Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Champagne Truffle

Publicerad 2008-05-11 16:20:26 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,

image5064
Jag fick ju en ögonskugga idag från rara Bjooti, en Jelly Pong Pong-duo vid namn Champagne Truffle. Det är två skimrande gröna nyanser, en smaragdgrön och en lindblomsgrön. Färgerna är så perfekt kombinerade och vackra som något kan vara och jag var naturligtvis tvungen att genast prova!

Jag lade en grund av Dignity, en pärlvit, skimrande krämhighlighter, på hela ögonlocket. Därefter tog jag en stor, flufig pensel och lade frst den mrkare grna över hela ögonlocket och under ögat. Sedan tog jag den ljusare gröna från inre gonvrån upp mot brynet och hela vägen under brynet. Den mixades lite på yttre delen av brynbenet med en silverskimrande skugga från MAD Minerals, Diamond, för extra skimmer. Sedan drog jag en linje med Make Up Stores svarta kajal innanför fransarna och målade fransarna med Masterpiece Max.
image5069
Det hela blev en mjuk och skimrande look som passar perfekt en solig vårdag som denna! Ögonskuggorna var lättarbetade och enkla att blenda. Det är första gången jag provar något från Jelly Pong Pong och jag är positivt överraskad! De söta förpackningarna är dessutom ett plus!

Läpparna då? Jo, det blev läckraste läppstiftet i min samling just nu!  MAC Sci-fi delity.
image5071
Visst är det ljuvligt! Helt perfekt! Jag är kär i det här läppstiftet och kommer säkert ha det varje dag framöver!

Kommentarer

Postat av: Mayaline
Publicerad 2008-05-11 17:30:34

Vilka tjusiga gröna toner! Jättefin somrig make up :-)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-11 18:06:51

Om jag får vara ful i munnen så jävligt snygg makeup!:)

Postat av: Bjooti
Publicerad 2008-05-11 18:16:33

Åh vad fina de var på dig, både stiftet och skuggorna. Vad kul att du gillade dem. Jag hade ingen aning om du kanske redan hade JPP skuggor eller inte, så det var en ren chanstagning.

Sminkningen är supersnygg. Nu ska jag plocka fram min egna c.t till i morgon tror jag minsann.

Kram

Postat av: dami
Publicerad 2008-05-11 19:32:16

Åh, vilken fin kombo. Hur tycker du skuggan sitter under dagen?

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-05-11 20:10:42

älskar färgen,skitsnyggt!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-11 20:41:47

Mayaline! Tack! Vad roligt att du tycker det! Jag är jättenöjd med färgerna!

Badbomben! Tack! Ja, det var en läcker ögonskuggeduo! Mycket fina gröna toner!

Bjooti! Jag är överlycklig! De är ju underbara! Både skuggorna och stiftet och glosset. Mer har jag inte hunnit testa än! :D

Dami! Vet inte än. Fick dem idag på eftermiddagen och sminkade mig typ en kvart innan jag lade ut inlägget. Har inte testat dem än vad gäller hållbarhet.

BbM! Tack! Jag älskar också färgen!

Postat av: motownjunk
Publicerad 2008-05-11 20:57:24

Satan i gatan vad snyggt! Den där skuggduon måste jag införskaffa illa kvickt.

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-05-11 21:30:12

Underbart fint! Gillar verkligen den mörkare gröna nyansen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-11 22:39:08

Motownjunk! Ja, det var en läcker duo!

Santa C! Jag med!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-12 00:40:25

Oj oj, vilken lyckoflicka du är:) Både stiftet och skuggorna är jättefina! Och sminkningen blev väldigt fin den med.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-12 06:22:53

Emma! Så sant!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-05-12 10:07:15

Åh, jösses! Så ursnyggt! De passade superbra ihop tillsammans, och jag gillar verkligen stiftet på dig. Vilket underbart skimmer de gröna färgerna har!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-12 12:56:12

Makalöst vackert!!! Grönt är för ljuvligt och det passade så fint till dina ögon :o)

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-05-12 17:31:15

Sminkingen är helt enkelt urläcker och läpparna är asläckra!! Snyggt som tusan!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-05-12 18:11:34

Himlars vad snyggt! Den mörkare gröna är verkligen vacker.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-12 19:24:08

RQ! Tack!

Linda! Ja, jag gillar också grönt!

Fåfängan! Jag var rätt nöjd själv! Läppstiftet är grymt!

Ika! Ja, som en skimrande smaragd!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela