelben hur jag än gör. Men det ser bra ut på dig iallafall :)

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-05-05 20:41:18

Typiskt! Jag skulle köpt den idag...inhandlade precis en Masterpiece Max.

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-05-05 21:09:18

har dålig erfarenhet av dubbla sidor,men denna har ju fått bra kritik. kanske värd att testa nån gång.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-05 21:38:26

Badbomben! Ja, det var Bjooti som fick mig att köpa en. Och jag gillar den faktiskt trots borsten...

Leonie! Om man kan handskas med jätteborstar är nog den här bra! Jag blir rädd när borsten närmar sig ögat och skyggar som en ungmärr! Men man vänjer sig! ;-)

Jag ska nog också testa YR mascaran, men just nu har jag fyra mascaror på gång och snart är det sommar och sminkfritt!

Johanna! Jag undrar om spindelbenen kommer när man kr mer än ett lager? Eller om man är fr långsam mellan primer och färg. Då blir mina fransar luddiga, nämligen, och får tofsar högst upp...

Fåfängan! Masterpiecen är helt okej den med. Men inte lika svart. Jag har en recension på den med, men den verkar jag ha glömt att publicera. Typiskt mig... Den kommer, men inte idag. Ni får vila lite från mascararecensionerna!

BbM! Jag avskyr tvåstegs-grejer. Men den här var rätt smidig ändå. jag klarar av att hantera det eftersom det går att vara snabb. Och den svarta täcker bra direkt. Men jag skulle gärna ha en enstegs med samma kvaliteter. Och mindre borste...

Postat av: Lisa
Publicerad 2008-05-05 21:45:54

Den där är riktigt bra, ger långa och fina fransar tkr jag :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-05 22:01:51

Hmm, jag måste erkänna att jag inte är något direkt fan av denna mascara... jag har väl haft den i en månad ungefär och jag tycker att den är ganska svårbearbetad. jag tycker att det lätt blir klumpigt och att det kan vara svårt att täcka det vita... plus att jag ofta har apbråttom på morgonen och då är det inte så kul att först behöva måla fransarna vita... Däremot är jag ett stort fan av borttagningen! Jag brukar ofta duscha bort sminket först och sen ta resterna med remover och på det här sättet blir det knappt några rester...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-05 22:29:46

Lisa! Ja, den funkar bra!

Emma! Vad trist att du tycker den är knepig. Jag är positivt överraskad för jag trodde den skulle vara mycket väre! Och just att den inte lämnar en massa mascaraskräp i ögonen när man tvättar bort den gör den till min favorit just nu!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-05 22:52:24

Åh trevligt med en recension av denna, har varit och gluttat på den men inte köpt.
Oj vad ja skrattade när jag läste humle liknelsen, min sambo frågade vad som va så roligt till och med :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-06 07:03:22

Linda! Glad att jag kunnat sätta ett leende på dina läppar! :-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-06 07:36:11

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om mascaran. Ibland tror jag att jag fått till appliceringen men nästa dag så ser det ut som sju svåra år. Jag tycker dock att det blivit bättre om jag torkar av den den vita bosten på papper först då får jag lagom av den vita. Borsten däremot älskar jag. Själv måste jag testa den lite till innan jag kan säga bu eller bä.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-05-06 08:09:06

Spännande att höra om denna primermascara, jag måste köpa en ny snart, och visst har jag mina två favoriter, men det kan vara värt ett försök. Humla kanske funkar för mig? =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-06 08:27:14

Sminkjante! Vad konstigt! För mig blir det samma resultat hela tiden. Många andra mascaror beter sig dock som du beskriver för mig. Mascara är knepigt...

Veronica! Ja, testa kan man ju. Den är inte jättedyr heller om man får tag på den i någon kampanj.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-11 15:15:42

på mig smulade den under dagen, jag hade hoppats på att den inte skulle göra det :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-11 15:25:25

Linda! Så trist! På mig sitter den ruggigt bra men är lätt att ta bort. Men det är med mascara som med allt annat smink och skönhetsrelaterat. Man måste själv prova sig fram...

Postat av: Potatisbruden ~ Michilicious
Publicerad 2010-06-16 17:48:47

Den funkar riktigt bra utan den vita delen också! ~


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela