Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dagens med dazzle dust

Publicerad 2008-05-26 19:06:58 i Sminkans EotD,


Är det någon som undrar var dagens make up tog vägen? Ja, jag har inte haft internet hemma i lägenheten. Det är också därför jag har kommenterat knapphändigt om alls i era bloggar. Surfade runt en sväng på jobbet när jag hade lunch men det har blivit dåligt med tid för att hinna med alla mina pret-tisar. Just nu funkar dock internet igen, men inte telefonen, lustigt nog. Ja, jag har bredband via telefonnätet... Hur som helst, för att kompensera min sena dagens så kommer en halvbild. ;-)

Dagens make up gjordes med två av mina dazzle dust från Barry M. En beige och en blågrön. Nu har jag glömt numren på dem, men är ni jättenyfikna så kan jag säkert kolla upp det. Grunden är en Indelible Creme Eyeshadow i matt beige. Därefter den blågröna dusten i globlinjen. Sedan tog jag den skimrande dusten i beige och lade på ögonlocket och som highlighter.
           
Under ögat kom min svarta uppskruvbara eyelinerpenna till pass. Den är också från Barry M och dessutom en riktig favorit! Den är vattenfast och håller perfekt hela dagen! Längs övre fransraden drog jag en linje med min Stila Smudge Pot i grått. Ögonbrynen är väldigt rufsiga. Jag behöver klippa och noppa lite, men jag orkar inte bry mig så hårt. De fick i alla fall en liten aningens färg av en brynskugga från HM, den mörkaste i duon. Ögonfransarna målade jag med Max factor Beyond Length-mascaran. Bara den svarta delen.
             
Jag bytte mitt OPI Rosepetallack mot ett lipgloss från Burt's Bee i en vinröd färg, Merlot. Det valde jag att prova och jag blev väldigt positivt överraskad av både färg och känsla på det. Inte illa! Tack för bytet, Emmi!

Kommentarer

Postat av: Make my day
Publicerad 2008-05-26 19:16:40

Åh, jag skulle gärna vilja veta numret på den turkosa BarryM. Gillar det märket och letar efter en ny turkos skugga :)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-05-26 19:34:44

wow dazzle me baby!! jättesnyggt lagt...kanonfin färg på läpparna, passar dig utomordentligt!!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-05-26 19:41:40

WOW! Så snyggt!!! Härliga färger, ljuvligt skimmer, och jag gillar verkligen att det blir lite snipigt ut åt tinningarna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-26 20:02:00

MmD! Det är nr 16 på den blågrna och 38 på den i beige. Svarar på bägge så vet jag om någon undrar senare, jag såg att du bara ville veta den blå. ;-)



ItM! Ja, läpparna blev Grrrrrrreat! ;D

Jag tänker ha temavecka barry M tror jag. Känner för det just nu!



Veronica! Snipigt låter ju inte så snyggt. Men tack! Jag gillade det här själv.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-26 21:29:00

Vad fin du är! Och vad kul att få se en halvbild... Sminkningen blev väldigt fin, snygga färger... Är barry m bra tycker du?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-26 21:47:57

Emma! Tack! Jovars, Barry M är helt okej. Jag gillar dusten och eyelinerpennan i alla fall. Sen är det lite upp och ner.

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-26 22:13:10

Alltid roligt med mer av söta Sminkan!:)

übersnygg sminkning, helt perfekt!

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-05-26 22:50:39

Gosh vad läckert :) Snygg nyans på den blågröna

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-05-26 22:53:09

Du är ursnygg, som alltid!

Postat av: MLY
Publicerad 2008-05-26 23:27:04

Snyggt, snyggt, snyggt! Och läpparna - helt fabulous!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-27 08:04:05

Badbomben! Du var ju så djärv med dina helbilder så man bill ju bjuda på lite mer än ett öga ibland...



Jenny! Tack! Den blågrna är fin!



Rouaa! Tack! Men ingen slår dig som Sherazade!



MLY! Tack! Ja, jag gillade läpparna jag med!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-27 09:15:59

Jobbigt med internet trassel, vårt lägger av från och till de med :o(

Du är jättefin i denna make up och färgerna otroligt snygga. Måste me pröva Barry!!!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-27 11:05:58

superfint och så kul att se dej- eller ah halva iaf- du är så mystisk haha


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela